bloeduitstortingen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rosy
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mar 2009, 20:24

bloeduitstortingen

Bericht door Rosy »

Zijn er onder jullie die zo maar blauwe plekken krijgen of bloeduitstortingen (zonder zich te kwetsen), vooral in handen, voeten, armen... Zeer makkelijk springende aders, maar tegelijkerheid ook brandende gewrichtspijnen, mogelijks brandende pijnen ook door problemen in de aders.

Dit fenomeen zet zich de laatste 3 maand enorm door bij mij, het ligt ook niet aan medicatie.

herkenbaar bij sommigen ?


groejes,
Rosy.
Gast

bloeduitstortingen

Bericht door Gast »

hoi rosy,


ik heb hier ook last van maar ik heb ook de ziekte sle.
dit is een auto immuunziekte (valt onder reuma) ik heb geen last van gewrichtsklachten, maar wel van pees ontstekingen, veelal in de buurt vd gewrichten, elleboog-sleutelbeen-schouders-vingers, en laatst onder mijn voeten en re. onderbeen.
ik krijg dan blauwe plekken of zwellingen. antistoffen in mijn bloed kunnen deze ontstekingen geven.
ik weet wel dat je bij bep. medicatie makkelijker blauwe plekken kunt krijgen, zoals bloedverdunners.
groetjes marion
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ook ik heb hier last van ik had van de week ineens een hele paarse vinger
en soms op verschillende plaatsen blauwe plekken
en ook brandende pijnen vooral links van mijn lichaam
ik gebruik ook bloedverdunners
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Dat is toevallig! (of net niet)
De laatste tijd staan mijn benen verschrikkelijk vol blauwe plekken, gewoon spontaan opgekomen. Ik ben ermee naar de huisarts gegaan en die heeft mijn bloedplaatjes en bloedcellen enzovoort nagekeken maar er was niets mis blijkbaar... Ik vroeg me wel af of dit misschien ook weer een symptoom van ME kon zijn. Blijkbaar ben ik dus niet de enige!
Gebruikersavatar
issi
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 dec 2008, 12:00

Bericht door issi »

hallo allemaal,

Ik heb ook last van blauwe plekken maar tot nu toe alleen op mijn benen, vooral op mijn bovenbenen. Ik wordt hier in spanje nog steeds ieder jaar overal op getest, mijn huisarts hier kent ME nou eenmaal niet, of wil het niet kennen, maar volgens hem ben ik zo gezond als een visje.

Soms lijkt het of die blauwe plekken te maken hebben met de pijn die ik zo vaak voel in mijn benen, ik krijg de blauwe plekken vaak een paar dagen na dat mijn benen zo´n zeer hebben gedaan.
Gebruikersavatar
Rosy
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mar 2009, 20:24

Bericht door Rosy »

@Issy,

dat komt mij ook bekend voor, ik heb last van brandende pijnen in mijn benen en bovenbenen, ook rond gewrichten en het is ook nadat ik zo'n pijnperiode heb doorgemaakt dat de blauwe plekken daar zijn, vorige week was het zodanig aan het branden in mijn knieholte, dit schoot door naar mijn voet en plots een hele bloeduitstorting van mijn grote teen tot over mijn wreef van de voet. Het zag paarsblauw en was heel pijnlijk.

toch vreemd niet ?

groetjes,
Rosy.
Gast

Bericht door Gast »

rosy,


dat lijkt mij wel een bezoekje aan de huisarts waard, je hebt nu dan toch een duidelijke klacht, en..ook wel eens fijn voor cvs'rs.... bewijs!(die blauwe plek)
groetjes marion
Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

Bericht door l »

Hoi,
Ik heb ook last van brandend gevoel en gewrichtsklachten. blauwe plekken op de bovenbenen vooral en op mijn handen rode uitslag.
Vooral het brandende gevoel irriteert me enorm. Ik heb ook epp (een porfyrie, erfelijk) waardoor ik niet in de zon kan en als ik in de zon ga letterlijk als 3de graads verbrand voel. Maar dan is het na 3 a 4 dagen zon vermijden over. Dit is anders, dit is echt een branden en stekend gevoel soms zelfs kriebelend. Alsof mijn bloed enorm warm heeft.
Ik vraag me echt af van waar dat komt? Weet er iemand dit ondertussen al?

vele groetjes
Plaats reactie