Religie & Genezing

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Ben R.K. opgevoed. Regelmatig via een gebed aan onze lieve heer gevraagd waarom mij dit moet overkomen en waarom juist ik? Tot op heden heb ik geen enkel antwoord mogen ontvangen van hem en ga ik ervan uit dat "het zo heeft moeten zijn"
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
tony
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 okt 2008, 19:39

Bericht door tony »

ik ben ook gelovig, ik ga niet naar de kerk omdat dat niet lukt. maar het geloof helpt mij wel heel erg!
Tim
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 okt 2008, 15:34

Bericht door Tim »

Ik hoop dat ik niemand kwets met mijn antwoord.. maar ik word altijd zo boos als ik weer een verhaal lees van iemand die genezen is van ME door gebedsdiensten oid.

Zo houd je de stempel over ME/CVS dat het "tussen de oren zit" wel erg goed in stand :roll:

Als ik ergens niet in geloof is het wel in dat..
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Ik weet dat Jan Zijlstra ook zegt dat hij mensen met een scoliose ( grote zijdelingse kromming in de wervelkolom, die je goed op rontgenfoto's kunt zien) heeft mogen helpen genezen.

Gebedsdiensten zeggen dus niets over de oorsprong van de kwaal volgens de reguliere geneeskunde. Want anders zit alles tussen de oren.

Ik heb een keer een bijeenkomst van Jan Zijlstra (Levensstroom) bijgewoond en weet niet wat er van te denken. Ook een groep van Bruno Groening bijgewoond en daar geldt hetzelfde voor. Het boekje over het leven van Bruno Groening vond ik mooi om te lezen. Alleen waarom via hem helende energie opnemen en niet direkt, vraag ik me dan af.

Vriendelijke groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi tim
ik heb wel een geloof ik ben nederlands hervormt ik doe er niets meer aan , en zoals ik al eerder zei ben ik ook bij zeilstra geweest en ook bij andere gebedgenezers
het was heel heftig allemaal
maar als je beter word door de kracht van boven. wil dat niet zeggen dat het tussen de oren zit ,god kan alles werd er gezegt
ik heb gebeden of hij mij wil helpen .en nog steeds het enige wat ik voel is dat het gebed mij steun geeft ,en net als verloren gezondheid schrijft
heeft hij mischien wel een doel
maar wat dat weet ik ook niet ,ik twijfelt ook heel erg aan gebedgenezers
ik heb meegemaakt dat een vrouw liepnadat zij naar zeilstra ging in de rolstoel . maar weken later hoorde ik dat ze erg achteruit gegaan was ,door die inspannig
dus als iemand kracht er van heeft om te bidden ,dat is goed je heb een uitlaat klep
maar beter worden nee dat vergeet ik
groetjes alie
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

wat jij zegt alie, kracht van Boven kan ik echt niet ontkennen, denk dat dat de gene is wat me op de been houdt (figuurlijk dan)

@ tim (je kwetst niemand hoor trouwens ;))
je hoort vaak dat mensen al eigenlijk dood gaan, en toch blijven ze nog even in leven. er wordt dan gezegd dat ze gevochten hebben. de dood zit toch ook niet tussen de oren!

ik geloof echt dat je kunt genezen van Boven. en dat kan iedereen!

natuurlijk moet je ook de medische wereld een kans geven, het is niet zo dat je maar kaarsjes moet blijven opsteken, en bidden om genezing en verder geen actie.
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
Simone
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 nov 2007, 12:30

Bericht door Simone »

Zo, eindelijk weer eens een reactie van mij. Ben een tijdje niet op de site geweest, maar had daar vandaag weer eens behoefte aan.
Ook ik behoor gelukkig tot de gene die absoluut zeker is van een God die ons geschapen heeft. En ik geloof dat die God mij kan genezen. Nu, op dit moment. Moet ook zeggen dat ik daar soms best mee worstel dat hij dat niet doet. In de gemeente ( kerk) waar ik naar toe ga wordt er regelmatig gebeden voor zieken en er zijn meerdere mensen genezen. Van kleine kwalen als een tijdelijke zere rug tot echt niet kunnen lopen.
Ik weet niet waarom niet iedereen geneest. Ik weet alleen wel dat God het kan en daar bid ik dan ook voor.
Ik kan me ook echt voorstellen dat mensen zich ongelooflijk irriteren aan zulk soort praat en er helemaal niets mee kunnen. Zoals jij Tim er ook boos van wordt.
Maar ik geloof in een God die jouw en mij, de bomen, planten, beesten etc. gemaakt heeft. Diezelfde God kan ook benen laten aangroeien, kankergezwellen laten verdwijnen van het één op het andere moment. Alleen waarom geneest hij niet jou, of waarom niet mij. Ik zou willen dat ik het antwoord daarop wist.

Het geeft mij in ieder geval hoop en zekerheid dat ik weet dat mijn leven in Zijn handen is en ik blijf hopen dat Hij mij gaat genezen. Waarbij ik me zeker besef dat het best zou kunnen dat ik niet genees. In ieder geval moet ik tot die tijd leren om te gaan met deze ziekte en probeer ik te genieten van de dingen die ik wel kan.
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

mooier woorden simone,

zo denk ik er ook over
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

zeker mooi simone
maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand is genezen
ja in de bijbel maar niet nu
maar ik blijf geloven er is veel meer tussen hemel en aarde
carla
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 aug 2007, 21:09

Bericht door carla »

@Simone voor jou fijn dat je zo'n vertrouwen hebt in God.
Ik zelf ben ook opgevoed met het geloof.
Maar dat God mensen kan genezen, nee, dat geloof ik niet, dan is God wel heel oneerlijk.
Ik word daar zelfs een beetje onpasselijk van eerlijk gezegd.
Kankergezwellen laten verdwijnen???
ik heb genoeg gezien in ziekenhuizen waar zieke kinderen lagen.
ik heb daar een moeder ontmoet die 2 kinderen binnen 2 jaar heeft verloren aan leukemie.
Tot het laatst toe heeft ze gebeden.
Het kan niet zo zijn dat God hier de hand in heeft gehad.
Met onze zoon hebben we al veel meegemaakt, een lieve fijne knul die de laatste jaren nogal wat over zich heen heeft gehad.
Ik bid niet meer hoor, want in een God die hierover zou beslissen wil ik niets te maken hebben.
Ik bedoel het niet kwaad maar om alles goed te praten uit naam van God, kul!
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Dat God kan genezen is natuurlijk 1 kant van het verhaal. Als je daar in gelooft is de verzwegen kant dat God je misschien ook ziek gemaakt heeft. Ik vraag me af of die gedachte er dan ook bij sommige mensen zit.

Is het? God heeft de mens gemaakt, bemoeit zich niet met leven, maar als je door het toeval ziek wordt kan je bidden en hem om hulp vragen en dan gaat hij zich wel met je leven bemoeien.
Of is het? God is betrokken bij iedere stap in je leven. Dus hij maakt je ook ziek? En waarom dan is natuurlijk de vraag?
In het eerste geval is god een vuurtoren die soms zijn licht op je laat schijnen. In het tweede geval is god als de lucht die in je ademt. Immer in je leven aanwezig.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

toen ik ziek werd, geen haar op mn hoofd dat dacht om te bidden. een jaar later zei mn mentor dat mn enige genezing (aangezien me/cvs zo'n btje ongeneeselijk is) door het bidden zou komen. het eerste wat ik zei (sarcastisch): ja wat God geeft kan-ie ook wegnemen. mn mentor zei: nee, ziektes en ellende komen niet van God.
het is ingewikkeld en onbegrijpelijk voor ons stervelingen, maar ik geloof dat nu. God heeft er alle invloed op. Hij kan ingrijpen. maar Hij heeft een plan. en het is echt niet zo dat Ie zegt van laat ik s die of die pesten.

ik hoef het nu niet meer te begrijpen, kom je op het verhaal van de man bij de zee. voor diegene die het niet kent:
een man liep op t strand en zag een jongetje steeds met zn handen water halen bij de zee weg en in een klein kuiltje doen. de man vraagt wat hij aan het doen is. zegt het jongetje: ik probeer de zee in dat kuiltje te doen. zegt de man: maar dat is toch onmogelijk. zegt het jongetje: dat is ook wat jij probeert, proberen om te begrijpen wat God met alles bedoelt.

(echte verhaal is 10 keer mooier)
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
Simone
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 nov 2007, 12:30

Bericht door Simone »

O wat is dit toch een ingewikkelt onderwerp. Mooi om te lezen Siem dat je het niet meer hoeft te begrijpen. Ik denk ook niet dat we het ooit zullen begrijpen. Want waarom geneest God de ene persoon wel en de ander niet? Ik weet het werkelijk niet. Ik geloof in ieder geval niet dat ziekte van God komt, maar van zijn tegenstander. Ik blijf het een heel moeilijk onderwerp vinden. En dan vat ik het inderdaad niet dat er kinderen sterven. Dat vind ik heel ingewikkelt. Het klinkt dan inderdaad als voorkeursbehandeling als je je bedenkt dat de ene wel geneest en de ander niet. Net zoals jij zegt Siem. Ik begrijp het niet.
Toch kan ik blij zijn met de mensen die God aanraakt. Laatst kwam er iemand bij ons in de gemeente die jaren in een rolstoel had gezeten. Ze had (geloof ik) een ongeluk gehad en kon daarna helemaal niet meer lopen. Op een gegeven moment tijdens een dienst zei God haar (als een stem in haar hoofd - klinkt voor sommige van jullie vast heel wazig) dat ze op moest gaan staan. In eerste instantie moest ze daar een beetje om lachen. Want dat kon ze toch niet. Toch is ze de zaal uitgegaan en is gaan proberen op te staan uit de rolstoel. Met het gevoel dat ze voorover op de grond zou belanden omdat haar benden haar niet zouden dragen. Dus veel geloof had ze op dat moment nog niet. Ze deed het echter wel. Vanaf dat moment loopt ze. Echt ongelooflijk om haar verhaal te horen. Waarom heeft God haar toen aangeraakt? Waarom niet een paar jaar eerder? Waarom ...... Werkelijk geen idee. Een feit is dat hij het heeft gedaan en daar kan ik met haar blij mee zijn.
En die vragen..... tja die laat ik maar los, want daar kom ik toch niet verder in. Ons denken is te klein voor God. We kunnen ongelooflijk veel, maar er zijn ook ongelooflijk veel dingen die we nooit zullen begrijpen. Stiekum hoop ik daar later in de hemel iets meer van te begrijpen. Maar ik kan me ook zo voorstellen dat die vragen dan niet meer belangrijk zijn.
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Even totaal offtopic, excuses daarvoor maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen. Simone, ik heb je al een paar keer een PB gestuurd maar kreeg niks terug. Nu zag ik dat mijn berichten steeds naar een andere gebruiker gestuurd zijn, namelijk simone met een kleine letter ipv Simone met een hoofdletter. Ik heb het nog eens geprobeerd maar ze blijven naar de simone met de kleine letter gestuurd worden.

Zou jij me een PB kunnen sturen om te kijken of ik daarop kan reageren?

Als Simone gereageerd heeft kan dit bericht verwijderd worden. wist even niet hoe ik het anders aan moet pakken.
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

@amaike, hoop dat je probleem is opgelost ;)
@simone, prachtig verhaal!

hier nog twee mooie stukjes vol met antwoorden!

http://clintslog.web-log.nl/clintslog/2 ... mt_zi.html

http://freelife.punt.nl/?r=1&id=390392

ff prachtig stukje uit die site:

"Het is niet zo dat God jou opzettelijk pijn wilt doen maar het gaat erom dat jij nieuwe dingen zal gaan ontdekken die je misschien nooit te weten was gekomen wanneer je niet ziek was geweest. Het kan zijn dat God die ziekte wil gebruiken om jou nieuwe dingen te leren of te laten zien. Zodat je uiteindelijk sterker zult worden. En meer zult gaan lijken op de vrouw of man zoals God je oorspronkelijk heeft bedoeld."
God is closest to those with broken hearts..
Plaats reactie