Sint-Janskruid ?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gittje
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 jul 2008, 10:20

Sint-Janskruid ?

Bericht door Gittje »

Op het net las ik zonet het volgende : "Door de combinatie van een antivirale met een antidepressieve activeiteit wordt verondersteld dat het kruid ook zinvol kan zijn in de behandeling van het Chronische Vermoeidheids Syndroom."

Bron : http://www.pbase.com/weathercam_brugge/image/85042665

Iemand ervaring mee ?
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Sint-Janskruid ?

Bericht door Marloes »

Ik heb er geen ervaring mee, omdat ik de pil slik (anticonceptie bedoel ik dan he).
Die wordt onveilig in combinatie met het gebruik van Sint-Jans-kruid.
Dit dus even als waarschuwing voor mensen die erover denken om dit te proberen.
Keep on rockin'
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Klinkt heel goed aangezien ik Pfeiffer gehad heb . Tis wel effe de vraag hoeveel iemand moet nemen?
Gittje
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 jul 2008, 10:20

Bericht door Gittje »

Hangt er vanaf hoe je het tot je neemt. Volgens dat ik het lees, kan je het als thee drinken, als tinctuur of in capsulevorm nemen. Ook olie op basis van Sint-Janskruid bestaat (voor wondverzorging).

zie ook volgende links :

http://www.natuurlijkerwijs.com/sintjanskruid.htm

http://www.medicinfo.nl/Externe%20Modul ... D&founder=

Blijkbaar moet je ook uitkijken waar je dit kruid koopt. De apotheker hier om de hoek verkoopt verschillende merken van hooggedoseerde Sint-Janskruidcapsules, die niet in de reguliere handel te krijgen zijn.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

ik wil het zeker proberen heb de 25e een afspraak met een goeie homeo misschien moet ik hem eens vragen hoe of wat. Of kan ik het zo gewoon zelf ook proberen?