Ergotherapie thuis

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Angel
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 dec 2008, 20:10

Ergotherapie thuis

Bericht door Angel »

Volgende week krijg ik een ergotherapeute aan huis maar mijn arts heeft mij helemaal niet verteld waarom en wat dit inhoud. Kan iemand mij verder helpen?

xxx Angel
Mellow
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:17

Ergotherapie thuis

Bericht door Mellow »

Die gaat je leren hoe practische zaken te doen, zoals dingen in huis, houding enz...
Gebruikersavatar
Angel
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 dec 2008, 20:10

Ergotherapie thuis

Bericht door Angel »

Oke dan, dat is al een stuk duidelijker, thanx :)
Madelief
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 okt 2008, 22:07

Ergotherapie thuis

Bericht door Madelief »

Ik heb sinds kort ook ergotherapie thuis en het is voor mij echt een verademing!

Ik word eindelijk serieus genomen na al een jaar of 5 klachten, 2 jaar gelegen de diagnose me/cvs gekregen, weer allerlei behandelingen gehad, en nu ergotherapie!

Ik word geholpen met mijn dagindeling, ik mag een stuk minder, maar ik merk wel dat wanneer ik rustiger leef het bij mij beter gaat! Ook kijken we naar praktische dingen zoals bv koken. Vaak ben ik het eind van de middag kapot, en zo kwam zij met de oplossing om makkelijke dingen te koken en ook dingen in te vriezen, iets waar ik voorheen niet aan had gedacht. Vaak nam ik eten mee bij pa&ma of we kochten wat, maar het is zo veel makkelijker!
Gebruikersavatar
Angel
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 dec 2008, 20:10

Ergotherapie thuis

Bericht door Angel »

Volgens mijn verzekering zou er 10 uur ergotherapie thuis vergoed worden. Mag ik vragen hoe lang jij bv al bezig bent met ergotherapie? Of dat anderen daar ervaringen mee hebben of zo?

x Angel
Madelief
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 okt 2008, 22:07

Ergotherapie thuis

Bericht door Madelief »

Ik krijg ook 10 uur per jaar ergotherapie vergoed.

Heb het nu ik dacht 4x gehad, elke keer ongeveer een uur!

Ben al een stuk wijzer geworden. Zo zie ik nu waar mij lekken liggen en ook leer ik hiermee om te gaan. Elke dag sta ik om half 9 op en moet ik tussen half 11 en kwart over 11 naar bed. Ook mag ik 's middags een uur rusten op bed! Dat is voor mij wel heel fijn, want ik ben overdag snel door mijn energievoorraad heen!
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Ergotherapie thuis

Bericht door Amaike »

Klinkt goed :) . Ik had nog nooit van ergotherapie gehoord, maar naar zoiets was ik al wel een hele tijd op zoek. Dit ga ik zeker in mijn achterhoofd houden.

Heb jij je ergotherapie inmiddels al gehad Angel?
Gebruikersavatar
Angel
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 dec 2008, 20:10

Ergotherapie thuis

Bericht door Angel »

Ja ze is gisteren geweest. Ik zal straks er wat over vertellen.

xxx mij
Madelief
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 okt 2008, 22:07

Ergotherapie thuis

Bericht door Madelief »

Hoi Angel,

ik ben benieuwd naar jouw ervaring. Je zei dat je er nog wat over zou vertellen, helaas nog niets gezien ;)
Plaats reactie