Omgaan met emoties, zelfhulp

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Omgaan met emoties, zelfhulp

Bericht door Henny »

Beste Allemaal,
Bij het niet kunnen doen wat je wilt, omgaan met niet begrijpende mensen komen soms wat energievretende emoties kijken.
Met de gratis te downloaden handleiding van emotionele vrijheids technieken kun je eventueel zelf een experimenteren of het wat voor je is.
Ik heb zelf aan een aanverwante methode ( die niet gratis te downloaden is ) het grootste deel van mijn herstel te danken. Vandaar dat ik jullie er van harte op wil wijzen.
www.evt-info.nl onder het kopje begin van de handleiding. Je moet even scrollen naar waar je de handleiding kunt downloaden.
Hartelijke groet, Ik ben benieuwd naar reacties.
Gebruikersavatar
sanny
Actief lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 13 okt 2005, 22:36

Bericht door sanny »

Hoi Henny,

Dit is echt interessant! heb er idd weleens over gehoord.
Wat zijn de resultaten bij jou, ben je rustiger van binnen geworden? en hiermee ook minder vatbaar voor infecties? omdat je imuunsysteem naar mijn idee zo slecht en kwetsbaar is dat er maar geringe stress voor nodig is om weer een nieuwe infectie op te lopen.
Tenminste dat is mijn ervaring.
Bedankt voor deze informatie!


liefs van Sanny
Gebruikersavatar
jessie
Actief lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 dec 2005, 11:55

Bericht door jessie »

Hoi Henny,
Ik heb het uitgeprint, zal het vandaag es gaan lezen.
Thanx
groetjes
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi Sanny, Ja en ja.
Resultaat is dat ik alles wat mij energie kostte aangepakt heb, ook angsten om weer naar buiten te gaan en niet meer naar huis te kunnen komen. Ik loop nu gezond rond.
Ik had wel heel veel op te ruimen, maar het tikken ging de verveling goed tegen en ik ging me beter voelen. Veel liefs, Henny
@ Jessie en Sannie, Ik las net dat jullie ook acupunctuur doen of er ervaring mee hebben.
Bij mij hielp acupunctuur nauwelijks. Wel maak je bij deze methode gebruik van acupunctuurpunten. Combinatie emotie verwerken mbv deze acupunten werkte bij mij wel en had ook later invloed op het functioneren van mijn lijf.
Gebruikersavatar
Miekie
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 okt 2005, 15:21

Bericht door Miekie »

Hai Henny,

Ik heb nu eindelijk het boek Emotioneel Evenwicht van Roy Martina uit de bibliotheek...Ik dacht me in elk geval te herinneren dat dat het boek is waar jij zoveel aan gehad hebt, toch? Ik ben er net in begonnen en erg benieuwd!

Groetjes, Miekie
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Hallo Henny
De tip lijkt mij niet verkeerd, toch neigt het als je ME letterlijk neemt, ontstekingen in hersenen/ ruggenmerg, dat het tussen de oren wel opgelost kan.
Sophia Wilson en meer voorbeelden laten zien dat dit ERG gevaarlijk is.
Mijns inziens is dit dan meer gericht op mensen met het cvs syndroom wat een verzamelnaam is zonder erkenning voor ( ME)ontstekingen en schade hiervan.
Infuzen die levensreddend moeten zijn:en dan een probleem met je emoties is bitter als oplossing, en een ontkenning in realiteit.
Ik neig meer en meer naar een splitsing tussen een "niet verklaarbaar CVS syndroom en ME< simpel omdat dit helderheid verschaft en ook kan worden onderzocht(ontstekingen in je bloed, slecht werkende organen etc)
Arjen 8)
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi Arjen,

Volgens mij kan er ook misbruik gemaakt worden van mijn bericht. Door bijvoorbeeld te concluderen dat ME alleen tussen de oren zit.
Wel vind ik dat een heel aantal mensen met ME ook ondersteuning kunnen gebruiken op emotioneel gebied.
De genoemde methode is een methode waarbij gebleken is dat fysieke problemen soms ook onverwacht verminderen of verdwijnen.
Ook geldt bij elke methode: waar de ene beter van wordt hoeft dat niet bij de ander zo te gelden. Ik heb bij alle mogelijke behandelingen van ME nog geen methode gezien die bij iedereen helpt.

De oplossing zit volgens mij in samenwerking: fysieke ondersteuning en psychische ondersteuning ( en daar bedoel ik geen CGT mee, maar begeleiding gericht op leren omgaan met beperkingen, energie verdelen en verwerking van het verlies aan gezondheid/toekomstperspectieven/sociale contacten). En waar welke persoon dan het meeste aan heeft, zal van zelf blijken. En ook dat zal individueel sterk verschillen.

liefdevolle groet van Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
Miekie
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 okt 2005, 15:21

Bericht door Miekie »

En dat is inderdaad ook precies waarom ik schreef dat ik in het boek Emotioneel Evenwicht begonnen ben. Niet omdat ik daarmee wil aangeven dat ik denk dat het allemaal psychisch is, integendeel. Nee, omdat ik denk dat het het beste werkt om mezelf op alle mogelijke manieren 'zo sterk mogelijk te maken'. Daar hoort dus ook de psychische kant bij, omdat het omgaan met een ziekte als ME/CVS (en alle gevolgen die het heeft) al een kunst op zich is!

Groet, Miekie
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ja, sommige van zulk soort boeken kunnen je een beetje zelf inzicht geven en wat herkenningen. Zolang je je er maar niets door aan laat praten, dan.
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Hoi Miekie,

Een hele gezonde instap, dat kan dus inderdaad een boek maar ook zwemmen, prettige lectuur, etc zijn.
Arjen 8)
Plaats reactie