Religie & Genezing

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Religie & Genezing

Bericht door Alabama »

Beste mensen

al een tijdje ben ik nieuwsgierig naar de mensen die door hun geloof proberen te genezen. bijv dat je een kaarsje opsteekt, bidt, of naar een gebedsgenezer gaat, vasten.. ongeacht je relegie

zet je relegie of gewoon waar je in gelooft, je handeling en de vorderingen

ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik ben christelijk opgevoed heeft ook een tijdje in het leger des heils gezeten sinds mijn huwelijk niet meer naar de kerk toch bid ik dikwijls om kracht soms denk ik dat het mij sterkt :wink:
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Hey Siem,

Hier geen religie. Als ik dan ergens in 'geloof', dan is het denk ik mijn eigen kracht. Ik denk dat als ik niets anders zou doen dan bidden om genezing, dat ik geen stap verder kom. Ik zal zelf actie moeten ondernemen om aan genezing te werken.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Ik geloof alleen in mezelf!
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Geen religie die in een of ander hokje past :D .
Ik denk dat je best om hulp mag vragen maar je zal het toch echt zelf moeten doen.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Ik ben naar diverse christelijke genezingsdiensten geweest. En er bidden veel mensen voor me. Dankzij God heb ik de moed niet verloren.
Gebruikersavatar
bambi
Beginner
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 mar 2007, 14:51

Bericht door bambi »

ik geloof wel dat er meer is en steek ook wel eens een kaarsje op maar dan nooit voor mezelf
what a beautiful day
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

@bambi, waarom nooit voor je zelf?
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

heeft iemand ervaring met gebedsgenezers?
God is closest to those with broken hearts..
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

@Jazzie.

Wat grappig, dat had ik niet zo snel gedacht. Je hebt zo'n heldere en rationele schrijfstijl, dat ik je me altijd voorstelde als zeg maar een analytische, atheïstisch psychologe, die aan de betekenis van haar ziekte niets meer dan toeval voorschreef.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

ja idd, jazzie heb jij iets gemerkt van de gebeden of genezingsdiensten? ik heb wel wat verhalen gehoord over een zeilstra en dat mensen dan echt genezen.
hoe kijk jij daar tegenaan? ik ken verder niemand met cvs/me dus ik weet niet of zeilstra dan ook iemand heeft genezen daarvan (niet dat zeilstra dan zelf geneest maar via Boven)
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik ben ook veel naar gebedgenezers geweest ook bij zeilstra
heel erg lang geleden ook bij billy graham
en ook bij een mexicaan .ik vond het wel een beetje gemaakt
ik zag een vrouw in een rolstoel die ineens kon lopen
ik ben ook bij hem geweest .ik had toen al jaren last van een been
en toen zei hij dat ik het echt moest geloven en dat deed ik niet
dus kon ik gaan ,nee dat was meer om hun boekjes achteraf te kopen daar verdiende ze goud mee .
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

ooow wat jammer. ik heb ook mn twijfels bij zulke dingen, ik weet het niet. en als ze zeggen van ja je moet er in geloven, dat je dan pas kunt genezen, ik weet het niet..
ik geloof wel in wonderen. ow ja heb niet eens over mn eigen geloof verteld. ik ben christelijk. ookal ga ik niet naar de kerk, ik geloof wel. en jah zoals de meesten hier. en jah als je ergens in gelooft, dat geeft wel hoop. ik wou graag weten hoe jullie kijken tegen genezing dmv het geloof. met vlagen geloof ik ook dat ik ooit mn volledige goede gezondheid terug zal krijgen, en ben heel hard aan het denken naar manieren.. pff en af en toe zakt de moed helemaal weg.

maar ja tot nu toe dus geen wondermiddel..
misschien nog maar s harder bidden?
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

plassterk schreef:@Jazzie.Wat grappig, dat had ik niet zo snel gedacht. Je hebt zo'n heldere en rationele schrijfstijl, dat ik je me altijd voorstelde als zeg maar een analytische, atheïstisch psychologe,
Ik ben inderdaad (voor een vrouw :wink: ) nogal rationeel en analytisch. Dat maakt geloven soms wel moeilijker, moet ik zeggen. Ik heb altijd veel meer vragen dan antwoorden. (En over die vragen kan ik dan weer erg piekeren, dus daar zit mijn emotionele kant. ;-) )
Aan de andere kant is mijn geloof in het bestaan van een God, behalve op ervaringen en gevoelens, ook voor een groot deel gestoeld op mijn analytische beredeneringen, dus ik denk dat geloof en ratio elkaar niet perse uitsluiten.
plassterk schreef:...die aan de betekenis van haar ziekte niets meer dan toeval voorschreef.
Ja, mijn ziekte schrijf ik toe aan toeval. Ooit is er ziekte en ellende in de wereld gekomen (moest dat nou?) en sindsdien treft dat mensen op een onwillekeurige manier. Ik heb nooit met "waarom ik?-vragen" gezeten, omdat ik het volkomen logisch vind dat ik net zo goed als een ander door ziekte of ellende getroffen kan worden.

Maar ik vond het wel de moeite waard om te vragen of God mij misschien wilde genezen. Zo'n stap is best spannend en ook emotioneel. En omdat je er veel hoop en vertrouwen op stelt, krijg je best wel een klap als het gebed niet verhoord wordt. Het lijkt wel, alsof ook genezing onwillekeurig wordt uitgedeeld.
siem schreef:ik heb wel wat verhalen gehoord over een zeilstra en dat mensen dan echt genezen.
hoe kijk jij daar tegenaan?
Ik ben o.a. een paar keer bij De Levensstroom (Jan Zeilstra) geweest en het gebeuren daar kwam wel goed op mij over. Ik geloof ook wel dat daar mensen genezen, dus je kunt het altijd proberen. Wel heb ik een andere visie op de vraag waarom iemand na gebed niet genezen wordt. In De Levensstroom denken ze al snel dat het wel aan 'de mens' zal liggen, en ik denk dat het niet zo simpel ligt.
siem schreef:ja idd, jazzie heb jij iets gemerkt van de gebeden of genezingsdiensten?
Eén van de keren dat Jan Zeilstra voor mij bad, voelde ik een soort energiestoot van boven naar beneden door mijn lichaam gaan, waardoor ik bijna achterover viel. Andere keren merkte ik niks.
siem schreef:met vlagen geloof ik ook dat ik ooit mn volledige goede gezondheid terug zal krijgen
Dat idee heb ik ook nog steeds.
siem schreef:...en ben heel hard aan het denken naar manieren..
Ik denk niet dat het allemaal zo spectaculair hoeft, op een podium in een genezingsdienst. Het kan net zo goed dat je door je eigen simpele gebeden geneest, of door het gebed van een christelijke vriendin.
Het beste is denk ik om simpelweg met God te praten en samen met Hem een weg proberen te vinden die voor jou geschikt is.
Ik merk zelf dat als ik contact met God zoek, dat Hij dan troost en moed geeft, zelfs als je geen genezing krijgt. (Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik ook zo mijn verdrietige momenten heb en dat ik nog steeds graag wil genezen. :) )
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

(t wil maar niet lukken met quoten, dus doe ik et ff zo)

Jazzie: "Maar ik vond het wel de moeite waard om te vragen of God mij misschien wilde genezen. Zo'n stap is best spannend en ook emotioneel. En omdat je er veel hoop en vertrouwen op stelt, krijg je best wel een klap als het gebed niet verhoord wordt. Het lijkt wel, alsof ook genezing onwillekeurig wordt uitgedeeld. "

dit is het antwoord op waarom ik nog niet durf te bidden om genezing.. nooit geweten..

aan de andere kant, er is een belofte dat we alles zullen ontvangen waar we om vragen!
God is closest to those with broken hearts..
Plaats reactie