Rugpijn

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Rugpijn

Bericht door JannekeB »

Wie van jullie heeft er ook last van zijn/haar rug?
Ik heb nu sinds januari toenemende pijn. Het is nu zo erg dat als ik (verkeerd) gezeten heb ik even niet kan staan, het is alsof er twee messen onder in mijn rug worden gestoken (en dan niet in mijn spieren maar echt in mijn wervelkolom) maar andersom ook, als ik een tijd gestaan en/of heb gelopen kan ik niet gaan zitten van de pijn.
Ik baal hier enorm van, want het voegt alleen maar dingen toe aan mijn lijst met beperkingen... Ik heb vanmorgen een vloer gestofzuigd, dat was amper 5 minuten en toen ging het al niet meer. Heb dus ook sinds deze week een werkster voor de zware klussen.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
gevoelig8
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 okt 2007, 12:45

Rugpijn

Bericht door gevoelig8 »

hallo jannekeboz

ik heb zelf ook erg last van mijn rug. en hoewel ik vooruit ga in conditie enz.
er komen steeds nieuwe dingen bij. mijn rugpijn lijkt ook steeds zwaarder te worden. en dat van die messen zo is het precies hoe ik het beschrijf.
ik maak zelf ook niet schoon mijn moeder en vriend doen dat. liefs gevoelig8
Gebruikersavatar
Skyfox85
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 jan 2008, 00:09

Rugpijn

Bericht door Skyfox85 »

Ik heb ook regelmatig rugklachten, vooral in mijn onderrug en bij mijn schouderbladen.
Dat komt denk ik ook mede doordat ik vaak onderuitgezakt zit omdat rechtop zitten vaak te veel energie neemt. De laatste paar weken heb ik er nu ik er bij na denk geen last meer van gehad.
Vanuit Lelystad moedigden ze me ook aan om wel zoveel mogelijk rechtop te gaan zitten. Dat was in het begin erg pijnlijk, nu lijk ik er aan te wennen. Maar heel soms heb ik wel ineens pijnscheuten door mijn rug. Voelt inderdaad net of er een scherp iets doorheen schiet, inderdaad ook langs de wervelkolom, soms van boven naar beneden en soms andersom.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Rugpijn

Bericht door Jazzie »

Je kunt dit soort rugpijn inderdaad tegengaan door een goede houding en (voorzichtige) spierversterkende oefeningen plus rek/strek oefeningen.
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Rugpijn

Bericht door Eressea »

Ik probeer het vooral met een grote dosis brufen (of hoe je dat ook schrijft), helpt redelijk incombi met warmte... Bij mij zijn het een soort pijnscheuten die bijna op kramp lijken als ik ook maar iets doe, en een zeurende pijn continue.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Rugpijn

Bericht door Jazzie »

Ja als de pijn (spit in mijn geval) er eenmaal is, werken bij mij ook alleen maar pijnstillers, maar ik bedoelde met mijn posting dat je die oefeningen moet doen op de momenten dat je geen rugpijn hebt, zodat je rug versterkt en je de rugpijn vóór bent.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik heb een keer zo'n extra sterke Aleve genomen... dat deed helemaal niks :? Dus dat hoef ik iig niet meer te proberen. Oefeningen werd het alleen maar erger van... ik wacht denk ik maar even de chiropracter af :wink: Het is wel heel vervelend om steeds door je benen te zakken als je op staat! Maar dat het herkenbaar is stelt me wel weer gerust.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Plaats reactie