AB zitromax 250mg - bartonella (kattenkrabziekte)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ja, van die Rifampicine kan uwe pipi wel wat donkerderoranje worden ;)

En met "s morgens" bedoelen ze denk ik gewoon "bij het ontbijt". Bij mij is dat ook meestal maar rond 13-14u, maar dat doet er weinig toe denk ik, zolang de Rifamp maar bij het opstaan en de Mino 30 min later bij het ontbijt worden genomen?
(en zolang het elke dag maar min of meer rond hetzelfde tijdstip gebeurt, of toch geen uren verschillend)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

oeii, is dat zo. Ik vergeet nog wel eens te eten. Dan eet ik dus heel wat uren later. Maar ja dat komt ook vanwege het gebrek aan smaak. Ik eet sushi rijst inplaats van brood. Normaal krijg ik dat smaakvol, nu met de AB dus niet meer. En dat schar brood ben ik zo moe. En ik mis de histamine zo. Je weet wel, kaneel, peper, sambal, mosterd, kurkumma, rode kip masala etc
Maar de laatste keer dat ik zo eigenwijs was om dat weer eens te proberen, had ik echt buikpijn, alsof ik naalden had gegeten.

Kortom Christine T kan weer tevreden zijn. Maar.. ik weiger aan de pap te gaan. Ik ben geen kleuter.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

Bericht door l »

Hoi,

Ik neem ook rifampicine 1 voor ontbijt en dan twee maal tetracycline per dag. Ik heb veel last van mijn onderbenen. Precies geknaag aan mijn botten.
Ik las dat dit een symptoom van bartonella is, of kan dit ook een bijwerking zijn waar ik mee moet opletten? Daar in bijsluiter staat dat je moet opletten voor botpijn en dan moet stoppen met medicatie.
Gelukkig lees ik dat er nog mensen zo vermoeid zijn met de AB. De HA zegt dat je je daar niet vermoeid van kan voelen. Maar ik voel me nog meer moe en nog meer klachten.

groetjes
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Hoi I,

Misschien kan je even een mailtje sturen naar je arts om te informeren naar de pijn in de botten in je onderbenen als in de bijsluiter staat dat je dan moet stoppen met de medicatie?

Wat betreft vermoeidheid: Je lichaam is mbv de ab hard aan het werk om infecties weg te werken. Dat kost veel energie. Maar vermoeidheid is ook een bijwerking die je kunt hebben als gevolg van rifampicine las ik in de bijsluiter.

Veel succes met je behandeling!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Ik zou dit ook even bespreken met je arts, I.

Ik heb zelf zoiets met mijn linkervoet: eerst een jaar lang (voor de behandeling begon) al een rare drukkende 'pijn' in mijn hiel die tijdens de behandeling erger werd, en sinds een maand heb ik telkens in het midden aan de onderkant krampen, tintelingen, gevoel alsof het 'kruipt' en ook dat knagende, schrapende gevoel (maar dan wel echt in de spier). Volgens DML typisch een Bartonella-klacht. Hopelijk is het loswekende Bartonella en geen nieuwe Bartonella...
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

He Malu,die klacht heb ik ook.
Heb lyme,op bartonella ben ik niet getest.Mijn huisarts zei dat het hielspoor is,heb het al een paar jaar,maar hoe jij het omschrijft klopt het precies.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Ok, ik ben dus niet gek ;-) (bij zulke lichte, vage klachten denk ik vaak 'is dit wel echt?', maar het valt nu steeds vaker op, wat toch wel een teken is dat er echt wat zit).

Naast 'Bartonella-klant' ben ik dus ook 'Lyme-klant', het zou dus net zo goed van de Lyme af kunnen komen. Of dat jij toch Bartonella hebt. Of dat de klachten van beide infecties elkaar overlappen ;-).

Is het bij jou ook erger geworden sinds de behandeling? Of merk je dat de klachten veranderd zijn? Die hielpijn had ik namelijk al, maar die kramp en tintelingen in het midden van mijn voet zijn nieuw voor me.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Hielpijn heb ik niet, maar kramp/tintelingen in het midden van mijn voet(zool) wel, sinds de AB :) dus daarom vermoed ik dat die door een soort die-off wordt veroorzaakt?
(ikke alleen barto, wslk geen borrelia)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

Ik volg een behandeling met natuurlijke middelen en die kramp enz. is inderdaad gekomen sinds de behandeling.De hielpijn heb ik al een paar jaar.Dus ja is misschien die-off.
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

3 maanden mijn antibiotica Doxycycline en Azithromycine geslikt.
Ok de volgende 2 maanden:
Rifampycine 300 mg, 1/dag, 30 minuten voor het ontbijt
en Minocycline 100 mg 1 ‘s morgens te nemen

UPDATE
Ik voel me zo beroerd met deze. Continu een gloeiend heet lijf, hyperen / pieken/ en zo vreselijk uitgeput, zo erg heb ik lang niet meer gehad. Kan ook niets meer optillen. Koken gaat ook niet meer. Lig de meeste uren van de week op de bank/ bed, maar ik krijg geen rust.
En 's nachts zo heet, dat het wel koorts lijkt, maar is het niet. (gemeten)
Dan ga ik maar forum lezen en computeren, mijn hoofd werk raar genoeg wel.
Maar ja op deze uren is niemand meer wakker.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ikke wel :p (val gemiddeld rond 4.00-4.30 in 't slaap)

De Minocycline ken ik niet, de andere 3 heb ik zelf wel al gebruikt.

Met dat heet 's nachts, bedoel je dat je wakker wordt al zwetend, of iets anders?
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

Hoi Diederik,

Ik word wakker omdat mijn lijf heet aanvoelt en zeer doet.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ok, da's toch nog wat anders dan. Geen idee wat het betekent...
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

Vooral mijn buik, die gloeit dan gewoon. Kunt er nog net geen ei op bakken, maar de buik is echt heet. Maar mij hoofd en voeten zijn gewoon ijskoud zoals anders ook. Maar wel doet het gehele lijf loeizeer.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

Bericht door l »

Zeer interessant dit te lezen.
Bij mij is dat gekrioel en krampachtige in de voeten (soms handen) vooral voeten ook begonnen sinds tweede kuur (tetralysal en rim).
Ik vind het raar dat ik er sinds mijn tweede kuur meer last van heb en daarom vermoed ik ook een soort die off reactie. Het kan toch niet zijn dat de bartonella of lyme in je voeten blijft zitten ondanks al die medicatie,denk ik dan.

@ slakkenhuisje: Het gloeien herken ik helemaal! Ik heb er al een half jaar last van. Mijn lijf kookt precies maar je hebt geen koorts. Dat zijn de ontstekingen volgens DML en vandaar dat mijn prostaglandines zo hoog zijn.
Je voelt je er ook extra vermoeid bij want dat branden/gloeien vergt veel energie. Ik hoop dat het wijst op het lichaam die aan het vechten is. Maar wie zal het echt weten?
Ik heb meer last van het gloeien bij stress en media-apparatuur :§.
Plaats reactie