roken

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)

wat is bij jou van toepassing?

nooit gerookt
46
49%
ik rook 1-5 per dag
2
2%
ik rook 5-10
3
3%
ik rook 10 of meer
19
20%
gestopt door cvs/me
12
13%
gestopt toen ik nog gezond was
11
12%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Een gewoonte leer je af in 21 dagen. Koop 21 dunne armbanden of lintjes en hang ze aan je linkerarm. Telkens er een dag voorbij is en je je voornemen goed hebt volgehouden, verwissel je een armband of lintje naar de rechterarm (of omgekeerd).

Zo wordt het visueel en motiveer je jezelf.

Concentreer je op jezelf (een gezondere Vlinder) en niet op de therapie. Zo gaat je energie naar de juiste plek in je brein.

Overtuigd zijn van het doel is een garantie op succes.

Succes met je nieuwe stopzetting!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Ik ben nu 2 jaar en 1 maand van het roken af.
Geen trekje meer gehad en heb er geen behoefte meer aan,
want ik weet waar ik het voor laat en als ik een zwak moment heb en dat is zeldzaam en meestal is dat als iemand anders om me heen rookt dan neem ik een sigaret en doe ik alsof ik ff wil roken. Maar aansteken doe ik de sigaret niet.

Jaren daarvoor voordat ik ME kreeg ook jaren er vanaf geweest hoor.
Maja toch iemand om me heen die rookte en dan word het wel moeilijker om eraf te blijven.

Maar ik kan een ieder aanraden om te stoppen.
Het is en blijft rotzooi wat je naar binnen inhaleert.

Je kunt pas stoppen als je er zelf meer dan 100% achterstaat anders lukt het niet.

En ik vond mijn methode om te stoppen de perfecte methode. zelf bedacht!!!
Dus dat was de aanloop er naar toe van het moment dat ik ging stoppen.
dus niet de gold turkey en de lollies eten ( lollies eet ik sowieso nog wel)

mijn methode is te koop!!! :roll: :wink:
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik had het mezelf wel erg moeilijk gemaakt om te stoppen :wink:
Ik had één sigaret bewaard op zolder en ik wist dat ik die zou kunnen pakken maar ik dacht wie is er sterker die sigaret of ik.........
Ik heb dus zelf gewonnen door mijn wilskracht :wink: maar hoe je het ook bekijkt het is en blijft moeilijk hoor :roll:

Ik heb de sigaret laatst nog op zolder gevonden in een blikje die ik altijd gebruikte........
Gebruikersavatar
engelke69
Actief lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 15 jul 2010, 17:30
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)

Bericht door engelke69 »

Als ik thuis ben de hele dag, rook ik max 5 sigaretten. Als ik de hele dag buitenshuis ben, kan het toch een pakje per dag worden.

Ik wil stoppen (vooral voor het financiële) maar ik heb geen karakter. Als mijn vriend stopt met roken, dan gaat het mij denk ik wel lukken. Maar zolang hij ni stopt....
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Misschien kan de definitie van INTENTIE je op weg helpen?

Intenties
Het is belangrijk dat je een richting aangeeft wanneer je iets wilt bereiken. Door je intentie te formuleren en uit te spreken, spreek je uit hoe je ergens instaat.

Je leert door dit regelmatig op te schrijven, je aandacht te concentreren. Hiermee neem je verantwoordelijkheid voor je eigen leerproces. De meeste mensen vinden het kinderachtig om op te schrijven wat hen bezig houdt of wat ze willen.

Door er bewust over na te denken en het op papier te formuleren, leer je je eigen gedrag te kennen. Door dit bewust te ervaren, ben je in staat om flexibel om te gaan met je gedrag en daarmee flexibel om te gaan met je manier van communiceren.

Samengevat;
Waar wil je naartoe?
Wat houd je bezig?
Wat wil je?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Hallo Allemaal,

Het is zover; ik ben het boek stoppen met roken van Alan Carr aan het lezen en deze week eindigt mijn rookcarriëre! Mijn man, de obsessieve verslaafde, is er zondag mee gestopt en hem valt het reuze mee nu. Ik heb er dus vertrouwen in en ga ervoor.
Ik hoop alleen niet dat ik net als mijn man een onuitstaanbaar humeur ontwikkel.......

Ik zou het heel erg leuk vinden als ik van jullie af en toe een hulpberichtje mag ontvangen.

Liefs,
Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Bericht door pip »

Hee Vlindertie, hier het eerste hulpberichtje! ;-) Ik vind het heel dapper van je dat je deze stap durft te zetten, houd vertrouwen in jezelf en je wilskracht, dan komt het goed! Véél succes de komende weken!!
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Vlindertie ontzettend goed van je zeg \:D/
Ik vind het ook knap van je man :wink: en het humeur moet je echt ff doorheen :wink:
Ik was ook niet te pruimen tijdens het stoppen maaaaaaaar het gaat over hoor en ik ben nog steeds getrouwd met dezelfde man :wink:

Ik wens je ontzettend veel sterkte en GA ERVOOR :wink:
Mocht je sjaggie zijn uit het maar hier hoor kan het wel hebben :wink:
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Geweldig, nu is er geen weg terug. wij zijn allemaal getuigen van je onderneming :)

Je lichaam zal je dankbaar zijn! Knap van je!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Hoi vlindertie heel veel sterkte

en zorg dat je het wint van de monstertjes in je hoofd, monstertjes met van die vorkjes die gaan steken/plagen......ik wil een sigaret ....ik wil een sigaret..... ik wil een sigaret.
dan blijven denken....ik zal jullie........wie is hier de baas.......ik...
jullie= monstertje of ik= jezelf .....jij zelf natuurlijk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Wat ook nog wel eens wil helpen is.
een groot stuk papier nemen en er alle nadelen op schrijven waarom je ook alweer stopt met roken en op de koelkast of deur hangen. Zodat je het elke dag leest.

( dit is niet mijn aanloop methode geweest van stoppen hoor,)
Wel toen ik ging stoppen met roken dat ik voor mezelf overtuigd was dat ik het van die monsters zou winnen.Afbeelding
Want die komen na 2 weken pas echt opspelen.
de eerste 2 weken is lichamelijk en zul je hoogstwaarschijnlijk ook minder slaap krijgen.

Maar bedenk dat roken rotzooi is en dat je er nog zieker van kunt worden en bij ME/CVS winst behaald wat energie betreft.....alle kleine beetjes helpen.
En dat je later toch ook geen copd patient wilt worden en de kans op kanker kan toenemen etc etc

Lollie's en kauwgom is huis halen voor de zwakke momenten.

( het overwinnen van die monstertjes geldt ook voor afbouwen van medicijnen trouwens)
Want dan komen die monsters ook in je hoofd.Afbeelding
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gast

Bericht door Gast »

hoi vlindertie

hartstikke goed dat jullie samen stoppen, kunnen jullie elkaar steunen.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Goeienavond,

Het is zover; na deze mail ga ik mijn allerlaatste sigaret ooit roken.
Volgens het boek moet dat bewust en alleen, dus ik hou me netjes aan de instructies.
Ik weet dat dit gaat lukken, omdat ik er voor het eerst van overtuigd ben. Ook is de wilskracht er en met jullie steun als extra kracht gaat het me lukken.

Wordt vervolgd....

Fladderaar
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Nog even;

in alle consternatie vergeet ik jullie helemaal te bedanken voor de steun en de complimenten. Sorry!
En die monstertjes...ik doe net of ik een computerspelletje speel en blaas ze allemaal op met mijn verborgen krachten hahahahahaha.

Toedeloegie

Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Heel veel succes...u can do this!
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi vlindertie,

:wink: Goed van je om te gaan stoppen met roken! Veel succes en sterkte!

Zet 'm op!

(P.S. ik heb zelf nooit gerookt: de 1e sigaret was zo vies, dat ik gelijk klaar was :wink:).

Groetjes, Louisa
Plaats reactie