verveling

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

tony
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 okt 2008, 19:39

Bericht door tony »

hoi madelief,
ja dat doe ik ook af en toe even een klein stukje wandelen. is inderdaad lekker ff frisse lucht!
Gebruikersavatar
sassy
Actief lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 26 jun 2008, 14:28

Bericht door sassy »

een weekendje weg vind ik leuk om te doen gewoon even een andere omgeving lekker een beetje drijven in het zwembad enzv hoeft niet duur te zijn gewoon even google-en
Life isn't about the breaths we take, it's about the moments that take our breath away.
Gebruikersavatar
Peet
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 okt 2008, 12:11
Locatie: Gelderland

Bericht door Peet »

sassy schreef:een weekendje weg vind ik leuk om te doen gewoon even een andere omgeving lekker een beetje drijven in het zwembad enzv hoeft niet duur te zijn gewoon even google-en
Dat klopt: wij gaan 23 januari een weekendje weg voor 49,00 per appartement voor een heel weekend! Incl reserveringskosten en toeslagen kom je dan op 100,00 maar dat is nog een hele leuke prijs voor een heel weekend...
Wij gaan samen met mijn zus en haar gezin (dus 50,00 per gezin) in een 8-persoons bungalow in Mierlo in Brabant... Heerlijk!
Groetjes, Peet

I’ve been up and down and over and out
And I know one thing:
Each time I find myself flat on my face,
I pick myself up and get back in the race...
- That's Life by Frank Sinatra -
Gebruikersavatar
issi
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 dec 2008, 12:00

Bericht door issi »

hallo tony,
Ik ben sinds vorige week met een cursus talen begonnen via internet. Ik heb er waarschijnlijk niet veel aan want werken zit er niet in maar ik ben ieder geval even lekker bezig, mijn gedachten verzetten. Ik studeer iedere dag 1 uurtje meer lukt helaas niet, en de cursus is op mijn eigen ritme dus als ik een dag geen puf heb, hoeft het niet.

gr
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi Tony,

Na slapen en op de bank liggen was voor mij bewegen (op vaste tijdstippen) op een niveau dat ook op mijn slechte dagen nog haalbaar bleek heel belangrijk.
Bewegen en lezen/tv kijken kwam bij mij uit één potje energie dus vandaar dat ik moest kiezen. Bewegen was veel beter voor mijn lijf en humeur.

Ik heb
-muziek (m.n. twee cd's van Andrea Bocelli) geluisterd
-naar vogeltjes gekeken (mezen op pindanetjes en soms pindasnoeren rijgen)
-gespeeld alsof ik op vakantie was, muziek met geluiden van de branding, achter glas in een luie stoel, bij voorkeur in de zon
- EK en WK kunstrijden op de schaats opgenomen en regelmatig een stukje gekeken. De mooiste stukjes heb ik vaak gezien. De meeste mensen vinden wat anders leuker, dus neem je eigen variant.
-gefantaseerd met dichte ogen dat ik weer aan het fietsen was en aan het tennissen. (Dat laatste had ik wegens knie- en elleboogproblemen al 14 jaar voordat ik ME kreeg moeten stoppen, maar fantaseren staat vrij. Ook heb ik denkbeeldige verre reizen gemaakt (zonder last te hebben van de hitte en de muskieten :wink: .) Mijn lijf voelde als gevangen, maar mijn geest voelde op die momenten wel vrij.
- als de energie half op was weer energie opgeladen, dus regelmatiger maar ook korter rust genomen. Dat geeft meer afwisseling in de dag. Mijn lijf herstelde ook sneller als ik rust nam voor ik "neerstortte".

Warme groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
tony
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 okt 2008, 19:39

Bericht door tony »

hoi henny, haha ja dat doe ik naar vogels kijken. Ik strooi vaak brood in de tuin voor ze, en er zijn een aantal vaste vogels die inmiddels een naam hebben gekregen. :P dankje voor je goede tips verder!

@ issi: Ja daar heb ik ook aan gedacht aan een talencursus van loi, nti oid. alleen dat zijn cursussen waarbij je 10 maanden lang 4 uur per week moet studeren, dat is toch wat te zwaar voor mij. Waar volg jij je taalcursus? en is dat ook zo'n grote cursus?

groetjes tony
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Een buitendeurse low-energy activiteit was voor mij (toen ik ongeveer halve dagen liggend doorbracht) een cursus voetreflex-massage.

Onder mensen, buitenshuis, kwartier instructie, drie kwartier zitten masseren, theepauze, drie kwartier liggend gemasseerd worden.

PS Bij het kunstschaatsen kijken was het regelmatig alsof ik degene was die daar schaatste....

Hartelijke groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Maartje
Donateur
Donateur
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 okt 2008, 15:55

Bericht door Maartje »

tony schreef:
@ issi: Ja daar heb ik ook aan gedacht aan een talencursus van loi, nti oid. alleen dat zijn cursussen waarbij je 10 maanden lang 4 uur per week moet studeren, dat is toch wat te zwaar voor mij. Waar volg jij je taalcursus? en is dat ook zo'n grote cursus?

groetjes tony
Niet een vraag aan mij maar misschien wel een goede tip. Ik volg sinds kort een luistercursus Frans van Prisma. Is het echt heel leuk om te doen, je hoeft alleen maar te luisteren en na te zeggen en je leert er echt best wel wat van! Ik doe het gewoon af en toe een half uurtje als ik zin heb, dus volledig op m'n eigen tempo. Het is wel echt voor beginners, maar ze hebben allerlei talen bij Bol.com. Voor mij is het echt ideaal, ik kan namelijk niet lang zitten en ook niet goed lezen, dus ik lig lekker op m'n bed een beetje zinnetje na te zeggen, echt prima!
tony
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 okt 2008, 19:39

Bericht door tony »

ik heb het ff gegoogled en dat ziet er wel leuk uit ja! misschien ga ik ook wel zo'n luistercursus bestellen. dankje voor de tip!
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

aah wat leuk! het is dat ik via school al genoeg te leren heb..

welke talen gaan jullie doen?
God is closest to those with broken hearts..
tony
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 okt 2008, 19:39

Bericht door tony »

ik heb net luistercursus business engels besteld! is er over 2 dagen, ben benieuwd!:D
Maartje
Donateur
Donateur
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 okt 2008, 15:55

Bericht door Maartje »

Oh superleuk dat jij het ook gaat doen! Bij mij schiet het nog niet echt op want ik onthou er echt niks van, maar het is toch leuk vermaak:) Succes en plezier ermee!
Gebruikersavatar
Sander
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2009, 13:39

Bericht door Sander »

Ik heb zelf een tijdje geleden een cursus creatief schrijven gevolgd bij de LOI. Op zich erg leuk om te doen, en de prestatiedruk is gering. Je kunt het op momenten doen dat je er genoeg energie voor hebt, en daarbij kun je in je hoofd altijd doorschrijven.
Madelief
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 okt 2008, 22:07

Bericht door Madelief »

Zelf teken ik de laatste dagen weer veel, ook al kan ik het niet zo goed;) Mijn gedachten worden even verzet en dat is heel erg prettig! Lekker de verwarming aan op de tekenkamer en tekenen maar!
Plaats reactie