Wie gelooft in 100% herstel van de ziekte?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
norma
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 feb 2010, 06:56

Bericht door norma »

Ik denk dat er verschillende vormen zijn. Nu ik zo lang diverse forums bezoek zie ik mensen die slechte periodes hebben en goede. Mensen die altijd alleen naar moe zijn. Bij mij is het progressief ik ga steeds verder achter uit geen goede periodes voor mij. Ik denk dat als je alleen maar moe bent en er snel bij bent zeker 100% kan genezen.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Bij mij gaat het de laatste weken goed. Sinds begin juli gestart met nieuw protocol. De eerste weken gingen wat stroef, vervolgens goed en na 2,5 maand zat ik vast. Toen even gestopt maar na wat aanpassingen met hulp van een goede apotheker weer opnieuw gestart.

Ik heb me sinds 2007 nog nooit zo goed gevoeld. Dit is week 5 dat er een stijgende lijn inzit en heb even de pech gehad van een buikvirus tussendoor. Mijn beenspieren doen nog pijn maar verder snel gerecupereerd ditmaal.

Het meest recente protocol kan je terugvinden hier:
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... highlight=

Wie mijn initiële protocol van deze zomer wil, mag me een pb sturen of pg 90 van neuraal therapie eens nalezen
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... start=1335

De kunst is ditmaal denk ik dat de neurotoxines geëlimineerd worden door combinatie:
vit B12 & co + melatonine + low dose naltrexone

Als ik uitleg van dr Shoemaker mag geloven, gaat het als volgt:
Als je teveel neurotoxines hebt (lyme, bartonella, chlamydia pneumonia, schimmel, ...), dan worden drie essentiële lichaamsprocessen onderbroken: verwerking opiaten, aanmaak melatonine en ACTH.

ACTH heeft te maken met de hypofyse, een klier in de hersenen. Omdat deze in verbinding staat met de bijnieren, schildklier en essentiële hormonen aanmaakt zoals vasopressine en endorfinen, denk ik persoonlijk dat het nuttig is dat ik elke dag een beetje zoethoutthee drink. Het ondersteunt de bijnieren en heeft invloed op de vasopressine. De LDN heeft invloed op aanmaak van endorfinen.

De natuurlijke (schild)klierextracten werken echt goed bij me ondanks licht afwijkende schildklierwaarden. Ik was er even met gestopt en het effect was onmiddellijk voelbaar.

De vitamine B12 is onze fysiologische ruggegraat en zorgt tevens voor de afvoer van de toxische stoffen. Volgens de onderzoeken van Rich von Konynenburg werkt het pas als je er ook folaat aan toevoegt. Ze werken samen en is dus niet onlogisch.

Verder neem ik wat supplementen waarvan ik na opzoeking weet dat het sneller toxische stoffen afbreekt, anderen die mijn hersenen moeten ondersteunen of zenuwen moeten herstellen/beschermen. Het is een persoonlijke keuze.
Laatst gewijzigd door marlène op 29 dec 2012, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Klinkt goed, geniet ervan! :D Afbeelding
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

fijn te horen,Marlene.
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

Hartstikke fijn voor je, Marléne
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

fijn marlene.
en ik wil je nogmaals zeggen dat ik veel heb gehad aan je adviezen. ik heb zelf de idee dat het bij mij ook stabiliseert en zelfs ook wat verbetert door de supplementen die ik zo op het spoor kwam (al heb ik de ldn nog niet...), en de dieten. zeker weten doe ik dit natuurlijk niet, of welk supplement het meeste bijdraagt, maar ik ben wel blij met het resultaat. ook pak ik het minder chique aan dan jij, maar mss komt nu de tijd dat ik wat ga bijschaven.
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Ik vind dat je dit moeilijk kunt bespreken want dat hangt af van patiënt tot patiënt en hoelang je ziek bent en de ernst. Van zodra er auto-immuniteit aanwezig is zal het voor het leven zijn. De oorzaken verschillen van patiënt tot patiënt. Myalgische Encephalomyelitis (ME) of CVS zijn voorlopige overkoepelende benamingen, waarvan men nu nog niet weet of het één of meerdere ziekten zijn. Dit zal de toekomst moeten uitwijzen.. Meer onderzoek is dringend nodig!
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

hoi mj,
ik zal ook zeker niet beweren dat ik beter ben (helaas helaas) maar wel verbeterd en redelijk stabiel. maar voor hoelang?
bij vlagen kan ik mij goed voelen, in het begin dacht ik dan wel dat ik aan het genezen was, nu denk ik dat niet meer. ik geloof niet dat ik ooit geheel beter wordt (sorry helaas).
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Lulu, voor alle duidelijkheid wil ik wel nog zeggen dat het de minste zijn die genezen of terug kunnen werken. Wat wel geweten is volgens Professor Maes is dat vanaf 5 jaar ME volledig genezen onmogelijk is, omdat er dan al teveel schade aangericht zou zijn in het lichaam. Tenzij je misschien toch een andere ziekte hebt die niet herkend werd door artsen. Je leest bv af en toe verhalen van mensen met chronische Candida in het bloed (via lekke darm), die daardoor 10 jaar ME of CVS symptomen hadden maar ervan af geraakt zijn door dit aan te pakken.
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Gebruikersavatar
hoop
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 dec 2012, 10:46
Locatie: Belgie

Bericht door hoop »

Diep in mijn binnenste en vanuit een soort opstandig gevoel blijf ik a.h.w. weigeren dat de ziekte ongeneesbaar zou zijn. Veel kankerziekten waren lang ongeneesbaar en zijn dat nu wel dankzij de ontwikkeling van gecombineerde behandelmethodes. Ook al kent men de oorzaak niet.

Voor de patient is het mogelijks zelfs belangrijker dat er onderzoek zou gedaan worden naar dergelijke gecombineerde behandelmethodes. Maar zelfs dat wordt tegengewerkt. Eigenlijk interesseert de oorzaak me niet echt. Zoals alle ME patienten wil ik beter worden en als het kan genezen.

Als je de zaken nuchter bekijkt kun je er niet omheen dat eigenlijk nog nooit iemand genezen is. In het beste geval wordt de ziekte gestabiliseerd en kan soms zelfs een behoorlijk herstel intreden. Maar de neurologische schade blijft inderdaad. En de ziekte blijkt niet genezen te zijn omdat terug een actief leven gaan leiden de ziekte terug doet verergeren.

Het is ook bijna onmogelijk om echt te weten hoelang je de ziekte al hebt. Ik heb jarenlang die hevige krampen gehad maar zonder andere symptomen. Tweemaal brak de ziekte blijkbaar door maar door dieet en harde training leek deze na twee maanden overwonnen. Het kan zijn dat ik daarmee alles erg verergerd heb.
Bij de definitieve doorbraak ben ik in 8 maanden geëvolueerd naar naar een hele erge vorm. Het valt me op dat velen daar veel langer over doen. Volgens de Canadese criteria is dat niet mogelijk en DML zou dat waarschijnlijk niet geloven.
Iets is mogelijk zolang het tegendeel niet bewezen is.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi hoop,
hoop schreef:Veel kankerziekten waren lang ongeneesbaar en zijn dat nu wel dankzij de ontwikkeling van gecombineerde behandelmethodes.
Aan een kant is het zo dat sommige kankerziekten te genezen zijn, maar naar mijn smaak zijn dat toch te weinig. Ik heb veel mensen in mijn familie-, vrienden- en kennissen kring verloren aan kanker. En vandaag de dag zijn er ook veel jonge mensen/kinderen die toch overlijden aan kanker.
En kijk naar onze lieve Denise.......zij is gisteren overleden: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-990.html

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
hoop
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 dec 2012, 10:46
Locatie: Belgie

Bericht door hoop »

Zoals bij veel ziektes is ook bij kanker vroege detectie belangrijk. Daar loopt het vaak mis. En er zijn ook nog een redelijk aantal kankersoorten die helemaal niet te genezen zijn en waar men zelfs geen uitzicht heeft op een behandeling.

Elke ziekte die niet te genezen is is er één teveel natuurlijk.

Veel liefs,
hoop
Iets is mogelijk zolang het tegendeel niet bewezen is.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

mjramzy schreef:Ik vind dat je dit moeilijk kunt bespreken want dat hangt af van patiënt tot patiënt en hoelang je ziek bent en de ernst. Van zodra er auto-immuniteit aanwezig is zal het voor het leven zijn. De oorzaken verschillen van patiënt tot patiënt. Myalgische Encephalomyelitis (ME) of CVS zijn voorlopige overkoepelende benamingen, waarvan men nu nog niet weet of het één of meerdere ziekten zijn. Dit zal de toekomst moeten uitwijzen.. Meer onderzoek is dringend nodig!
Zo is dat, ieder mens is uniek en daarom moet goed onderzoek gedaan worden. Dat neemt tijd in beslag. Echter we zijn allemaal mensen en functioneren volgens dezelfde principes.

Vit B12 is voor gezonde zenuwen en detox bijvoorbeeld.

Hier ook veel auto-immuniteit aanwezig maar het verdwijnt volledig telkens ik het protocol toepas.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

Hoi Marlène,

Wat fijn voor je dat je cocktail werkt.
en je je een stuk beter voelt.
ik hoop en duim voor je dat de stijgende lijn verder gaat. \:D/ :)

@ Hoop

Er gaan nog veel te veel mensen dood aan kanker.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

mjramzy schreef:Lulu, voor alle duidelijkheid wil ik wel nog zeggen dat het de minste zijn die genezen of terug kunnen werken. Wat wel geweten is volgens Professor Maes is dat vanaf 5 jaar ME volledig genezen onmogelijk is, omdat er dan al teveel schade aangericht zou zijn in het lichaam. Tenzij je misschien toch een andere ziekte hebt die niet herkend werd door artsen. Je leest bv af en toe verhalen van mensen met chronische Candida in het bloed (via lekke darm), die daardoor 10 jaar ME of CVS symptomen hadden maar ervan af geraakt zijn door dit aan te pakken.
hoi mj,
dit is ook de reden dat ik mij tevens aan een darmsparend dieet houd (tegenwoordig wat losser dan in het begin) om ook zaken als lekkende darm niet te provoceren en mogelijk candida af te remmen. daarbij supplementen om te voorkomen dat er te grote tekorten ontstaan.
het zijn wel "lapmiddelen", dwz ze maken niet dat de ziekte verdwijnt, maar het voorkomt wellicht erger.
Plaats reactie