Pijn in vermoeide benen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
issi
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 dec 2008, 12:00

pijn in mijn benen

Bericht door issi »

hallo allemaal,

Ik heb als ik weer een heel erg moe ben zo´n pijn in mijn benen, het is een vervelende pijn, het lijkt erg op spierpijn, en als ik even loop krijg ik tintelingen in mijn benen en het lijkt wel of ik ze dan niet meer kan gebruiken. Ik heb dit regelmatig en ik zou graag willen weten of jullie hier ook last van hebben en zo ja of iemand iets weet om de pijn te verlichten.

Ik heb al van alles geprobeerd en het wordt maar niet minder
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

pijn in mijn benen

Bericht door Alabama »

jep! vooral 's ochtends. knieen zijn zwak, gevoel van ik zak door (wat ook paar keer is gebeurt)
God is closest to those with broken hearts..
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Hoi issi

Waar zit de pijn precies of overal in je benen?

Je kunt pijn in de bovenbenen hebben of alleen in de kuiten of scheenbeen of overal natuurlijk.
Ik heb alleen ervaring met pijn in de bovenbenen, echt de spieren ook, dankzij carnitene geen last meer van.

Door de knieen zakken en het idee hebben dat dat gebeurd, heb ik nooit gehad.

Dus echt raad kan ik je daarom ni geven, :?
sterkte ermee.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

@melanie: kun je nog wel stevig staan dan?
wat heerlijk! ik dacht dat dat standaard was
God is closest to those with broken hearts..
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Ik kan wel stevig staan, ik kan bijna weer skieen :D :D :D

Ik heb ook wel wankel op mijn benen gestaan, nooit het idee gehad dat ik erdoor heen zou zakken.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
issi
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 dec 2008, 12:00

Bericht door issi »

ja helaas zit de pijn overal maar vooral in mijn bovenbenen, het zit echt in de spieren, het is nog al vervelend vaak vind ik het eng om stukken te lopen want ik zak er nog wel eens doorheen, ik heb een paar jaar geleden een tijdje met krukken gelopen maar daar werd ik alleen maar heel erg moe van.
Ieder geval iedereen vast bedankt voor de reacties
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik heb dit ook het lijkt op een soort verzuring
net als na sporten
Gebruikersavatar
Lijntje
Actief lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 06 dec 2008, 20:46

Bericht door Lijntje »

Ik heb vaak last van heel mijn benen, maar dan vooral van mijn kuiten. Alleen het gevoel er bijna door te zakken ken ik niet. Wel dat ik af en toe meer schuifel dan loop of dat de vloer lijkt te golven als ik loop.
Wel heb ik altijd meer last van mijn rechterbeen dan van mijn linker. Sowieso doet het rechts bij mij eerder en meer pijn dan links, bij alles.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Tegen die typisch vermoeide zenuwpijnen in benen wordt vaak Neurobion intramusculair toegediend. Neurobion bevat vit B1, B6 en B12.
Bij ME/CVS wordt vaak alleen B12 gebruikt (dit dan ivm teveel aan NO).

Magnesium (oraal 500mg of MgSO4 intraveneus ingeval problemen met opname) heeft een gunstig effect op spierpijnen en tintelingen.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Hermine
Oud-medewerker
Berichten: 1383
Lid geworden op: 13 feb 2009, 18:36
Locatie: Brasschaat

Bericht door Hermine »

Enkele jaren geleden waren het mijn voetzolen die verschrikkelijke pijn deden maar dat is gelukkig fel verbeterd.

Pijn in de benen en de heupen blijf ik wel hebben. Ik zak er soms stomweg door.
Ik loop soms, heel soms met een stok.
Wat wenkt is de creatieve geest van het onbekende.
Maartje
Donateur
Donateur
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 okt 2008, 15:55

Bericht door Maartje »

Heel erg herkenbaar. Ook als ik lig dan steekt en brandt het als een gek. Verder dan 100 meter lopen kan ik niet meer, daar baal ik echt zo erg van. Bij mij zit het vooral in m'n bovenbenen, maar toch ook regelmatig in m'n kuiten. Als m'n knieën dan ook nog eens pijn doen is het helemaal feest :roll:

Zijn er mensen die ervaring hebben met die middelen die annac noemt? En helpt dat ook dat je meer kunt lopen?
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Als ik me inspan heb ik van die wiebel/bibberbenen en dan vooral in mijn bovenbenen. Soms heb ik 's morgens het idee dat mijn botten nog in bed liggen. Bij simpele inspanningen als een pan stamp omscheppen mis ik de spierkracht.
Kan bij mij komen door een dalende B12, is nog niet spectaculair laag maar wel dalende.
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

@maartje: herkenbaar. als ik een beetje goeie dag heb dan kan ik wel 2 uur lang shoppen, maar ik moet vooral niet rusten omdat dat branderig gevoel dan gaat beginnen. ik blijf dan zoveel mogelijk in beweging tot ik in bed lig, en ja dan begint het koken (branderig gevoel). ook de hele tijd van die onregelmatig pompend gevoel vooral aan de achterkant.

ik ga zo de huisarts bellen en vragen om B12 injecties :D
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
issi
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 dec 2008, 12:00

Bericht door issi »

@hermine, ik weet precies wat je bedoelt, ik heb sinds vorige week ook mijn stok weer uit de kast gehaald, ik probeer hem zo min mogelijk te pakken alleen als het echt niet anders kan.

Ik heb de spuiten met B12 ook al geprobeerd het verlichte de pijn wel een beetje maar niet genoeg, dus ben ik er maar mee gestopt.
Ik ben iedergeval blij om te lezen dat er meer mensen last van hebben want ik heb soms het gevoel of ik het me misschien aan praat.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Hoi Issi,
Issi schreef: Ik ben iedergeval blij om te lezen dat er meer mensen last van hebben want ik heb soms het gevoel of ik het me misschien aan praat.
Nee hoor dat praat je, jezelf ni aan, ook ni denken, dat je, jezelf dat aanpraat, kost erg veel verkeerde energie.
Het zijn de artsen die het ons aanpraten, dat we het ons aanpraten, snappie!

Daarom is ME/CVS ook de meest verschrikkelijke diagnose die iemand kan krijgen.
Of we ons alles inbeelden, ze beseffen ni hoeveel energie dat kost.
Om met zo'n verschrikkelijke diagnose rond te lopen.

Iemand die reuma heeft wordt opgevangen en krijgt begeleiding, en wij, wij worden aan ons lot over gelaten en moeten steeds meer en harder gaan lopen, ook als de pijn ernstig is. En nog erger.
En we moeten ook maar gissen hoe of wat, kost ook erg veel energie.
Hoe ernstig is dat!

Er kan wel een lichte verzuring optreden door conditiegebrek, maar dat zegt niets over de pijn.
Maar ook verzuring door overbelasting, Dat maakt het ook allemaal zo lastig.

Dus probeer het naast je neer te leggen, hoe moeilijk ook!
Scheelt weer ietsje energie, missch!

Sterkte ermee!
Dear Karma, I have a list of people you missed
Plaats reactie