AB zitromax 250mg - bartonella (kattenkrabziekte)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

AB zitromax 250mg - bartonella (kattenkrabziekte)

Bericht door Fritel »

Heeft er iemand ervaring met zitromax en eventuele neveneffecten? Ik neem het nu al 2 weken om "kattenkrabziekte" te genezen (bartonella bacterie) en heb sinds 3 dagen last van mijn gehoor in beide horen. Ik moet het wel 2 maanden innemen en vrees dat het nog erger zou worden.
Heeft er iemand van jullie ook die bacterie gehad en overwonnen ? Volgens mijn arts zou dit één van de triggers kunnen zijn van al mijn gezondheidsproblemen.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Er zijn veel ME ers in Belgie die positief op Bartonella zijn.
Ook in Nederland moet dit wel zo zijn, maar de kattenkrab wordt verschrikkelijk onderkend als een onschuldige aandoening.
Wanneer je weet dat de teken 2 maal zoveel keer kattenkrab bij zich dragen dan Borelia, zou je denken dat er een belletje moet rinkelen!
Los van het aantal besmette huisdieren!!!!!!!!!!!!!

Ik ken 2 mensen die snel getest zijn en op ab gezet en die hiervan genezen zijn. Echter deze mensen hadden al ME voor ze besmet waren dus ze zijn niet klachtvrij op gebied van ME.
Echter men werkt allebei, huishouden etc. dus naar hun eigen zeggen is die kattenkrab weg.

Zelf binnen familie 2 maal chronische Bartonella.
Te laat gediagnostiseerd. De een 4. 5 jaar na aanvang, de ander meer dan 5 jaar na aanvang. Dit is voor wat betreft de behandeling een nadeel.
Snelle behandeling en niet te gauw stoppen met ab is echt nodig.
Anders zijn de klachten net zo, zo niet erger, dan chronische lyme!
Zitromax is stevig spul. Werkt wel.
Als je er niet tegen kunt is er nog een breed spectrum ab. Dus als ik jou was, zou ik je problemen maar voorleggen aan de arts. Ik heb bv geen idee of je erg veel klachten in het hoofd had en dit nu herxheimer is. Zelf ken ik het niet als bijverschijnsel. Maar ja, wil niet zeggen dat een ander het niet kan hebben. Zorg aub wel dat je hoe dan ook behandeld wordt, anders zijn de problemen niet te overzien. Het kan in alle organen gaan zitten en ook in het bot.

Overigens ik heb de ervaring met moe worden, lichter in hoofd, spieren wat zwakker etc. met Zitromax. Om die reden neem ik het na het avondeten in en niet s morgens. Overigens heb ik alleen ervaring met de 500 mg variant.
Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

Bericht door Fritel »

Tja, ben 37 jaar oud en ben veel in contact gekomen met katten toen ik heel jong was. Nu, totaal niet meer sinds mijn 20ste. Dus, ik vermoed dat die bacterie al jaren in mij zit en me al die jaren zieker om zieker heeft gemaakt. Mijn ernstige symptomen zijn verschrikkelijke migraine aanvallen , spierpijnen in nek, schouders en lage rug en oververmoeidheid +candida albicans + gluten-caseine-lactoseintolerantie, epsteinbarr ,en noem maar op. CVS/ME diagnose 3 jaar geleden gevallen , heb ook al acupunctuur gedaan (2 jaar), homeopathie, phytotherapie,orthomoleculaire geneeskunde (vooral omdat ze me vertelden dat ik nog zwakker ging worden door al die ab te nemen), om toch terug te komen naar de oorsprongelijke dokter die me vertelde dat ik geen andere keus had om die bacterie de nek om te wringen (spijtig genoeg had hij die niet 3 jaar geleden opgespoord) . Ik weet het in feite niet meer zo goed meer hoor. Ben ik nu goed bezig of niet ? Ik hoop het .Moet ook 2x/week B12 injecties krijgen ondanks geen B12 te kort en voel er me ook niet zo goed bij (ben pas begonnen - 4 insp).
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

In de eerste plaats hoef je dus niet met een kat in aanraking te zijn geweest.
Daarom wordt deze diagnose vaak gemist!!!!!!!!
Ik vraag me dus ook af, hoeveel mensen onder de ME groep dit als (co) infectie in hun bloed hebben.
Als mensen veel infecties hebben zoals jij, gebeurt het wel dat andere infecties pas later opgespoord kunnen worden. Dat gebeurt ook wel ns met mycoplasma.
Ik ben blij te lezen, ondanks je vele klachten, dat het blijkbaar niet in je vitale delen lijkt te zitten dan wel ze zijn nog niet verstoord/beschadigd. Des te meer kans heb je.
Ja b12 is in orde, die heb je nodig.
Voor energie, maar vooral om ONOO balans te verbeteren. Vraag je arts evt om ander middel als je te ziek bent. 2 weken is echter pas kort voor deze bacterie, dus evt iets anders.
Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

Bericht door Fritel »

Tja, de levertesten zijn ook niet zo goed, heb verschillende (en niet kleine hoor) hyperplasies , doch blijven al 6 jaar stabiel (opvolging echo) Ik mag zoiezo geen hormonen meer innemen, PMS klachten altijd heeeel zwaar. Ik maak ook heel gemakkelijk kystjes (onderbeen- eierstok-borst waarvan een maand geleden geopereerd van fybroadenoom), zou dit allemaal een consequentie kunnen zijn van bartonella ? Ik zal nog een paar dagen zitromax innemen, als het nog verergert zal ik het mijn arts laten weten. Het probleem is dat hij moeilijk bereikbaar is en niet zo goed is in communiceren , dus blijf je soms met al je vragen en twijfels piekeren, wat juist totaal niet goed is.
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Tja, de levertesten zijn ook niet zo goed, heb verschillende (en niet kleine hoor) hyperplasies , doch blijven al 6 jaar stabiel (opvolging echo) Ik mag zoiezo geen hormonen meer innemen, PMS klachten altijd heeeel zwaar. Ik maak ook heel gemakkelijk kystjes (onderbeen- eierstok-borst waarvan een maand geleden geopereerd van fybroadenoom), zou dit allemaal een consequentie kunnen zijn van bartonella
Hyperplasies is bekend.
Ook oa je genoemde hoofdpijnen.
Pms hebben veel ME ers dus of dat Bartonella is geen idee, denk van niet.
Cystes; ja. Familielid heeft voortdurend op andere plek cystes. Baarmoeder, borst, knie, schouder, bijnier. Botten!
Maar niet iedereen heeft dat dus. Reageert onvoldoende op ab. Tijdelijk steeds.
Ander infectie lever, hart, hersenen. Herstel door ab redelijk, maar niet geheel door kruisreactie barto.
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Enkele algemene links over Kattenkrab.
Uiteraard niet te vergelijken met de Kattenkrab bij mensen met wel een normaal immuunsusteem.
Deze voorlichting lijkt me voor meerdere mensen misschien handig.

Kattenkrab als co-infectie, heel helder stuk over voorkomen bij dieren en gevolgen.

http://www.borreliose.nl/index.php?opti ... &Itemid=62

Kattenkrab als op zich zelf staande aandoening.

http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten- ... /index.jsp

Een realistischer, ook ernstiger, beeld is te vinden met google op Engelstalige sites.
Naam dan Cat Scrath disease.
Enige Nederlandse onderzoeker was Schellekens. Laatste onderzoekdacht 99, hierna is er door het RIVM niet verder onderzoek naar gedaan. Dwz de gevolgen voor mensen.
Punika
Actief lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 jan 2009, 16:09

Bericht door Punika »

@Zonaanbidster.

Bij mij bleek in maart na onderzoek DML ook onder meer een Bartonella -infectie aanwezig, heb toen zitromax & tetraysal gekregen..
In oktober weer wat onderzoeken gehad (waar ik het verslag nog van moet ontvangen) maar uit het verhaal van DML begreep ik dat het nog steeds niet goed was, de CD57 test gaf blijkbaar aan dat er nog steeds een infectie actief is die het immuunsysteem onderdrukt.

Hoe lang heeft het bij jou geduurd eer je verbetering hebt ervaren tav de bartonella infectie?

Groetjes,

Punika
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Ik heb zithromax AB gehad voor mijn urinebuisontsteking. Ik kreeg er rode vlekken van over mijn hele lijf, de ontsteking in kwestie is er m.i. niet (goed) van over gegaan, en zie ik deze dan ook als de absolute TRIGGER cq boosdoener.
Na infectie en zithromax AB is bij mij de hele ME/CVS ellende begonnen :shock:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Hai Punika,

Het ligt eraan hoever en hoelang het beestje in het systeem zit.
Bij mij is hij er nu uit, duurde 2 jaar.
Mijn immuun was voor behandeling al geruneerd en dat proberen we nu goed te krijgen. Het verbetert wel, maar duurt erg lang.
Bij familielid blijft hij chronisch aanwezig. Die heeft andere behandelingen gehad (gamma) waarbij het zeer dempt en titers blijvend wel verlaagd heeft maar het blijft gewoon onrustig.
Dan weer hogere titer, dan lagere. Evengoed lager dan wat het was. ab had het verlaagd, dit nog veel verder.
Maar ik ken bv ook een man die heel snel na besmetting (jaar) behandeld met de 2 door jou genoemde s soorten en er nu gewoon vanaf is. Hij heeft wel daarna Nexavir gespoten voor de immuunmodulation maar het is oke nu.
Hij had overigens ook al ME.
Kreeg dat beestje als bonus.

Zelf zit ik nu 15 dagen aan de zitromax voor een ander euvel en o wat ben ik blij met het goedje.
Punika
Actief lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 jan 2009, 16:09

Bericht door Punika »

Dank je wel voor je antwoord Zonaanbidster!

Bij mij was de titer in maart (eerste bloedonderzoek DML) 1/320.
Daarnaast onder meer verhoogde Rnase L en elastase- activiteit/ antioxidant- problemen.

Voel jij je nu wel een stuk beter, nu je van die bartonella af bent?

Voor mij geldt dat ik eigenlijk dat ik niet zo zeer snel moe/uitgeput ben ( nou ja, ik bedoel: als ik de verhalen van sommigen lees valt het bij mij nog wel mee, ik kan inmiddels best elke dag een klein uurtje rustig wandelen (wel voldoende rust nemen hierna) en wat tv kijken, huishouden/boodschappen worden wel door geheel voor me gedaan) maar dat ik vooral veel meer neurologische/immunologische klachten ervaar.

Als ik bv een uurtje therapeutisch moet gaan werken, en ik zit daar op kantoor en er lopen wat mensen in en uit met vragen, en ondertussen praten er nog mensen tegen me, dan heb ik het eigenlijk binnen no time helemaal gehad, maar dit uit zich vooral in klachten als: niet helder meer kunnen denken, rare hoofdpijn, troebel zien, duizelig/slap worden, niet tegen geluid kunnen.
Als ik gewoon rustig wandel en wat op de bank zit en tv kijk en tussendoor wat rust, dan vallen de klachten relatief mee en heb je het idee dat je best wat kunt gaan doen, maar daar ben je dan weer zo van genezen als het niet in een rustige omgeving gebeurt.
Weet niet of dit iets is dat specifiek voor bartonella geldt of dat dit een algemeen immunologisch probleem is.

Het verschil is zo groot: als je gewoon een uur met me praat one on one, dan zou je zeggen dat het allemaal wel gaat, terwijl, als je dat standje hoger schakelt, het meteen heel erg mis gaat.
Maar goed, ik wacht nu op het nieuwe behandelplan…

In ieder geval fijn dat de behandeling bij jou effect heeft, al is het maar met kleine stapjes!

Groetjes,

Punika
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Voel jij je nu wel een stuk beter, nu je van die bartonella af bent
Ik reageer later op de rest maar deze vast.
Ik heb er te lang mee gelopen en heel nare verschijnselen van Bartonella ontwikkeld. Los van andere infecties. Maar de Barto heeft me bijna om zeep geholpen. Nu dat beestje de kop in gedrukt is, heb ik veel heftige Barto klachten dus ook niet meer. Ook het centrale zenuwstelsel is erdoor verbeterd.
Bij mij zat dat beestje buiten in vitale organen ook heel duidelijk ernstig in de hersenen. Gevolg epileptisch achtige toestanden, TIA's, halfzijdige verlamming anders, rare hoofdpijn etc.
Sinds behandeling is dit nooit meer gekomen.
Gebruikersavatar
crazyloop
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 jul 2009, 22:29

Bericht door crazyloop »

Ik ben een een aantal jaar geleden voor het eerst bij DML geweest, destijds was zijn onderzoek nog niet zo ver, en de enige infectie die vindbaar was was kattekrab. Ik had deze waarschijnlijk kort daarvoor opgelopen op vakantie. Een flinke tijd later ben ik weer naar DML geweest, de kattekrab was verdwenen. Pure mazzel, waarschijnlijk omdat ik het niet lang had. Ik heb overigens wel een lading darminfecties die nu behandeld worden, die ik waarschijnlijk al jaren heb.
// Knowlegde is power // Ben onregelmatig online //
Gebruikersavatar
lyrebird
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 nov 2009, 15:32

Bericht door lyrebird »

hoi,
ik test positief op zowel borrelia en bartonella, dat dacht ik al, maar ja vcoordat de dokter5s naar me luisterden....
borrelia wordt aangepakt maar ik knap niet op, ik vermoed door de bartonella.
ik herken de oorsuizen. hyoop dat ik nog op tijd ben, mijn imuunsysteem is in ieder geval om zeep. daarnaast autoimmunziekte ontwikkeld.
hoezo onschuldige infectie?
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

nuh niks onschuldig!
Ja als je naar de lieve dokters luistert.... :roll:
Zijn k ** infecties. Ergste is nog dat ze er niks vanaf weten.
Vlak die Barto ook niet uit/onderschat m niet.
Wat rot voor je dat hij je systeem al gekraakt heeft. Aannemende dat je nu goed behandeld wordt (met wat eigenlijk?) gaat het daarna alsnog lang duren.
En de vraag is hoeveel schade moet er hersteld.
Je hebt geen problemen in je hoofd gekregen, van verlamming, uitval, taalverlies..... In dat geval geluk bij ongeluk.

Die darminfecties had ik ook vanaf het begin al.

sterkte he!

Groetjes,
Zonaanbidster
Laatst gewijzigd door zonaanbidster op 07 dec 2009, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie