Rhodiola

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

she schreef:Ik was bij een internist die ook chinese geneeskunde studeerde - en hij raadde me aan zilver samen met oregano olie tegen darmbacterien/schimmel -
het leek me een beetje ver gezocht - durfde niet aan het zilver; maar de oregano hielp (tijdelijk) tegen de schimmels - ik heb wat eczeem plekjes en die verdwenen tijdens het gebruik van oregano.
Ben gestopt en na 1 maand verschenen ze weer.
Dus opnieuw begonnen. Ik denk dat het wél klopt, van dat zilver. maar idd - voorzichtig aan.
Verder ben ik met die arts niet doorgegaan omdat de suppl. bij hem erg duur waren. wellicht had ik het moeten doen.
Hoi She,

Die oregano olie klinkt goed, maar om voor darmbacterien/schimmel
daar zilver aan toe te voegen, lijkt mij ook nogal drastisch.
En dat kan ook op vele andere manieren aangepakt worden.

Eczeem plekjes, jeuk en andere huidirritaties behandel ik zelf altijd met Tea Tree olie.

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

1e dag Rodhiola.

Heb 50 Mg genomen en vond dat nog steeds wel heftig. Maar goed een impressie.

-Minder doomdenken
-minder gestresst aan de ene kant. Maar andere kant wel wat jumpy vooral in het begin.
Geen grote energie dips/crashes gehad. Normaal rond 6 uur ben ik helemaal van de wereld. Vandaag niet.

Dus ja opzich wel goed voel te houden. Door me fysiek en mentaal meer op 1 lijn te blijven word je ook minder moe.
Heb nog steeds de hele dag op bed gelegen maar was wel wat dragelijker maar nog steeds niet goed natuurlijk.

Ik ga morgen iets minder nemen om wat minder jumpy in het begin te zijn als het inwerkt.
Raar genoeg ben ik nu om 23.22 moe. Dus niet echt de normale opleving die ik normaal altijd ervaar rond deze tijd. Nu wel een beetje down in vergelijking.

Anyways kijken morgen verder.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hoi grig,
Alleen jammer dat je nu niet goed kan uitzoeken wat het effect is van het stoppen met de chlorella enerzijds en het toevoegen van de rodhiola anderzijds.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Nou stoppen Chorella direkt betere ontlasting dus beter voor mijn darmen. Stabieler.

Vind het wel lastig nu in slaap te komen merk ik. Behoorlijk onrustig in mijn hoofd.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Kon niet in slaap vallen naar toch uiteindelijk rond uurtje of 3 gelukt.
Denk opzich wel goed geslapen uiteindelijk.
Even goed over nagedacht of ik verder zou gaan maar vandaag toch besloten om een hele lichte dosis te nemen. Zo rond de 25 Mg.
Slaat nu veel zachter in moet ik zeggen.
Plaats reactie