Verslaafd maar beter.

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Katelin
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2008, 12:22

Bericht door Katelin »

Martijn, ik vind het knap als jij op dit niveau kunt lezen en iets uitleggen, zoals je hierboven doet, met een ME/CVS-hoofd! Ik begrijp in ieder geval niet wat je uitlegt aan Daniel!


Wat drugs betreft wil ik trouwens nog wel kwijt dat ik iets teveel akelige dingen heb meegemaakt in mijn omgeving op het gebied van verslaving en de fysieke en geestelijke gevolgen daarvan, dat ik er niet al te veel heil van verwacht bij de gemiddelde ME/CVSpatient.
Ik merk zelf dat ik zo'n gevoelig lijf heb dat alles wat op m'n centrale zenuwstelsel inwerkt drie keer zo heftig aankomt dan bij andere mensen. Of het nu gaat om antidepressiva, koffie, spacecake, of alcohol!
Gebruikersavatar
M@rtijn
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 dec 2008, 20:17

Bericht door M@rtijn »

Ja Katelin, het staat er niet helemaal goed. En de bijlage is weg, maar met de websites is het toch wel te begrijpen?
De wet van Zipf houdt in dat de frequentie waarin woorden voorkomen ten opzichte van elkaar in een taal altijd in dezelfde verhoudingen zijn.
Dus als het meest voorkomende woord 1000 x voorkomt, dan komt het 1 na meest voorkomende woord 100 X voor, het woord erna 10 x enzovoort.
Trouwens dit is maar bijzaak in het boek, het is dat Daniël erover begint anders had ik het jullie bespaart.

Beste Annac,

Cocaïne en nog meer speed, zijn middelen die je beter niet kunt gaan gebruiken, want die slopen je lichaam en geest. Maar om een keer een avond op de been te blijven, kan het wel, als je jezelf in beetje in de hand kan houden tenminste.
Wat mij niet doodt, maakt me zwakker.
Gebruikersavatar
Jewannes
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:06

Bericht door Jewannes »

@Annac
Ik hoop dat je zoon idd grapte over die cocaine.
Hoewel coke tijdelijk een flinke oppepper geeft en het zelfvertrouwen versterkt
is het maar zeer de vraag of het je leerprestaties bevordert.
Annac schreef:Maar verstandig drugs gebruik, wat is daar op tegen? Als het 't leed wat verdoezelt of wegneemt?
In hoeverre veilig druggebruik mogelijk is hangt van nogal wat factoren af.
M.b.t. cocaine (en vele andere drugs) kun je hierover lezen op de site van de Jellinekkliniek.

Zelf heb ik ook zoiets van:"Beter afblijven".
Ook al vond ik Herman Brood best cool. 8)
Je kunt niet genezen als je steeds moet bewijzen dat je ziek bent.
Gebruikersavatar
M@rtijn
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 dec 2008, 20:17

Bericht door M@rtijn »

Nou ik vind Herman Brood een heel triest figuur. :cry: Ik heb hem persoonlijk uit zijn hand zien bloeden tijdens een optreden, de plek waar hij net ervoor de speed had geïnjecteerd. De Speed heeft zijn lichaam en zijn hersenen echt gesloopt. Zodat de optie springen beter was dan ervaren hoe je van binnenuit helemaal wegrot. Speed is echt rotzooi, met heroïne was ie een stuk beter af. Maar die hebben ook de middelen ervoor.geweest, kijk maar naar de Stones, Keith en Ronnie, gebruiken het volgens mij nog steeds. (dit is geen reclame)
Wat mij niet doodt, maakt me zwakker.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ja, als je poen zat hebt kun je jheroine veroorloven en heel "verstandig" gebruiken. Ik bedoel, je kunt je ook een lijfarts veroorloven die de zaken in de gaten kan houden. Zouden de Stones het zo doen?

Jaaaaaren geleden las ik daar een boek over en deed mij de ogen openen dat het altijd over de arme sloeber-junks in de straat gaat, maar nooit over die in het bedrijfsleven ofzo.

En ja, Herman Brood stootte mij ook af. Het enig aandoenlijke publiciteits-stukje was die toen hij met Majoor Boshart bij Felderhof was.

Ja, mijn zoon houdt helemaal niet van drugs, al heeft ie wel eens geblowt enzo. Maar hij gaat snel onderste boven ervan. Dus is het geen optie.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik ben het helemaal met kateline eens
ons lichaam kunnen die drugs niet aan
het werkt teveel op het zenuwstelsel
de meeste van ons hebben beschadigingen opgelopen
en ik zie te veel bij ons in de buurt wat het doet met de mensen
ook zij zei dat ze er verantwoord mee omging
nu zie ik niets anders dan ellende om haar heen en de zogenaamde vriendjes ,ik hou liever mijn hoofd erbij hoe moeilijk het ook is
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@iedereen;
Als je ME/CVS-er bent heb je alcohol en drugs intoleranties! Waarschijnlijk is dit omdat je een (sterk) verzwakt immuun/zenuwstelsel hebt als ME/CVS-er :shock:

Het is algemeen bekend dat sommige MS-ers & AIDS patienten baat hebben bij (medicinale) cannabis (denk bijvoorbeeld ook aan spacecake & wietthee), dit wordt dan ook in sommige gevallen vergoed door het ziekenfonds als ik me niet vergis. N.B.; hoeveel overeenkomsten bestaan er (helaas :roll: ) wel niet tussen ME/CVS, MS en AIDS patienten??
Naast bovenstaande feiten is het zo dat de sterkte van de huidige wiet bijna net zo sterk of even sterk is als Heroine....

Mijn tante heeft een ernstige vorm van MS, ik noem het dan ook GEEN toeval dat zij MS heeft en ik ME/CVS. Een bepaald(e) genenpatroon/structuur en een TRIGGER in de vorm van een (bepaalde) bacteriële infectie zijn m.i. de veroorzakers van het oplopen van ME/CVS :idea:
Als ik kijk naar ME/CVS zal er toch echt gezocht moeten worden in de hoek van MS, Kanker & AIDS 8-[
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gast

Bericht door Gast »

verlorengezondheidman schreef:en een TRIGGER in de vorm van een (bepaalde) bacteriële infectie zijn m.i. de veroorzakers van het oplopen van ME/CVS :idea:
Of de bacterie/virus zelf (en niet enkel een trigger) zoals bijvoorbeeld Lyme. Genen, een andere mogelijke oorzaak dan besmettelijkheid, klinkt ook wel logisch. Ik denk ook dat het geen toeval is.

Ik denk zelf eigenlijk dat er erg veel onderzoek moet worden gedaan naar bacteriën en virussen. Zoals bijvoorbeeld het nieuw ontdekte XMRV virus.
Erg jammer dat het in de medische wereld vooral ieder voor zich is...
Alhoewel de berichten dat CVS/ME artsen samen (willen) werken wel erg positief is.
Gebruikersavatar
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 484
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:41

Bericht door imagine »

hihi, moet even aan een nummer denken "Who says I can get stoned" John Mayer.
(klinkt aanlokkelijk hè, pauze in al onze klachten)
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Plaats reactie