Yogatherapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Syl
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 05 sep 2008, 17:45

Yogatherapie

Bericht door Syl »

Ik wil proberen om in de zomer (ja..ik kijk vooruit :wink: ) om m.b.v.
yogatherapeut mijn lichaam weer lichtjes te laten bewegen.

Wie heeft er ervaring mee?

Ik wil de therapeut aan huis laten komen.
Ik zal waarschijnlijk moeten logeren bij een vriend in Rotterdam, want in mijn woonplaats e.o. is er geen yogath.

Wie kent een yogatherapeut in Rotterdam-Zuid?
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Beste Syl,

Bij 'behandelingen' staan er twee ervaringen met yoga te lezen: klik hier
Misschien dat je daar al iets aan hebt. En voor de rest is het wachten op een reactie hier :wink:
Hoop doet leven!
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Hallo Syl,

Ik heb geen ervaring met een yogatherapeut, maar wel met yoga.

Van de zomer heb ik dat geprobeerd. Ik wilde aan mijn conditie gaan werken, en yoga leek me beter qua inspanning dan bijvoorbeeld bij fitness aan gewichten te gaan trekken.

Nu heb ik een Nintendo DS, en daar heb ik het 'spelletje' Let's Yoga opgezet. Daar heb je verschillende mogelijkheden bij:

- 25 lessen die je de verschillende vormen van yoga aanleren, simpel beginnend, maar gevordend eindigend.
- 5 minuten simpele oefeningen op het gebied van Body, Mind of Beauty
- Zelf een programma samenstellen met oefeningen en een tijdsduur
- Chair Yoga (je raad het al, oefeningen op een stoel

IK ben begonnen met de 25 lessen. Dat ging in het begin heel goed, het duurde in het begin dan ook maar een paar minuutjes. Maar tegen het einde van de zomervakantie zat ik op lessen die een half uur duurden en veel inspannender waren dan het begin.

Uiteindelijk toen ik weer met school moest beginnen, hield ik het niet meer vol.

Heb wel een aantal voordelen en nadelen:

Voordelen
- ik merkte toch echt wel een verschil, ik werd er fitter van.
- ik kon het thuis doen, dus hoefde er niet voor uit huis, wat extra energie kost.
- de kosten scheelden enorm met dit thuis doen of er voor betalen en op les gaan.

Nadelen
- Klein scherm en de lessen zijn in het engels
- Je weet niet wanneer je een oefening goed doet, want je krijgt geen feedback. (Ik geloof dat je dat wel krijgt bij de Yoga oefeningen bij Wii Sport)
- Ik deed de oefeningen op zolder, maar nu is het daar ijs en ijs koud, en geen andere ruimte waar ik met mijn armen en benen wijd uit elkaar kan staan.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Gebruikersavatar
Jewannes
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:06

Bericht door Jewannes »

Het lijkt me wel leuk zo'n yogagame op de Wii, maar ik zou het niet aanraden als je nog onvoldoende yogaervaring hebt.

Er is namelijk geen leraar aanwezig die jou corrigeert als je een houding (assana) niet op de juiste manier uitvoert.
Mijn yogalerares heeft wat dat betreft een timmermansoog, en juist dat geeft een veilig gevoel bij de uitvoering.

Ik adviseer eerst de basis aan te leren bij een goede leraar, voordat je thuis gaat experimenteren met boeken of gameconsoles.

Namasté
Je kunt niet genezen als je steeds moet bewijzen dat je ziek bent.
Gebruikersavatar
Jewannes
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:06

Bericht door Jewannes »

Syl schreef:Wie kent een yogatherapeut in Rotterdam-Zuid?
Misschien kan deze link helpen?
Yogatherapie Susanna Willis
Je kunt niet genezen als je steeds moet bewijzen dat je ziek bent.
Plaats reactie