M.E./CVS is een spirituele uitdaging.

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ha ha. Maar als je in God geloofde mocht dat weer niet, zelfmoord plegen.
Life smells...
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Nee, dus misschien vindt hij het toch leuk om ons te zien lijden.
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

blijkbaar zijn we hier lessen aan het leren en er bestaat nog zo iets van karma. en trouwens, blijkbaar hebben we ons zelf op gegeven hier voor. we wisten alles van te voren. maar als wij onze lessen niet willen leren dan blijven we terug komen. en zelf moord mag je doen, maar dan moet je alles weer over doen.

maar tja, bestaat niet voor jullie, dus jullie blijven toch zo, dan hoef je je niet druk te maken toch??? hahahahaha

maar vraagje, waarom zijn wij dan hier op aarde als er toch niks anders is??? wat is het nut überhaupt dan??? en waar komt deja vu vandaan dan??? en hoe kan het dat al die niet westerse landen wel er in geloven???? zijn hun dan gek en wij dom??? en hoe zitten die verhalen dan met lastige geesten??? en waar komen die verhalen vandaan over aliens???? en waarom heeft de ene pech in zijn leven en de andere niet, en sterker nog die heeft mega veel geluk??? en mediums dan, die zien niet dan??? en hoe kan het dat je zielen kan zien door een camera?? en waarom staan er op sommige foto's dan zielen???? en hoe zit het dan met al die mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad??? en hoe verklaar je regressie therapie dan???

jaja het is allemaal hokus pokus, allemaal onzin zeker, tuurlijk hahahahahahahaha
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
vilric
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 02 mar 2010, 11:40

Bericht door vilric »

Wij mensen zijn wellicht de enige wezens die nadenken over de dood, wat daarna gebeuren zal. En het is leuk te geloven dat er ons hierna nog heel wat leuke dingen te wachten staan.
Al ware het nog maar de goedkope verwarming van het hellevuur....
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

vis over welke heb je het??? de zon of de hel???
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

sorry, excuus ik zie net foutje, ik bedoelde vic i.p.v. vis
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

@ luna923,
en mediums dan, die zien niet dan???
Nee, die zien idd niet. Neem bv. Char of andere mediums, zij maken gebruik
van een techniek die "Cold Reading" heet. Trappen heel veel mensen in.
en hoe zit het dan met al die mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad???
Stond laatst in de Volkskrant een artikel van een hoogleraar neurologie,
en dit is neurologisch te verklaren, het is zelfs op te wekken bij mensen.
en hoe kan het dat je zielen kan zien door een camera??
en waarom staan er op sommige foto's dan zielen????
Mijn grote hobby is fotograferen, en ik kan je garanderen dat ik nog nooit
een ziel door de lens of op de foto heb gezien.

Voor mij is het idd allemaal onzin, maar als je je er beter door voelt, of
wanneer het jou wat meer houvast geeft, moet je het gewoon blijven geloven.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

en hoe zit het dan met al die mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad???
er zijn ook meerdere ervaringen die niet uitgelegd of opgewekt kunnen worden

mijn moeder had gedurende 7 minuten een hartstilstand maar heeft kunnen herhalen wat er in de operatiekamer werd gezegd toen ze haar poogden te reanimeren
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

@Marlene,

Het stuk uit de volkskrant heb ik niet meer, maar waar het in grote lijnen over gaat
is dat mensen met een bijna dood ervaring vaak een hartstilstand hebben.
Je bent dan niet hersendood, en die hoogleraar neurologie verklaarde het zo:

Zolang je hersens niet dood zijn je hoor je nog en kan dit later na vertellen.
Ook geuren en andere omgevingsinvloeden neemt je nog steeds in je op.
Net als b.v. coma patienten, die laten ook vertellen dat ze alles mee hebben gekregen.
Al deze informatie wordt dan in je hersenen verwerkt tot een volledig beeld.

Ik zeg niet dat dit de waarheid is, maar het klinkt mij erg aannemelijk in de oren.
Erg interressant stuk om te lezen, ik zal proberen het nog te achterhalen.
Gebruikersavatar
vilric
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 02 mar 2010, 11:40

Bericht door vilric »

Daarom waren de hersenfuncties niet allen uitgevallen toch..

En ik bedoelde de goedkope verwrming van het hellevuur.
De hel dus als we niet al te braaf zijn. En ik moet opletten denk ik... Maar zie er niet erg tegenop, 't zou goed zijn voor m'n spieren.
Al die vochtigheid als ik dood ben, moet ik gelijk toch niet veel van weten..

Niet alles krijgt men uitgelegd, dit is op 500 meter van mijn deur:

http://www.symbolic.be/?CategoryID=682&ArticleID=2207
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=EK2GGBK0

Wel eigenaardig, wellicht uit te leggen...(later, als we slimmer zijn)
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

Ik kan me wel een beetje vinden in de stelling, ik kom er niet heleaaml uit voor mezelf en denk wel eens tegenstrijdige dingen maar ik probeer( PROBEER), spiritueel te groeien in /door de ziekte.

Voormijn gevoel krijg ik nu te maken met gevoelens en situaties waar ik anders aan voorbij zou gaan ,of op een andere manier zou oplossen, bv machteloosheid. Dat is niet fijn en frustreert me. Dit is dan de kans om daarmee te leren omgaan ,iets van jezelf te zien en te groeien.
Mischienis het ook een onrealistische opgave ,ik weet het niet. Maar voormij is het leven een spirituele reis en als ik niet kan doen wat ik me had voorgenomen en me daarin ontwikkelen dan probeer ik op een andere manier te groeien.
Het lukt me echter niet zo heel erg goed...

Het geeft me ook houvast en moed om zo hierover te denken. Het is toch niet te doen om altijd maar ziek te zijn, op bed te liggen en niets te kunnen. Daar wordt je verveeld en depressief van.
Het is dan ook nog eens een moeilijke ziekte kwa voorzieningen en hulp. Tis soms net alsof jeje leven niet op je eigen manier kunt vormgeven.
tavy
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Bericht door manja »

@Fleur, Hetgeen jij zegt is niet correct. Mensen met een bijna doodervaring zijn wetenschappelijk onderzocht in een studie. De apparatuur gaf aan dat zij hersendood waren en toch een vorm van bewustzijn ervaren die helder is. Zo namen patienten van boven waar en zagen wat er gebeurde. Het opwekken waar jij het over hebt is bij mensen met epilepsie aangetoond. Zij hebben het ''gevoel'' uit hun lichaam te treden maar ervaren geen waarneming van boven af of welke positie dan ook. Dat is een essentieel verschil. Overigens zie ik geen enkel nut van de hersenen om een bijna doodervaring met al zijn verschijningen tijdens het sterfproces ten toon te spreiden. Wat nu de waarheid is zullen we wellicht ooit of nooit meemaken :)
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Manja,

Als je "hersendood" bent dan is er geen sprake van een mogelijkheid tot reanimeren, dan gaat de stekker eruit.
Dus dan ook geen bijna dood ervaring, maar een echte.
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Bericht door manja »

Fleur, met hersendood wordt bedoeld dat er geen hersenaktiviteit meer wordt gemeten en er geen doorbloeding meer is. Toch kwamen deze mensen weer bij bewustzijn. Als er geen hersenaktiviteit is kan de bijna doodervaring dus niet ontstaan vanuit het brein.
Gebruikersavatar
vilric
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 02 mar 2010, 11:40

Bericht door vilric »

Toch las ik ooit een artikel waarin dit min of meer uitgelegd werd. Denk in Eos. Had iets te maken met chemische stoffen en zo.
Tunnels, wit licht, jezelf zien van bovenuit,... Ik geloof er niet erg in. Wat doe je dan met dieren? Met een amoebe bvb. Een ééncellig diertje. Zijn wij mensen dan bevoorrecht een leven hierna te leiden? Zonder honden, katten en alle andere levende organismen op deze wereld?
Nee, dood is dood. Gewoon gedaan, over en uit. Al de rest is uitgevonden ter compensatie van onze doodsangst.
Sint Pieter en de zijnen bestaan niet echt hoor denk ik.

Nee, ik lach er nu misschien een beetje mee. Ik heb het wel altijd erg schoon gevonden dat bvb mijn grootmoeder zo diepgelovig was en ervan overtuigd was dat ze na haar dood naar de hemel zou gaan. Bijna letterlijk, zoals in de bijbel beschreven. In feite is dat mooi, een doel, een verwachting hebben tot zelfs na de dood. Ik ben er in feite jaloers op.

Je lijden makkelijker kunnen aanvaarden, je dood makkelijker kunnen aanvaarden door een diep geloof in iets wat ons nog te wachten staat. Ik wou dat ik dit ook deed. Plots zou alles een andere invalshoek krijgen.
Plaats reactie