Religie & Genezing

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

gierzwaluwtje
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2007, 11:09

Bericht door gierzwaluwtje »

ik wil dit topic weer even naar boven halen,

ben er best mee bezig geweest, om mijn vertrouwen groter te laten worden, :P
maar ben nog wel steeds ziek, en daar heb ik het nu moeilijk mee.

Daniel schreef:Inderdaad moet je met 100% vertrouwen iets aan God vragen, dat is de sleutel.
op naar de 100 % !

O:)
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Mijn eerste berichtje op deze site (waar ik sinds de nieuwe ontwikkelingen elke dag op kijk :-) ). Ik ben best verrast om hier een topic te vinden over het geloof!

Ik ben altijd christelijk opgevoed. In de kerk getrouwd. Mijn zoontje is gedoopt. Maar sinds een jaar ben ik toch gestopt met geloven. Ik kan mijn ziekte even niet snappen.. Waarom krijg ik een kind als ik er niet eens voor kan zorgen! mijn teleurstelling is momenteel in elk geval stukken sterker dan het geloof.
Maar misschien ooit... Je geloof kan nooit helemaal weg zijn denk ik.. Altijd blijft er nog wel "iets" zitten.. Ga op een rustige dag deze berichten van voor tot achter lezen :-)
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

sorry ik ben even mijn geloof kwijt
we hebben zoveel nare dingen meegemaakt
dat mijn vraag steeds is waarom
mijn schoonzus bijvoorbeeld die deze week overleden is zij was heel erg gelovig deed heel veel goeds waarom moest zij zo lijden ,zij en haar gezin zijn al heel erg lang heilsoldaten
en toch na 4 maanden overlijden
iedereen heeft voor haar gebeden op een andere forum werd er kaarsjes gebrand ik krijg het gevoel dat er niets gedaan is
sorry als jullie boos op mij bent want ook mijn ziekte is niet over gegaan die heb ik al 35 jaar ,en ik heb altijd gebeden om kracht
en ik had het gevoel dat ik er kracht van kreeg maar nu even niet
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Ik begrijp je helemaal, Alie. Er lijkt op dit moment geen antwoord te zijn op de waarom-vraag. Ik ken meerdere prachtige mensen die hun leven in dienst van God hadden staan. Maar toch werden ze veel te jong en op nare manieren uit dit leven weggerukt. Ze hadden nog zoveel kunnen betekenen, denk je dan.

(@Daniël: En reken maar, dat de door mij bedoelde mensen èn hun omgeving met 100% vertrouwen om een wonder hebben gevraagd. Maar er is nu eenmaal geen vaststaande "sleutel", geen "recept voor succesvolle gebedsverhoring". Door dat te suggereren doe je veel ernstig zieke/overleden gelovigen te kort, vind ik.)

Alie, gelukkig gaat geloof verder dan de dingen die wij begrijpen/zien. Maar aan de andere kant maakt dat het juist ook moeilijk. Als alles logisch te verklaren was, was het makkelijker om je geloof/vertrouwen te behouden.
Plaats reactie