Drugs: ayahuasca, guarana, ...

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
M@rtijn
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 dec 2008, 20:17

Drugs: ayahuasca, guarana, ...

Bericht door M@rtijn »

welkomsttekst verwijderd. Drugsonderwerpen samengevoegd. Geen dubbelposts graag. Mod. Zuiderzon
Dus wat mij betreft geldt vanaf nu het adagium; er zijn geen regels, alles is geoorloofd, Rock 'n Roll wat mij betreft. Niet in letterlijke zin,maar als benadering.
In concreto betekend dit, dat ik alles mag proberen wat in de wandelgangen drugs wordt genoemd, zeg maar de al dan niet verboden middelen, of psycho-aktieve middelen. Om in eerste instantie me beter te voelen, en ook om inzicht te krijgen waar die lichamelijke vermoeidheid nou vandaan komt.
Dus de afgelopen weken probeerde ik de volgende middelen;

Ayahuasca; bij de Santo Daime kerk- Was superheftig, mijn hele lichaam vibreerde, alsof ik urenlang gonsde en zoemde als een bijenkorf. Maar ik kwam niet in de andere wereld terecht om er hulp te kunnen vragen. Ik heb urenlang op een matje liggen vibreren, terwijl de omgeving danste, en ze de kerk-broeders me lastig vielen dat ik op mijn stoel moest gaan zitten tussen de anderen. Moet het misschien nog eens proberen, maar dan niet in deze kerk. Resultaat was een grote zelfconfrontatie, ik werd helemaal teruggeworpen in mijn eigen kleine benauwde mentale wereldje. Toch was het buitengewoon leerzaam om buiten je normale belevingswereld te geraken. De volgende dag was ik wel gesloopt, en nog dagenlang moe. Niet zo gek aangezien ik om 5 uur van huis ging en pas om 3 uur's nachts thuis was en ook niet kon slapen.

Guarana + Spirulina; Na weer een moeizaam niet wakker worden heb ik er 3 Guarana-pillen in genomen (eerder nam ik er braaf eentje of 2 wat niet werkte), dit bovenop de 3 Spirulina,-pillen die ik niet zo direkt merkte en zowaar het werkte vrijwel direkt! Ik kon me al snel goed concentreren, hoefde 's middags niet mijn slaapje te doen, en had ook nog een goede avond. Om precies te zijn ik voelde me niet best, maar door de Gaurana had ik een topdag. Wel een beetje onrustig geslapen. Met slaappil; Temazepam, wat ik sowieso bij na elke nacht gebruik, tot grote tevredenheid.
Maar vandaag voel ik me redelijk, 2 Guarana's genomen + Spirulina.
Het verbaast me eerlijk gezegd dat Guarana helemaal niet op dit Forum voorkomt, terwijl het toch een bekend energiegevend middel is. We zijn toch MOE met zijn allen, waarom proberen jullie dit dan niet?

Ik laat het hier even bij. Jullie hebben nog te goed; Cannabis en Paddo's en misschien nog meer.
En geachte Moderators, ga me niet vertellen dat dit niks met CVS te maken heeft, want dat is precies waar het hier om gaat. Ik zit opgesloten en een ziek lichaam en ik zoek de (nood)uitgang!
Wat mij niet doodt, maakt me zwakker.
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Guarana

Bericht door Amaike »

Het verbaast me eerlijk gezegd dat Guarana helemaal niet op dit Forum voorkomt, terwijl het toch een bekend energiegevend middel is. We zijn toch MOE met zijn allen, waarom proberen jullie dit dan niet?
Martijn, als je kijkt bij het onderdeel behandelingen voor ME/CVS verdwaal je bijna in de mogelijkheden. Ieder zal daar zijn eigen weg in moeten vinden, niet alles werkt voor iedereen. Guarana heb ik bijvoorbeeld ook een tijdje geslikt (wel gewoon van dat standaard spul van bij de apotheek), maar daar merkte ik totaal niets van.
Gebruikersavatar
M@rtijn
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 dec 2008, 20:17

Bericht door M@rtijn »

Nee, je moet niet hiervoor naar de kerk, maar het is wel de makkelijkste manier om Ayahuasca te krijgen.
Ik ga wel naar de kerk
is een beetje flauw, want daar gaat het niet om. In feite ben je met zijn allen zwaar aan het trippen, de kerk maakt dat het legaal is, maar afgezien dat het iets geruststellends heeft met Amazone-zangeressen e.d. leidt het vooral af van je eigen beleving.
Ga het maar zelf proberen, en dan spreek ik je weer! :twisted:
Wat mij niet doodt, maakt me zwakker.
Gebruikersavatar
M@rtijn
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 dec 2008, 20:17

Bericht door M@rtijn »

Ik heb gezocht op Guarana, maar kreeg geen specifieke berichten over het middel.
Guarana heb ik bijvoorbeeld ook een tijdje geslikt (wel gewoon van dat standaard spul van bij de apotheek), maar daar merkte ik totaal niets van.
Bij mij werkte het eerst ook niet 1 of 2 pillen per keer, maar met 3 pillen werkte het opeens wel (het potje adviseert 1 pil). Heb jij wel genoeg genomen?
Wat mij niet doodt, maakt me zwakker.
Mellow
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:17

Rock en Roll benadering

Bericht door Mellow »

Omdat guarana een verhoogd hartritme geeft en dat is niet echt gezond
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Ik vermoed sterk dat mensen met ME/CVS eerder de neiging hebben om te flippen.
En een beduidend grotere kans foute manier te flippen, die permanente schade oplevert.
Voor mij is dit mijn diepste innerlijke waarheid.

Doe voorzichtig!

Warme groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Ik heb 1 pil per keer genomen, idd op het advies van het potje. Aangezien het ook bijwerkingen heeft, ben ik niet zo van de 'overdosis'. Liever stop ik helemaal geen rommel in mijn lichaam, vandaar ook nu al lange tijd 'medicijnvrij'.

Maar goed, ik ben ook nog steeds mijn eigen weg aan het vinden. Ik heb de ziekte al gedeeltelijk geaccepteerd, maar ben nog steeds op zoek naar manier(en) om het wat draaglijker te maken. Op het moment onder behandeling bij het vermoeidheidcentrum in lelystad. Nu richt ik daar even al mijn pijlen op, wie weet brengt het wat goeds.

Ik wil iig ook niet bij de pakken neerzitten, dus begrijp je experimenteergedrag wel. Maar let wel een beetje op jezelf, en doe onderzoek naar de eventuele bijwerkingen. Kan me voorstellen dat als je 3 pillen neemt, en die daarna uitwerken, dat je dan een terugslag kan krijgen.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Er gaat een wereld voor me open! :shock: :shock: :shock:

Ik zelf ben ook helemaal medicijn vrij.
En ik ben tegen veel medicijnen bij ME/CVS patienten.
Kan echt schadelijk zijn. Alles wat kan, laten staan.
En vandaar gaan kijken hoe iets werkt enzo.

Maar nu word ik echt wakker.

Kunnen we geen huiskamer bijeenkomst organiseren met allemaal ME/CVS patienten en dan het 1 en ander uitproberen. :D
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

@ M@rtijn,

Even op wikipedia opgezocht wat guarana is.

Je doet mij nu denken aan iemand die reclame maakt voor kopen op krediet. Wat een rijk gevoel dat geeft.

Alleen naderhand moet je het terugbetalen, met rente. En gezien de gevoeligheid van mensen met ME kan die rente afschuwelijk hoog zijn.
Dan zit je weer met de gebakken peren, en nog meer gebakken peren.

Warme groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Ook hier maar even WIKI geraadpleegd.
Als je wormen en parasieten hebt kan het je mooi verder helpen.

Ook las ik:
Ayahuasca wordt sinds mensenheugenis door diverse stammen van het Amazoneregenwoud ritueel gebruikt voor reiniging, genezing, voorspelling en toverij. Het wordt gezien als een middel dat de ziel kan bevrijden van het lichamelijke omhulsel om vrij te kunnen bewegen door "andere werkelijkheden"

Dus er is een risico op een bad-trip en blijvende schade. Zeker voor mensen met ME/CVS is voorzichtigheid hiermee geboden.

Warme groet, Henny

En voor Guarana:
Even wikipedia geraadpleegd:
De Guaranabes bevat hoge concentraties aan cafeïne, veel hoger dan in koffie, thee of frisdranken gevonden wordt. In de Verenigde Staten wordt Guarana als veilig beschouwd en heeft een zogenaamde "GRAS status" (Generally Regarded As Safe). Net als met andere cafeïne houdende producten moeten mensen met hartproblemen of hoge bloeddruk oppassen wanneer ze grote hoeveelheden Guarana nuttigen.

Guarana wordt gebruikt als middel om prestaties te verbeteren, zowel geestelijk als fysiek. Er wordt ook wel gezegd dat Guarana na een vermoeiende training het lichaam helpt te zuiveren van melkzuur en op die manier voor meer "energie" zorgt[bron?]. Guarana is echter ook, zoals elke vorm van cafeïne, een vochtuitdrijvend middel.

Een eventueel neveneffect van Guarana is, dat wanneer het middel uitgewerkt is, men zichzelf hoogstwaarschijnlijk vermoeid voelt.

Hartelijke groet, Henny

Heb stukje over Guarana hierheen verplaatst Henny, om gestructureerd te blijven. Mod. Zuiderzon
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
M@rtijn
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 dec 2008, 20:17

Bericht door M@rtijn »

Ik snap wel dat dit een gevoelig onderwerp is. Maar mijn indruk is, dat CVS-mensen wel héél erg gevoelig zijn op dit vlak..
Ik vermoed sterk dat mensen met ME/CVS eerder de neiging hebben om te flippen.
En een beduidend grotere kans foute manier te flippen, die permanente schade oplevert.
Voor mij is dit mijn diepste innerlijke waarheid.
Met alle respect voor je diepste innerlijke waarheid. Maar je kunt ook te bang zijn. Je kunt best het een en ander uitproberen met beleid. Jullie handelen in principe net zoals ik; supergezond lopen wezen, en het liefst niks geen medicijnen gebruiken. Heb ik jarenlang gedaan. Je word er niet beter van, maar wel slechter als je over je grenzen gaat.
Je kunt ook zeggen de CVS-er heeft beduidend minder kans om te flippen, omdat hij/of zij over het algemeen juist supervoorzichtig is, en dus niet zomaar van alles gaat proberen, omdat hij weet dat de katers heftig kunnen zijn. Tenminste ik wel. Maar ik ben bereid risico's te nemen, want de Status Quo is ten diepste onbevredigend.
Wat mij niet doodt, maakt me zwakker.
Gebruikersavatar
M@rtijn
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 dec 2008, 20:17

Bericht door M@rtijn »

Beste Melanie,
Kunnen we geen huiskamer bijeenkomst organiseren met allemaal ME/CVS patienten en dan het 1 en ander uitproberen.
Van mij mag je langskomen! 8)
Probleem is dat je voor je persoonlijk het juiste moment moet uitkiezen. En de ervaring leert, dat dat onderling met CVS -ers niet te synchroniseren valt.
Of neem je me in de maling? Ik ben bloedserieus hoor!
Wat mij niet doodt, maakt me zwakker.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

M@rtijn schreef: Je kunt best het een en ander uitproberen met beleid. Jullie handelen in principe net zoals ik; supergezond lopen wezen, en het liefst niks geen medicijnen gebruiken. Heb ik jarenlang gedaan. Je word er niet beter van, maar wel slechter als je over je grenzen gaat.
Veel mensen die met drugs omgaan denken dat zij het voorzichtig genoeg doen. Gooien generalisaties over andere zaken in de strijd om hun mening te onderstrepen.

Ik heb mensen die door drugs geflipt zijn ontmoet en die hebben er na vele jaren nog last van. En ook zij dachten hun zaakjes onder controle te hebben.

Ik kan me goed voorstellen dat je opstandig wordt van het hebben van ME en geen vooruitgang boeken. Bijzonder goed.

Sterkte en succes! Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Met CVS ben je ook gevoeliger voor leveraandoening, dus zomaar van alles uitproberen, lijkt me toch onverstandig!, maar je bent uiteraard baas over je eigen lichaam. Kijk alleen uit wat je promoot
Gebruikersavatar
Jewannes
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:06

Bericht door Jewannes »

In concreto betekend dit, dat ik alles mag proberen wat in de wandelgangen drugs wordt genoemd, zeg maar de al dan niet verboden middelen, of psycho-aktieve middelen. Om in eerste instantie me beter te voelen, en ook om inzicht te krijgen waar die lichamelijke vermoeidheid nou vandaan komt.
Ayahuasca
De volgende dag was ik wel gesloopt, en nog dagenlang moe. Niet zo gek aangezien ik om 5 uur van huis ging en pas om 3 uur's nachts thuis was en ook niet kon slapen.

Ik ben mischien een beetje traag door de brainfog.
Maar kan iemand me het verband uitleggen tussen trippen en genezen?

En waarom wil iemand zich een paar uurtjes beter voelen, om vervolgens dagenlang de rekening te moeten betalen?

Wat is de beweegreden om Guarana te combineren met Spirulina?

En dan weer Temazepam nodig hebben om in slaap te komen.

Zie het alsjeblieft niet als aanval, ik probeer alleen het te begrijpen.
De woede en de frustratie begrijp ik al hoor, maar al te goed zelfs.
Maar ik kan deze "aanpak" niet goed volgen.

@Jewannes: M@rtijn wil zich verduidelijken a.h.v. zijn welkomsttekst: klik hier. Hoop dat je hier wat aan hebt.
@M@rtijn: je antwoord (dubbelpost) opnieuw verwijderd.
Mod. Zuiderzon
Je kunt niet genezen als je steeds moet bewijzen dat je ziek bent.
Plaats reactie