Herba Life een goed aanvulling?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Herba Life een goed aanvulling?

Bericht door Gabutje »

Hallo,

Ik heb zelf een eetprobleem, in die mate ik lust niets, heb nooit honger, vaak proppen etc... En heb nu vaak last van mijn darmen en mijn ontlasting (zelfs bloedverlies).
Nu las ik bij een onderwerp over over- en ondergewicht dat sommigen herba life gebruiken. Maar is het nu daadwerkelijk een goede toevoeging voor een ME'patiente?
Ik dacht misschien is het een goede ondersteuning omdat ik niet de nodige voedingsstoffen binnen krijg en misschien minder last van mijn darmen krijg.
Alleen jammer dat het zo duur is, en eigenlijk kan ik het me dus niet veroorloven.

Vraag is dus: Is herba life een goede aanvulling, zijn er patiënten die het al lang doen en goede effecten mee bereiken en hoe financieren zij dit?

Ik hoop dat er mee bekend wordt over herba life.

Groetjes, Gabutje
Gebruikersavatar
jessie
Actief lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 dec 2005, 11:55

RE: Herba Life een goed aanvulling?

Bericht door jessie »

Hoi,
Ik gebruik zelf herbalife omdat het een goede aanvulling is idd. Als je ergeen geld voor hebt zou ik producten gebruiken die goed zijn voor je darmflora welbekend mat lactobifidus cultuur ofzoiets(dat moet echt werken is bewezen) Als je bloed in je darmen hebt lijkt mij niet normaal zou ik naar een dokter gaan.
Verder zou ik je adviseren veel fruit te eten als je niet zo'n honger hebt en toch gezond wilt eten. Ik maak zelf steeds fruit smoothies met mijn blender kan ook met staafmixer. Banaan/ mango/ sinaasappel verder kun je daar bv joghurt bij doen etc lekker en gezond!
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

RE: Herba Life een goed aanvulling?

Bericht door Gabutje »

Ik verlies bloed door obstipatie, scheurtje in de anus. Ter verduidelijking.

Ik eet regelmatig fruit, althans sinds twee maanden. Maar ik ben gewoon bang door dat ik amper groentes binnen krijg dat ik daardoor weer verder van huis ben. Dat mijn lichaam dan niet goed kan werken. Ik maakte ook vaak smoothies, maar daar heb ik niet altijd zin in en kan soms best een dure hobbie worden.

Bedankt voor je reactie.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
jessie
Actief lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 dec 2005, 11:55

RE: Herba Life een goed aanvulling?

Bericht door jessie »

Oke,
Maar je kan nooit zeggen ik vervang het 1 voor het ander. Je kunt het wel als aanvulling gebruiken maar je kunt niet zeggen ik eet geen groente meer ipv daarvan neem ik herbalife. Zo werkt het ook met multivitaminen; het is een aanvulling, je hebt gewoon groente in je systeem nodig evenals fruit. Het is vooral belangrijk dat je wel blijft eten bv liefst 5 tot 6 kleine maaltijden per dag. s'ochtend bv een wasa knackerbrod met kaas met een sinaasappel smiddags youghurt met musli etc. Ik ben geen dokter maar uit ervaring weet ik dat het goed is wel wat te eten en gezond te eten. Ik weet hoe het is geen honger te hebben vandaar die kleine maaltijden verspreid over de dag. Het werkt bij mij wel. En het is ook wel een stukje dicipline wat om de hoek komt kijken.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi Gabutje,
Ik las jouw bericht en vroeg me af of het zinvol is om iemand te raadplegen die jou beter kan adviseren.
Zelf zou ik gaan naar iemand die en kinesiologie ( of vegatest) en orthomoleculair wat doet. Zo iemand test met een spiertes( of vegatest, zichtbaar+meetbaar) uit wat jouw lijf nodig heeft.
Zodat je de vitaminen/mineralen binnenkrijgt die jouw lijf echt nodig heeft.
Die kunnen ook kijken waarom jij een eetprobleem hebt. Voor zover dat fysiek is.
Ik weet dat er mensen zijn die hier een aversie tegen hebben. Toch wilde ik het even noemen.
Hartelijke groet Henny
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

RE: Herba Life een goed aanvulling?

Bericht door Jazzie »

Wat ik vaak doe: Ik koop zo'n goedkoop bakje magere kwark.
De helft daarvan doe ik in de blender, samen met een banaan (en eventueel een schepje suiker).
Mixen maar, en dan heb je heerlijke zelfgemaakte vruchtenkwark zonder kunstmatige toevoegingen. (Moet je wel van houden natuurlijk.)
Banaan is licht verteerbaar en bevat vezels, allerlei vitaminen, mineralen en ijzer.
Het is ook nog eens goed voor je cholesterol en je bloeddruk.
(Dat een banaan obstipatie veroorzaakt is maar een fabeltje, want het bevat juist vezels die stimulerend voor de stoelgang zijn.)
En die goedkope magere kwark bevat probiotische culturen (Bifidus en Acidophilus), nauwelijks vet en veel eiwitten (spaart je spieren).

Verder is het belangrijk om 's ochtends tòch iets te eten, ook als je geen trek hebt, want dan wordt je maag tenminste in werking gezet.
Als je dat namelijk niet doet, kun je makkelijk tot 's middags zonder eten (ik wel tenminste) omdat je maag dan nog steeds stil ligt en daarom niet aangeeft dat hij vulling wil.

Ik ben vaak misselijk 's ochtends, maar neem dan toch een glas Coolbest (voor de vitaminen) en bijvoorbeeld een plak ontbijtkoek of een banaan. Dan krijg ik 's middags vanzelf trek in lunch.
Gebruikersavatar
Draakje
Actief lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 15 mar 2006, 15:59
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Draakje »

Ik heb een tijd herballife gebruikt maar ik kon er niet tegen werdt er heel erg misselijk van, maar dat komt omdat mijn darmen niet goed voedingsstoffen opnemen denk ik.
Maar je hoord wel van mensen die er wel baat bij hebben als aanvulling op je ander voeding.
Ik heb ook ondergewicht en eet veel yoghurt met meusli en fruit en drink smoothies met veel appelvezel enzo. met behulp van diëtiste die alles in de gaten houd.
Mijn dieet is beperkt door de allergieën maar ben al 2 kg aangekomen in 2 mnd. :D
"We lachen hard om een mop. We glimlachen zachtjes om het geluk."
Plaats reactie