Wie gelooft in 100% herstel van de ziekte?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

cansado schreef:@VGHM, ik dacht het altijd al bij het juiste eind te hebben of was dat jou nog niet duidelijk? :wink:
Het is mij nu wel helder geworden hoe het zit, voor het geval ik het vergeet kan ik in ieder geval nog terugvallen op jou :wink:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik heb geen sceptische blik op het ziek zijn van Renate Dorrestein. Zij heeft zelf gezegd dat ze fysiek ziek was (tien jaar lang!) en wist daarvan te herstellen. Waarom aan haar verhaal twijfelen? Ze had iets dat door de reguliere zorg niet kon worden geduid en is dus volgens de vergaarbaktheorie ME. Is zij niet onder behandeling geweest bij Paul van Meerendonk? I am not sure.

Maar zouden jullie het dan wel geloven als ze was verbeterd met behulp van DML? Hadden jullie het dan wel kunnen geloven?
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

@Bloemetje, het is niet zo zeer dat ik het niet wil geloven maar door de info waar @Hermine mee kwam, nl.:
verlorengezondheidman schreef:Beste allen,

Misschien dat onderstaande quote van @Hermine wat meer duidelijkheid schept... :-k
Hermine schreef:
verlorengezondheidman schreef:@Nasa,

De schrijfster Renate Dorrestein, schijnt te zijn genezen van ME/(cvs), of ze besmet is/was met XMRV/MLV is niet duidelijk.....
Ze is niét genezen maar heeft dat bericht omdat ze totaal geen rust meer had door haar bekendheid.
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

lieve marlene, je schreef op 1 november 2010 dit stukje :

@ Cansado: het wonder is wellicht een Near Death Experience. Ik heb eind december 2009 euthanasie aangevraagd. Dat is me geweigerd. Kort daarop heb ik op een week tijd drie maal een (spirituele) verschijning gezien.

Eerst dacht ik dat ik dat het Pietje de Dood was, de 2de x dacht ik "dat ik ze zag vliegen" maar de derde keer heeft hij me een vraag gesteld. Zijn stem klonk zo zuiver en helder in het binnenste van mijn lichaam. Zijn vraag was: "Wat is er nu nog essentieel voor je?"

Toen is ie verdwenen. Ik heb enkele dagen moeten nadenken over die vraag want ik was eigenlijk met de voorbereiding van mijn begrafenis bezig. Muziek kiezen, ...


marlene:

ik vind het echt vreselijk om dit te lezen dat je dood wilde, dat je euthanasie wilde. dat het zo erg was met je ME/cvs, het doet mij pijn om te lezen. juist omdat ik het herken. maar ook omdat ik niet wil dat een ander dit ook mee maakt. het is te vreselijk voor woorden.

je vertelde ook over je spirituele ervaring. ik heb die ook mee gemaakt. alleen op een andere manier. ik heb ook van alles gezien. van negatief tot positief. het geeft je wel stof tot nadenken. ik denk dat er meerdere zijn die dit mee maken. het is ook normaal als je zo op het randje ligt, alles gaat open dan aan de andere kant.

een warme groet
loentje
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

het is ook normaal als je zo op het randje ligt, alles gaat open dan aan de andere kant.
Zou het kunnen dat hoe minder je in de materie (lichaam) zit, hoe makkelijker je dergelijke ervaringen kan beleven? Waren we in tegenstelling vroeger niet gezonde stevige mensen met beide voeten op de grond?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

marlène schreef:
het is ook normaal als je zo op het randje ligt, alles gaat open dan aan de andere kant.
Zou het kunnen dat hoe minder je in de materie (lichaam) zit, hoe makkelijker je dergelijke ervaringen kan beleven? Waren we in tegenstelling vroeger niet gezonde stevige mensen met beide voeten op de grond?
En dat is ook de reden waarom christenen/joden (40 dagen) vasten ;) Dit middel wordt al eeuwenlang gebruikt om dichter bij God te komen ((jammer dat het mij al niet lukt om 2 uur te vasten, irritante bloedsuikerspiegel :P))
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
hofrank
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 jul 2011, 22:50

Bericht door hofrank »

bloemetje schreef:Ik heb geen sceptische blik op het ziek zijn van Renate Dorrestein. Zij heeft zelf gezegd dat ze fysiek ziek was (tien jaar lang!) en wist daarvan te herstellen. Waarom aan haar verhaal twijfelen? Ze had iets dat door de reguliere zorg niet kon worden geduid en is dus volgens de vergaarbaktheorie ME. Is zij niet onder behandeling geweest bij Paul van Meerendonk? I am not sure.

Maar zouden jullie het dan wel geloven als ze was verbeterd met behulp van DML? Hadden jullie het dan wel kunnen geloven?
Tijdens het zoeken naar iets op dit forum kwam ik ook langs dit bericht. Toen ik nog adviseur was van het ME-Fonds sprak ik Renate met enige regelmaat. We vergaderden vlak bij mijn huis in de jordaan. Later moest ik ervoor naar... tja, waar was dat ook alweer? Iets met de trein... Bunnik!

Renate heeft geen idee waardoor zij precies is genezen, ik heb haar er weleens naar gevraagd. Ze denkt wel dat het komt door de optelling van vele dingen die ze heeft uitgeprobeerd. Maar datzelfde stapelen van allerlei behandelingen maakte het tegelijk onbegonnen werk om een duidelijke verklaring voor haar 'genezing' te vinden.
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Bericht door southerncross »

Ik heb het zien gebeuren (100% genezing), maar vind het op 1 of andere manier toch nog altijd moeilijk te geloven.

Ik blijf er uiteraard wel op hopen!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@hofrank Was het niet zo dat Renate D. een enorm stuk hersteld was maar niet (helemaal) genezen? Ik heb dat toch gehoord en zelf vertelde ze ook in interviews dat ze zeer lang op bed lag, rustig leefde (af en toe een candida-aanval had) maar verder weer kon doen wat ze wilde? Dat is dan nog altijd een percentage van een geheel gezond iemand.

Edit: Hermine schreef ook dat ze toch niet genezen is.
Laatst gewijzigd door asje op 02 dec 2011, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Life smells...
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

southerncross schreef:Ik heb het zien gebeuren (100% genezing), maar vind het op 1 of andere manier toch nog altijd moeilijk te geloven.

Ik blijf er uiteraard wel op hopen!
Ben wel benieuwd, hoe kwam dat? Geloof er zelf in ieder geval voor de volle 100% in dat ik nog eens volledig genezen raak. Durf m'n hand alleen niet in het vuur te steken voor de mensen die er nog veel slechter voor staan...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dat wou ik ook vragen, ben erg benieuwd!
Life smells...
Gebruikersavatar
hofrank
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 jul 2011, 22:50

Bericht door hofrank »

@Asje

Het zou best kunnen dat Renate na enige jaren haar eigen observatie over haar ziekte heeft genuanceerd. Eerlijk gezegd had ik best twijfels bij haar zeer positieve duiding, omdat ze me best nog kwetsbaar leek.

Maar ja, sinds het opblazen van het ME-Fonds door Nijmegen heb ik geen contact meer gehad ;)
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Bericht door southerncross »

solstice schreef:
southerncross schreef:Ik heb het zien gebeuren (100% genezing), maar vind het op 1 of andere manier toch nog altijd moeilijk te geloven.

Ik blijf er uiteraard wel op hopen!
Ben wel benieuwd, hoe kwam dat? Geloof er zelf in ieder geval voor de volle 100% in dat ik nog eens volledig genezen raak. Durf m'n hand alleen niet in het vuur te steken voor de mensen die er nog veel slechter voor staan...
Zelfde idee als bij alle anderen die zijn genezen eigenlijk: 100 dingen uitgeprobeerd en uiteindelijk steeds verbeterd! Moeilijk te zeggen wat precies hetgeen is geweest dat heeft geholpen. Bij de persoon waar ik het over heb is op een gegeven moment vooral ingezet op opruimen van virussen en dat bleek een schot in roos. Na 14 jaar ziek, langzaam genezen!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@ hofrank Ik hoorde dat al via iemand toen ze genezen (?) was, ook de interviews waren uit die tijd. Het zou wel kloppen met je eigen observatie. Maar goed, verder niet zo belangrijk.

@southerncross Werd die persoon voor de virussen door DMl behandelt?
Life smells...
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Bericht door southerncross »

asje schreef:@ hofrank Ik hoorde dat al via iemand toen ze genezen (?) was, ook de interviews waren uit die tijd. Het zou wel kloppen met je eigen observatie. Maar goed, verder niet zo belangrijk.

@southerncross Werd die persoon voor de virussen door DMl behandelt?
Nee niet bij MDL, maar via een alternatief genezer!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
Plaats reactie