M.E./CVS is een spirituele uitdaging.

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

ME / CVS is inderdaad een spirituele uitdaging al is het maar omdat ME/CVS niet wordt erkend alszijnde een lichamelijke, per definitie invaliderende ziekte maar als psychische ziekte; waarom worden ME/CVS-patienten anders en masse aan de C.G.T. / G.E.T. en de A.D. gezet door onze heren / dames artsen ME/CVS-deskundigen??
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

ik denk zelf dat alle geloven uit eindelijk uit 1 en de zelfde bron vandaan komt.
maar dat de boek over het geloof zo veranderd zijn door de mens, dat het in zijn voordeel alleen maar werkt die de macht wil hebben. ik geloof zelf niet dat god oorlog wil en ik geloof ook niet dat god pijn en verdriet wil. het is de mens zelf die het doet.

ik denk dat we nu in een chaos punt leven, een punt waar veel ogen geopend gaan worden en in gaan zien dat dit niet de bedoeling is van ons bestaan.

er word geroepen over de duivel, maar ik geloof niet in de duivel, de mens zelf doet slechte dingen, de mens zelf brengt de hel hier op aarde. ik denk dat we goed naar ons zelf moeten gaan kijken. want we zijn veel te materialistisch en egoïstisch bezig. door dat er een aantal mensen zo slim zijn en ons duizelig maken met allemaal dingen die niet belangrijk zijn, worden we steeds meer en meer van ons zelf en elkaar verwijderd. en zo krijgen zij macht over ons.

er is een schrijfster Monique Timmers. zij schreef het boek : de kracht van de eigen ziel. hier in het boek schrijft zij veel dingen die ons veel meer duidelijk maakt over wie we zijn en wat de bedoeling is van ons bestaan hier op aarde. ook waar wij als mens mee bezig zijn en wat wij zelf kunnen doen om ons zelf te helpen.

het is niet alles, maar het zal ons wel wat duidelijkheid geven over belangrijke punten.

ik denk dat veel mensen hier wat aan hebben.

heb diverse malen gehoord dat de aura ver van te voren aangeeft dat je ziek bent of ziekte gaat ontwikkelen. als we dat niet eens zien, dan zijn we ver van onze eigen natuur verwijderd.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Bericht door manja »

Er bestaat geen zin en ziekte is nutteloos. Het is gewoon domme pech van verkeerde genen en omgevingsfactoren. De ziel bestaat niet. Sorry, maar God bestaat niet.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik ben het met je eens, manja. Ziel vind ik wel een mooi woord, maar is abstract.
Life smells...
issi1980
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 okt 2011, 16:31

Bericht door issi1980 »

Een spirituele uitdaging is een term waar ik jeuk van krijg. Ik denk wel dat je door ME niet de energie hebt om je zomaar overal druk om te maken. Hierdoor ga je wel nadenken over wat nu echt belangrijk is.
Gebruikersavatar
vilric
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 02 mar 2010, 11:40

Bericht door vilric »

Haha.. zat net hetzelfde te denken. Spiritueel uitdaging denk ik eerder aan andere zaken.
Kan CVS of ME heel moeilijk aan dit woord koppelen. Of ik zou grapjes beginnen maken.
Beter zou zijn: Is ME/CVS een intellectuele uitdaging?
Denk dat de meesten onder ons de ziekte zeer nuchter benaderen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik zou zeggen alle leed is een beproeving. Dat is iets anders als een uitdaging, laat staan een 'spirituele'. Maar ongetwijfeld zullen sommigen dat wel zo willen zien, dat is dan puur persoonlijk.
Life smells...
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Bericht door manja »

Spiritualiteit en religie zijn fantasieën van het menselijke brein om het leed te kunnen dragen.
Een uitdaging klinkt alsof er een beloning volgt als je iets bereikt hebt. Dat is niet het geval. We eindigen allemaal met onze neus omhoog. Gelovig of ongelovig leven is om te leven niet om in je bedje door te brengen das geen uitdaging, maar mishandeling. Als er een god zou bestaan snap ik niet dat hij of zij dat leuk zal vinden om ons te zien en te laten lijden, toch? Misschien is er wel iets maar wat het is doet er niet toe. Je leeft maar 1 keer.
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Het is eerder een mensonwaardige strijd dan een uitdaging.
En spiritueel?? Als er een god bestaat is het eerder een misselijkmakende grap.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Lijden is inherent aan het leven, zowel mens als dier kennen het. Mensonwaardig wordt het door de ontkenning van ME mi.
Life smells...
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Asje, helemaal mee eens!!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

ik geloof in god en in een beter leven na dit leven en ik geloof niet dat god ons lijden leuk vind om te zien.
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

ik begrijp dat er mensen zijn die niet verder willen kijken dan hun neus lang is. ik denk dat het alleen maar te nuchtere mensen zijn die zo denken. met alle respect. maar ik denk ook dat de angst van veel mensen mee speelt. taboe

ik geloof in de bron, en de ander noemt hem god en weer een ander noemt hem Jahwe of Allah. wat het probleem is, is dat in de geloofs boeken gerommeld is in het voordeel van de macht hebbers.

belangrijke zaken die essentieel voor ons zijn, zijn er uit gehaald.

en ik geloof ook niet dag god wil dat wij lijden. het is de mens die leed brengt, het is de mens die oorlog voert in de naam van god, het is de mens die honger op deze aarde brengt, het is de mens die ons zo laat lijden met ME/cvs. het is niet god die dit doet, maar de mens. hij heeft ons de mensen een vrije wil gegeven en de mens misbruikt het zelf en doet het zelf. god doet niet het oerwoud kappen, dat doet de mens. god doet niet armoede zaaien, dat doet de mens.

we moeten naar ons zelf kijken en niet bang zijn voor ons zelf, maar ons zelf onder de loep nemen. we moeten kijken naar hoe we handelen en vooral denken.

allemaal zijn we bang over hoe we ons voelen, we willen ons alleen maar goed voelen, en de negatieve gevoelens worden onder drukt, en het liefst met antidep. alles moet snel gaan en goed gaan. alles moet groeien. onze huizen, onze inkomen, onze auto's, onze bezit. maar onze gevoelens mogen niet groeien. dat moet allemaal onder drukt worden.

als we effe niet de roedel schapen volgen dan vallen we buiten de boot. vooral niet naar je zelf kijken, want dat is vaag en eng, gooi maar over boort en effe flink aan stampen zo dat je er geen last meer van hebt. je kunt het natuurlijk ook weg drinken of op andere wijze.

vooral zo door gaan. daar word je echt happy van hahahahahahaha
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Tsja, gelovigen denken altijd van alles over ongelovigen...
Life smells...
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Als ik in een god geloofde, en er zou een beter leven na dit leven zijn,
dan zou ik vandaag nog een kogel door mijn kop jagen.
Waarom dan blijven lijden, terwijl het in het hiernamaals zoveel beter is.
Plaats reactie