zuurstoftherapie?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Mariposa
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mei 2009, 10:51

zuurstoftherapie?

Bericht door Mariposa »

Beste allemaal,

Na een zoveelste terugval ben ik weer naarstig op zoek gegaan naar iets om tijdelijk mijn hoop op te vestigen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

http://www.active-air.com/nl/active_air_therapie.html

Of heeft er iemand informatie over de eventuele schadelijkheid hiervan? Van een behandeling met zuurstof?

Als er al een ander topic is over dit onderwerp, sluit deze, dan zie ik het linkje wel.

Alvast bedankt!

Groetjes
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Ik heb nu sinds 10 dagen een zuurstofapparaat in huis en tot nog toe bevalt het me goed.

Mooie betekenis jouw naam trouwens, ken je het bestaande liedje ook erover?
Gebruikersavatar
Mariposa
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mei 2009, 10:51

Bericht door Mariposa »

Hoi, dankjewel. Ik ken het liedje niet. =)

Hoe vaak gebruik je het apparaat? Heb je er een bepaald schema voor, of doe je het gewoon naar behoefte?

Groetjes
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Mmmmm zou ook wel wat voor mij zijn!! Ik weet sinds een paar dagen dat mijn schildklier te groot is en op mijn luchtpijp drukt. Ik heb daardoor chronische hyperventilatie :roll:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Als er een ernstige overload is aan het giftige H2S, kan hiervoor ook zuurstoftherapie ingezet worden want
  • H2S interfereert met zuurstoftransport door hemoglobine te blokkeren in de rode bloedcellen
    => schadelijk gezien O2 niet tot in de cellen geraakt (cellular hypoxia, Bell)
  • O2 bindt aan H2S en op deze manier kan het téveel aan H2S opgeruimd worden.
H2S: Klik hier voor het recente nieuws ivm H2S en hier voor meer uitleg over H2S.

Verder:
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

Bericht door Fritel »

Ben eind mei gestart met zuurstoftherapie , 5lpm gedurende 4 uren per dag.
Ik plannifieer het s'morgens 1u30, s'middags een uurtje en ook nog s'avonds. Het is in feite mijn "verplichte rust" wat positieve kanten heeft voor mij, gezien dat ik nog steeds in de fase -"aanvaarden dat je tijdig moet rusten en je grenzen leggen"- zit.
Neven effecten ? Geen enkele, wel een beetje in de patatten na een uurtje . Heb het ook al opgezet als ik migraineaaval voel afkomen en het werkte al 2 keer ! D'as pas goed nieuws.
Schadelijk ? Ik dacht van niet ? Waarom zou het ?
Veel groetjes
Fritel van lutosa (zonder gluten)
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Fritel schreef:Schadelijk ? Ik dacht van niet ? Waarom zou het ?
Bijwerkingen ondeugdelijke zuurstoftherapie:
Ondeugdelijke zuurstoftherapie en ook een teveel aan zuurstof kunnen problemen opleveren. Waarschuw onmiddellijk de arts als zich één van de volgende symptomen voordoet:
  • hoofdpijn,
  • slaperigheid,
  • verwardheid,
  • onrust,
  • angst,
  • blauwe lippen of vingernagels,
  • langzame, moeizame of onregelmatige ademhaling.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

Hier onze dochter ook aan de zuurstof sinds begin juni. In het begin wel een meer relax gevoel en meer lucht hebben. Daarbij kon ze weer een paar keer met de fiets naar school bij mooi weer en zonder tegenwind.

Toen ze met de heftige kuren is begonnen van 3 soorten antibiotica en anderen dingen is ze weer wat terug gezakt met haar energie. Geen erge bijwerkingen van de zuurstof al kreeg ze in het begin wel wat hoofdpijn en wat misselijkheid. Ze gebruikt 4 liter per dag en dan 4 uur over de dag verspreid.

Ze lijk nu wat stabieler na een maand antibiotica te worden, maar ze was wel even weer een stuk minder toen ze net begon.

Groetjes Marry
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

3 maanden zuurstof nu al en het gaat fantastisch.
Een ander medicament toegevoegd, ging direct slechter, daarmee gestopt.
Nog paar maal geprobeerd, nu besloten zonder.
Op de Karnofsky denk ik 20 omhoog.
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Het CVS Centrum in Amsterdam geeft op hun site aan dat ze nu ook onderzoek gaan doen naar zuurstoftheraptie.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Hallo,
Ik was gisteren bij DML en moet nu ook aan de zuurstoftherapie. Hij zei me dat ik me niet teveel moest aantrekken van evt. bijwerkingen en doorzetten, ze zouden na een tijdje wel verdwijnen. Ik ben echter vergeten te vragen hoelang dat poosje wel kon duren.
Dus: welke bijwerkingen moet ik verwachten en hoe lang eer ze verdwijnen?
Alvast dank.
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Hey,
Momenteel heb ik veel last van mijn ademhaling. Ik kan moeilijk doorademen en moet heel veel geeuwen. Alsof ik zuurstof tekort kom. Ik neem nu 3 maanden medicatie omdat ik een vergrote schildklier heb waardoor een gedeelte van mijn luchtpijp dicht zit. Dat lijkt echter niet veel te helpen. Die zuurstoftherapie, is die ook daarvoor? Of heeft iemand andere tips?
Gebruikersavatar
lyrebird
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 nov 2009, 15:32

Bericht door lyrebird »

hoe komen jullie aan die zuurstof therapie? moeten jullie zeker zelf betalen en regelen?
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

zuurstoftherapie

Bericht door Lea »

De zuurstoftherapie is volledig gratis, maar moet worden voorgeschreven door een dokter. Bij ons heeft DML dit gedaan. Het voorschrift moet je bij je apotheker binnenbrengen. Die regelt de betaling met de firma en de mutualiteit. Er komt iemand van de firma het toestel leveren met de nodige uitleg erbij. Elke maand dient er een nieuw voorschrift binnengebracht bij de apotheek.
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

crazyloop schreef:en nieuw: zuurstoftherapie. Ga alles proberen maar geen idee of ik de zuurstof vergoed krijg ik holland.
Als Nederlander krijg je het consult terug.

Je moet een voorschrift hebben van Dm voor zuurstof.
Dan je verzekering vragen met welke zuurstofbedrijven zij een contract hebben. 1 van die bedrijven opbellen et voila. Wettelijk is ook dat je een deel van je stroomkosten terug krijgt.
Plaats reactie