Pijnstillers

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Unicorn
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 okt 2008, 15:30

Pijnstillers

Bericht door Unicorn »

Wat voor pijnstillers gebruiken jullie allemaal?

Ik heb na mijn keeloperatie een paar jaar geleden diclofenac gekregen, maar daar kreeg ik vreselijke buikpijn van en werden mijn maag/darmklachten erger van. EN... het hielp NIETS tegen de pijn. Van diclofenac is ook bekend dat als je het lange tijd gebruikt je darmbloedingen kan krijgen.
Heb ook ervaring met paracetamol/codeine, en dan de hoogste dosering. En Ibuprofen.
Mijn vraag is of jullie goedwerkende pijnstillers hebben die daarnaast mild zijn voor maag en darmen en geen andere bijverschijnselen hebben.

Graag hoor ik jullie ervaringen. OOK de slechte graag, dus wat je vooral niet moet nemen , waar jullie bijv. juist zieker van zijn geworden en wat je nu dan gebruikt.

Alvast bedankt.

Sterkte allemaal!
Stay strong! You can do it!
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Pijnstillers

Bericht door Vanessa »

Je moet met pijnstillers altijd een beetje opletten. Ik kan je ook meteen zeggen dat Ibuprofen vooral een ontstekingsremmer is... Probeer advies in te winnen bij je huisarts
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Marrit
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 okt 2008, 13:49

Pijnstillers

Bericht door Marrit »

Diclofenac mag eigenlijk niet langer dan drie weken achtereen gebruikt worden, en zelfs die drie weken is best lang.

Ik denk dat medi-wiet eens als serieuze optie bedacht moet worden voor de spierpijnen ed. Met dan weer het nadeel dat je er wel duf van wordt, al heb ik dat met andere pijnstillers ook.
Gebruikersavatar
Marrion
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 sep 2008, 08:33

Pijnstillers

Bericht door Marrion »

Ik gebruik Indocid, 2 x 75 mg p.d., Paracetamol/Codeine en zonodig Morfine als pijnstilling.
Ik heb ooit wiet geprobeerd, maar daar werd ik inderdaad alleen maar heel duf van en voor de pijn hielp het mij niet.

Groetjes,
Marrion.
Een wijze uil is ook ooit als uilskuiken geboren.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik neem in uiterste noodzaak een pijnstiller in en dat helpt heel even ik neem gewoon paracetamol met diazepam
en dat doe ik al vanaf 1975
hoe meer je gebruikt hoe afhankelijker je word
ik kan helemaal niets anders verdragen de bijwerkingen zijn verschrikkelijk
dus wees voorzichtig
Gebruikersavatar
gevoelig8
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 okt 2007, 12:45

Bericht door gevoelig8 »

hallo allemaal.

ik heb vanalles gehad niets werkte ben er alleen zieker van geworden van kleine pijnstillers tot occicontin en morfinepleisters. voor mij werkt alleen wiet. maar dat krijg ik niet vergoed. ik rook nu 2 tot 5 per dag en dat werkt beter dan alles wat ik geprobeerd heb.
liefs gevoelig8
Gebruikersavatar
Unicorn
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 okt 2008, 15:30

Bericht door Unicorn »

ok thanks allemaal! maarja zoals je zegt ik ben ook tegen die chemische troep omdat het je eerder zieker kan maken en het is extra troep in je lichaam. maarja ik dacht misschien is het toch handig als ik iets vind dat mild is maar toch goed werkt voor die dagen dat ik gillend gek word van de pijn.

ik gebruik ook veel natuurlijke producten.

maar nu heb ik ook weer een probleem want moet voor keuringen en ze hebben gezegd ja je moet je medicijnen meenemen dan kunnen ze daaraan zien wat je hebt. nu heb ik al bijna alleen maar natuurlijke medicijnen. en die zware pijnstillers zijn allemaal van 1,5 jaar geleden. maarja het is niet zo dat ik nu opeens geen pijn meer heb maar hoe moet ik hun uitleggen dat ik soms gillend en huilend van de pijn op bed lig....

tips??? wat te doen met keuring.... ik dacht sowieso dan te zeggen dat pijnstillers bij mij nit meer helpen en dat ik sommige dingen voor mijn maag en darm probleem weer niet mag.... maarja verder nog tips????????
Stay strong! You can do it!
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Ik gebruik alleen Ibuprofen als het echt niet anders kan (als ik verga van de pijn, op vakantie ben of moet werken) omdat te veel gebruik slecht is en het bovendien steeds minder helpt.
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
Peet
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 okt 2008, 12:11
Locatie: Gelderland

Bericht door Peet »

Ook hier als het echt niet anders kan een Advil 400...
Paracetamol heeft bij mij nooit geholpen, ook niet voor de CVS...
Groetjes, Peet

I’ve been up and down and over and out
And I know one thing:
Each time I find myself flat on my face,
I pick myself up and get back in the race...
- That's Life by Frank Sinatra -
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Aleve.

Gebruik het zelden. Om de reden dat alle pijnstillers niet goed zijn voor je lijf. Ik kan je helaas niet helpen met je echte vraag over bijwerkingen etc.
Alleen als de hoofdpijn niet te harden is slik ik eventueel iets, zodanig dat stil liggen in mijn bed niet helpt. Of als die ene dag in de maand echt te zeer doet.

Voor spierpijnen of andere dingen gebruik ik niets, gewoon maar mee doorlopen denk ik altijd, op een dag gaat het weer over.
Plaats reactie