Rhodiola

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Rhodiola

Bericht door Bente »

Iemand dit middel wel eens gebruikt?
En wat zijn je ervaringen ermee?
Ik ben daar wel benieuwd naar, want het is mij aangeraden om te gebruiken, het moet je meer energie geven, ontspannen en een beter balans geven tussen lichaam en geest.Dus ik ben benieuwd of iemand het al eens gebruikt heeft.
(het is overigens een plantaardig middel van het merk Bloem)
slaapkop
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:02

Rhodiola

Bericht door slaapkop »

Hoi,

Dit middel heb ik ruim een jaar gebruikt, zonder merkbaar resultaat... :(
Gebruikersavatar
Skyfox85
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 jan 2008, 00:09

Rhodiola

Bericht door Skyfox85 »

Hallo,

Ik gebruik dit sinds kort, en merk alleen op geestelijk gebied een lichte verandering maar dat was ook de reden waarom het me werd aangeraden(vanuit Lelystad). Maar lichamelijk merk ik er niets van, ze raadden mij dit ook alleen aan omdat het psychisch wat meer rust en stabiliteit kan geven.(terwijl er op de verpakking staat dat het lichamelijk ook meer energie kan geven)
Zo merk ik er bijvoorbeeld van dat ik rustiger blijf tijdens stressvolle situaties wat overigens wel zeer aangenaam is.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Nog iemand ervaringen mee ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
Puck74
Actief lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 sep 2009, 12:19

Bericht door Puck74 »

Ja ook gebruikt. Geen veranderingen...
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Bericht door pip »

Ik heb het ook een tijd gebruikt, maar merkte helaas ook heel weinig tot geen verschil.. Misschien iets minder onrust dan daarvoor, maar het verschil was zo minimaal dat ik er toen weer mee gestopt ben. Hoop dat het voor jou wel iets kan betekenen!
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
esther26
Beginner
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 dec 2007, 15:21

Bericht door esther26 »

Ik heb het zo'n drie jaar geleden gebruikt. Ik geloof dat ik na ongeveer twee a drie weken er wat van merkte. Wat ik er van merkte was dat ik geestelijk veel energie had. Ik had de neiging om veel te gaan ondernemen. Ik bedacht het een na het ander om te gaan doen. Daar door niet goed geluisterd naar mijn lichaam, waardoor ik een flinke terugslag kreeg.
Ik denk dat het een goed middel is voor mensen, die geestelijk weinig energie hebben en daar door weinig ondernemen. Lichamelijk kreeg ik er niet meer energie door.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Geestelijke energie kan ik voor het ogenblik wel gebruiken !
Ik ben er gisteren mee gestart.

Warme groet,
Senna
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

klopt ik krijg er ook geestelijke energie van, al na 1 pileke, je hebt meer energie om dingen te gaan ondernemen, natuurlijk blijft lichamelijk alles hetzelfde.... kan wel nuttig zijn soms...
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

ik gebruik ook rhodiola rosea en het heeft een positieve invloed, je hebt iets meer energie, je bent wat alerter.

Wat men mij wel aangeraden heeft is om dit product regelmatig af te wisselen om gewenning te voorkomen. Bijv na 6 weken overschakelen op maca , ginseng, ...
lano
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 feb 2010, 14:39

Bericht door lano »

Ik heb het een week of 3 ,4 gebruikt ik dacht zonder heel veel resultaat, maar nu ik gestopt ben voel ik me toch wat slechter.
Waar het bij mij vooral voor hielp was om emotioneel stabieler te zijn, minder huilerig, rustiger. Dus binnenkort begin ik maar weer.
Ik had er ook totaal geen bijwerkingen van dus wat dat betreft kun je het gerust proberen.
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Maca heb ik ook een tijd genomen, ik heb het "gekregen" van een manueel therapeut, omdat ik mijn urine niet zo goed kon ophouden, in die tijd.
ZE zei me dat dit kwam door stress in de lever, en dat de maca daar goed voor was, kan dit kloppen???
De maca werkte bij mij maar tijdelijk, waarschijnlijk omdat ik zoveel intolerlanties had. En het probleem van mijn urine is pas opgelost geraakt door streng te dieten.
lovessea
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 dec 2012, 17:21

rhodiola

Bericht door lovessea »

topics samengevoegd - mod

Kan het zijn dat je van rhodiola niet kan slapen. Ik heb dit geprobeerd te slikken en had het vermoeden dat ik hierdoor wel vrolijker werd overdag maar dan 's nachts niet kon slapen? Wie heeft hier ook ervaring mee?
lovessea
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 dec 2012, 17:21

Bericht door lovessea »

ik dacht dat ik er overdag wat vrolijker van werd, maar kon 's nachts niet slapen
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ga het morgen uitproberen. Gelukkig heeft een vriend het. Hoef ik het niet direkt te kopen.

Schijnt goed te helpen tegen depressie, angst, cortisol en wat frisser in het hoofd en geen bijwerkingen zoals St. Janskruid.

Klinkt als een wondermiddel. Ondanks dat ik geen wonderen verwacht.
Maar iets frisser in mijn hoofd mag zeker.
Plaats reactie