Imupro 300

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik heb de test laten doen en denk dat de uitkomst wel bij mij klopt.
Ik heb hem laten doen via Paul van Meerendonk. Maar je kan hem gewoon zelf laten doen betalen moet je hem toch zelf. Niemand vergoed deze test.
Ik weet wel dat het niet meevalt om dit dieet vol te houden. Ik heb ook last van mijn darmen maar niet altijd. Weet ook niet of mijn klachten nou echt hier weg komen. Zelf heb ik mijn twijfels maar goed de test is goed hoor.

Groetjes,
Sterre
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Bedankt voor de bevestiging, Sterre!

Groetjes,
Hildeke
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Darmklachten kunnen ook komen door parasieten. De kans dat je die hebt, is evengroot als allergieën. En de testen voor parasieten zijn al even oppervlakkig als duur als de allergietesten :(
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Feline
Actief lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 jul 2011, 22:41

Bericht door Feline »

Ik zou graag willen weten hoe duur deze test is? heb op de site van pro health gekeken maar daar doet die pagina het niet waar de kosten op zouden staan..

Ik overweeg nu om wel zoiets te gaan doen, omdat mijn darmen (lek) voor mij het grootste probleem zijn wat nu nog over is.. Ik blijf ook maar klooien met mijn eten.. Ik heb nu 3 verschillende richtlijnen om me aan te houden, die elkaar ook nog tegenspreken hier en daar.. en ondertussen krijg ik te weinig binnen en wat ik binnen krijg reageer ik alsnog niet goed op.

Zou graag wat meer houvast hierin hebben. Maar vraag me tegelijk af in hoeverre deze test goed is.. en of er nog andere testen zijn die mogelijk beter zijn?
"There's a world we've never seen.
There's still hope between the dreams
The weight of it all, could blow away with a breeze"
-- Jack Johnson --
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Iets van 170 euro.
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Het bedrag hangt af van welke test je laat doen: Imupro 100-200 of 300. De laatste omvat allergietesten op 250 voedingsmiddelen en kost om en bij de €500.

Ik heb ook beslist om de test toch te laten doen want omdat ik zoveel allergieën heb, beland ik vaak in hetzelfde voedingspatroon, wat dan ook weer reacties geeft.

Ze geven veel tips en recepten en reiken ook alternatieven aan. Zijn geld dus meer dan waard (in vergelijking met de test die ik destijds via Biotek USA liet doen)

Groetjes,
Hildeke
Gebruikersavatar
Feline
Actief lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 jul 2011, 22:41

Bericht door Feline »

Bedankt Hildeke!

500 euro is wel meteen weer een boel geld.. Wat ik niet heb. Ik denk dat ik dan voor die andere zou gaan met minder voedingsmiddelen.
Ik kom op het internet een heleboel verschillende van dit soort testen tegen.. ook tegen lagere prijzen.. Erg moeilijk om te beoordelen hoe betrouwbaar ze zijn. Van Pro Health weet ik in ieder geval dat het betrouwbaar is.

groetjes
"There's a world we've never seen.
There's still hope between the dreams
The weight of it all, could blow away with a breeze"
-- Jack Johnson --
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Hildeke, moeilijke beslissing is dit inderdaad. Ik heb 'm toen niet laten doen. Voornamelijk vanwege het geld.

Ik ben benieuwd wat er bij jou uitkomt. Houd je ons op de hoogte? Niet alle 500 uitslagen, hoor ;).

Groetjes, Karen
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Voor de geïnteresseerden hier even de huidige prijzen:

22 allerg - voorscreening - 21,84

90 allerg - Imupro 100 - 148,40

180 allerg - Imupro 200 - 318

271 allerg - Imupro 300 - 424
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik vind het zonde van het geld. Je hebt gaatjes in je darm en de voedingsstoffen gaan erdoor wat niet hoort. Je bloed gaat hierop reageren en dus krijg je voedingsallergieën en andere vreemde reacties. Maar in essentie ben je niet allergisch, er zitten "alleen" gaatjes in je darmen.

Vandaag ga je dus positief testen op ei en komkommer maar morgen zal het aardappel en vlees zijn.

Daarom heb ik geopteerd voor het GAPS-dieet. Dat is bedoeld om de gaatjes in je darmen terug te dichten. Toegegeven, geen makkelijk dieet maar ik kan nu bijna alles eten, alle kruiden, mosterd, suiker, you name it. Alleen brood is nog steeds geen succes, daar blijf ik hoofdpijn van krijgen dus dat is duidelijk mijn zwak punt.

http://www.gaps.me/
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Ik ga er eens naar kijken, Marlene. Altijd interessant!

Dat SCdiet heb ik heel lang gedaan. Misschien dat ik je nog wel ff mail als de energie het toelaat.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Interessant marlène, ik heb dat eerder ook gehoord, dat bijv een intolerantietest van het moment afhangt. Er was ook een elektroacupunctuurman in Delft die er na 30 jaar mee stopte omdat hij zag dat het allemaal van het moment afhing.

Alleen, een intolerantie hoef je niet te merken (pas als je met het voedingsmiddel stopt), hoe weet je dan dat dingen goed gaan?
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Sommige mensen doen een hartslagmeter om. Als hun hartslag ruim een kwartier na de maaltijd stijgt, zit er iets in waar ze niet tegenkunnen.

Een vriendin van me heeft zo maandenlang met een hartslagmeter rondgelopen om te ontdekken waar ze tegenkon. Ze was van mening dat haar dieet anders te restrictief zou worden.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

@ Marlene; daar zeg je iets interessants!
Dus die intolleranties hangen van het moment af?
Echt nooit geweten. Dus als ik gisteren positief op ei reageer hoeft dat vandaag niet zo te zijn? Kun je nog meer dingen doen tegen de gaatjes in de darmen dan het gaps dieet? Pillen ofzo?

Groetjes,
Sterre
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

En kun je mij in het kort uitleggen wat het gaps dieet inhoud?
Plaats reactie