verveling

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

tony
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 okt 2008, 19:39

verveling

Bericht door tony »

hey,
(wist niet zo goed waar ik dit het beste neer kon zetten dus heb het maar bij algemeen gedaan)
ik zit iedere dag thuis, als ik genoeg energie heb om iets buiten de deur te doen dan doe ik dat, maar het grootste deel zit ik binnen. En als ik thuis zit dan verveel ik me dood, voor veel dingen ben ik te moe dan. Hebben jullie tips of ideen voor leuke dingen die ik binnenshuis kan doen die niet te veel energie kosten?

Hoi Tony,
Heb het topic onder tips gezet, denk dat dit een niet onaardige categorie is vor je vraag :)
Mod. Zuiderzon
Boxertje
Actief lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 02 jul 2008, 21:30

verveling

Bericht door Boxertje »

filmpje kijken? of tv series opnemen en overdag kijken? lekker languit op de bank...
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

verveling

Bericht door Renka »

Die verveling ken ik niet zo. Ik kom de deur ook niet veel uit.

Wat ik zoal doe...

Heel veel tv kijken ('s avonds opnemen, overdag kijken. dvd-recorder rules), afwas met rustpauzes, internetten (marktplaats, forum, mail) eten en als het kan een huishoudelijk klusje. Dan is mijn dag wel weer om.

Misschien heb je er iets aan. Succes want het lijkt me supervervelend!
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

verveling

Bericht door Jazzie »

Ik vond tv kijken te vermoeiend (en geestdodend), maar internetten (forums) en computerspelletjes sleepten me door de dag heen, en hielden me scherp.
Het verschil zit 'm in het feit, dat je op internet je eigen lees- en activiteitentempo bepaalt, terwijl je op tv vanzelf een stroom aan informatie voorgeschoteld krijgt. En dat laatste kon ik dus niet goed verwerken.
Maartje
Donateur
Donateur
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 okt 2008, 15:55

Bericht door Maartje »

Ja dat herken ik heel erg. Dan verveel ik me dood maar ben ik te moe om tv te kijken oid dus lig ik maar een beetje in bed. Ik luister wel veel (rustige) muziek, die ik dan heel zachtjes op heb staan. Zorgt toch voor een beetje afleiding. En verder een beetje in tijdschriften bladeren (echt lezen lukt niet echt), kaartjes schrijven naar vrienden (heb ik ook meteen een reden om een stukje te lopen naar de brievenbus, wil toch graag een beetje in beweging blijven). Ik maak tegenwoordig ook veel puzzeltjes, sudoku's en zweedse puzzels enzo. Niet echt spannend, maar het doodt de tijd toch een beetje. En als ik me goed genoeg voel inderdaad veel tv kijken, vooral series op dvd ben ik gek op. En als ik genoeg energie heb bel of mail ik met mensen voor de gezelligheid. Oh en internetshoppen is ook een goeie! Of in ieder geval mezelf verlekkeren met alle leuke dingen die ik zou willen als de bijstand weer binnen is ;).
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Tja ik wil zo graag een zinvol leven, maar kan zo weinig. Ik probeer er het beste van te maken en heb me verdiept in klassieke muziek. Ook kijk ik, naast mijn kleine bijbaantje, veel Europese films, zo heb ik het gevoel de dag toch nog zinvol door te brengen. Maar je moet er maar net van houden en iets moet je liggen. Bonsai boompjes kweken of schilderen is niet echt mijn ding. Verder kan je misschien een website maken. Ook heb ik vrijwilligerswerk gedaan. Ik hield een ledenlijst bij. Mutaties in adressen, nieuwe aanmeldingen etc. Makkelijk om te doen en toch zit je een uurtje of twee per dag in een andere omgeving. Je moet er wel de energie voor hebben natuurlijk.

succes
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
tony
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 okt 2008, 19:39

Bericht door tony »

dankjewel voor jullie reacties! ja tv-kijken, computeren en tijdschriften lezen is dus wat ik iedere dag al een jaar lang doe maar dat begin ik een beetje zat te worden :p en er is overdag niemand in huis om mee te kletsen ofzo en vrienden zitten allemaal op school of werken overdag :?
plasserk, deed je dat vrijwilligerswerk thuis of buitenshuis?
Gebruikersavatar
Simone
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 nov 2007, 12:30

Bericht door Simone »

Ik zou willen dat ik een super idee voor je had Tony, maar ik ben bang dat ik tegen hetzelfde probeleem aanloop. Zeker nu ik de laatste tijd minder kan is het heel lastig iets leuks te vinden om (een stukje van) je dag meet te vullen. Persoonlijk voelt tv kijken zo zinloos, maar het drukt wel even de tijd.
Zelf ben ik een blad gaan maken voor de kinderen bij ons in de gemeente. Dit is iets wat ik kan doen op de momenten dat ik me goed voel. En ik heb weer het gevoel dat (hoe klein ook) ik iets nuttigs doe. Wat dat aangaat is vrijwilligers werk wel een goed idee denk ik.
Wens je sterkte ermee en hoop voor je dat er tips binnenkomen waar je wat aan hebt.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Dat vrijwilligerswerk deed ik buitenshuis. Ik had mijn eigen bureautje en als het niet ging, hoefde ik niets te doen.
http://www.fondsen.org/index.php?page=25 onbetaalde vacatures vrijwilligers. Veel is niet geschikt omdat het te zwaar is, maar af en toe staat er iets leuks bij.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Leentjep
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2008, 14:56

Bericht door Leentjep »

Mijn hoofdbezigheid is Facebook. Verder maak ik ook wel eens legpuzzels, ga bijna elke dag uitgebreid in bad (als de kinderen naar school zijn, rustig muziekje op, Goedele of Goed Gevoel er bij). Ik ben in november ook begonnen met zelf 3D-kerstkaarten te maken, en heb nu ook wat spullen om 3D-kaartjes voor allerlei gelegenheden te maken (materiaal is heel goedkoop te vinden bij o.a. Axion, Kruidvat, Boekenvoordeel). Ik heb ook al voor mijn kinderen knooptapijten gemaakt (o.a. te vinden bij Veritas, maar is -met verzending- nog goedkoper en meer keuze via ebay). Op de computer speel ik ook heel veel "zinloze" spelletjes (waar je niet te veel bij moet nadenken).

Groetjes!
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

smorgens uitgebreid ontbijten
mijn emails beantwoorden
de forums lezen en soms beantwoorden
overdag neem ik wat series op voor de avond
savonds naar lingo en blokker kijken
de ene dag boven stoffen de andere dag beneden
ook een paar keer in de week boven zuigen
mijn man doet beneden en wast af
en zo kom ik mijn dag wel door met veel rusten tussendoor smiddags ga ik met mijn scoot naar de winkels ook al ben ik nog zo moe en duizelig
als je op bed blijf liggen ga je hard achteruit ,en word je te zwak om wat te doen ,rusten helpt niet echt ,maar korte pauze,s nemen is wel aan te raden ,ik fitnest twee keer per week ik verveel mij niet echt
lezen en verder tv kijken lukt mij niet mijn concentratie problemen kunnen dat niet aan
Gebruikersavatar
Peet
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 okt 2008, 12:11
Locatie: Gelderland

Bericht door Peet »

IK wissel het ook af met:
- internetten
- dvdtje kijken
- wii-en (bowlen en golfen zijn nog redelijk te doen)
- mijn werkzaamheden in mijn nagelstudio (2x per dag 1 uurtje klant behandelen) en de bijbehorende administratie
- de woonkamer vegen en een vaatwassertje uit/inpakken
- en tussendoor vooral veel rusten!!!
Dan is mijn dag wel weer om...
Groetjes, Peet

I’ve been up and down and over and out
And I know one thing:
Each time I find myself flat on my face,
I pick myself up and get back in the race...
- That's Life by Frank Sinatra -
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Af en toe eens een legpuzzel.
tony
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 okt 2008, 19:39

Bericht door tony »

bedankt voor alle tips! ben inmiddels al aardig gewend aan het 'niks' doen. ik had wel geprobeerd om wat andere dingetjes te doen thuis, maar dat bleek toch te vermoeiend, dus ik houd het maar bij tv kijken, computeren en lezen;)
Madelief
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 okt 2008, 22:07

Bericht door Madelief »

Misschien een blokje om wandelen? Ik wandel 2x per dag met de hond, welliswaar maar hele kleine stukjes, maar ik ben er toch ff uit en geniet even lekker van de natuur en het weer (als het niet regent:D)
Plaats reactie