Bericht volgorde

Voor al je vragen over dit forum. Lees ook hier de <a href="/Forum-viewtopic-t-52.html">forumhandleiding</a>

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht volgorde

Bericht door Renka »

Ik wil graag 'nieuwe reacties eerst' hebben. Dat kan ik bij 'Profiel' niet instellen. Wel bij een onderwerp kan ik dat onderaan veranderen. Heel simpel van 'oud eerst' naar 'nieuw eerst'. Maar dat verandert 'ie dan alleen bij dan ene onderwerp. Moet ik alle onderwerpen apart aanpassen? Of kan ik ook een algemene instelling wijzingen?

Tnx!
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht volgorde

Bericht door Teb »

Helaas is dit een forum-instelling, en niet op gebruikersniveau (dus in je eigen profiel) op te slaan.

Een van de redenen is om de leesbaarheid logisch te houden: van boven naar beneden is een meer gebruikte keuze dan lezen van beneden naar boven (chronologisch dan).
Andere reden is om informatie goed doorzoekbaar te maken door zoekmachines: Nu staat een bepaald bericht op pagina 1 van een onderwerp, over drie weken op pagina 3 misschien. En zo vinden mensen via Google nog niet wat ze willen, als zij nog steeds naar die eerste pagina worden doorverwezen.
Weer een andere reden is dat veel mensen 'gewend' zijn dat de nieuwste berichten onderaan staan, ook van andere forums.

Ik hoop dat het toch leesbaar genoeg voor je blijft.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht volgorde

Bericht door Renka »

Dankjewel, Teb!!

Dan hoef ik niet verder te zoeken. Weet van andere forums dat het daar wel kan, vandaar.
Plaats reactie