Hoeveel beweeg jij?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Bedankt, ik vat em!
Gebruikersavatar
Roodbaard
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mei 2006, 13:34

Bericht door Roodbaard »


Ja, dat afvallen en bewegen dat wil wat. Ik heb een jaar gefitnessed, met de weinige energie die ik had, maar noway, geen grammetje er af.
:oops:







++++
De openheid tot expirimenten is nodig, zowel politiek als bedrijfsmatig als wetenschappelijk.

Omdat expirimenten tot de grootste ondekkingen hebben geleid.
++++
Gebruikersavatar
superwoman
Actief lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 mei 2006, 16:24

Bericht door superwoman »

Ik heb geleerd om aardig tevreden te zijn...
Omdat ik weinig kan bewegen, moet ik niet zeuren over te dik (valt bij mij ook wel mee, maar ben strakker geweest)
Op je eten blijven letten is het enige wat kan helpen, maar ik ga mezelf niet kwellen.
Eric_123
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2006, 17:14

Bericht door Eric_123 »

Honden werken bij mij ook het beste. Drie keer per dag 10 minuutjes, 300 meter per keer. Het is niet veel maar ik moet het er mee doen, en mijn honden ook. Het is ook een soort stok achter de deur dat je wel moét, ook al is het stapje voor stapje. En de ene keer gaat het beter dan de andere keer.
Gebruikersavatar
superwoman
Actief lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 mei 2006, 16:24

Bericht door superwoman »

Dat heb ik dus met m'n paarden 8)
Zo blij dat ik ze heb :D
Heb ook een hond, maar die hoef ik niet uit te laten... ruimte zat hier.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Omdat mijn zoon via de psychiater van die speciale poli v/h UMCG op zijn verzoek o.a. cardio-fitness krijgt aangeboden, vraag ik me af hoe diegenen, die ook losse fitness, wel bij fysiotherapeut met verstand van ME, doen, de juiste vergoeding daarvoor aanvragen, d.w.z. onder welk etiketje. Zo'n 3 jaar geleden moest mijn zoon stoppen omdat ME niet in hun lijstje van te vergoeden ziekten voorkwam. Of is daar misschien nu, ondanks Hoogervorsts hartnekkige weigering tot erkenning van de ziekte, inmiddels een kentering in gekomen qua opvatting, dus vergoedings-mogelijkheden? Die psychiater zoekt ook naar de juiste mogelijkheden, maar weet dat hier op deze site ook menigeen aan fitness doet op ME-basis.

Hij is welliswaar niet bedlegerig, maar zag toch graag zijn conditie niet verder achteruitgaan, en hoopt natuurlijk wel stiekem deze heel langzaam vooruit te kunnen laten gaan.

Wie o wie, hoe o hoe???
Gebruikersavatar
anika
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 14 okt 2005, 21:15

Bericht door anika »

@ annac
Ik krijg niks vergoed.
Cardio-fitness werd mij geadviseerd door de kinderarts, ik had dus ook een verwijsbrief. We hebben geprobeerd om wat los te peuteren bij de verzekering, maar dat is tot nu toe niet gelukt.

Ik ben erg te spreken over de fitness, pasgeleden een her-test gehad(na 3mndn), en die uitslag was super!
*~.my life - look at my life - what will I become.~*

Imagine 24/7 pain.. You can?t .. So don?t say you know what I?m going through
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ik hoorde zelf trouwens ondertussen van mijn vriendin, die fyb heeft, dat haar huisarts en/of fysiotherapeut steeds een andere kwaal bedacht waarvoor behandeling nodig was/is. Dus rugpijn wordt vervolgd door tenniselleboog, dan weer kniegewrichtspijn, nekpijn etc.etc. Ze onderging een aantal zware buikoperaties, dus kan ze snel weer rugpijn krijgen enzo.

Maar ik blijf openstaan voor andere verzekeringstechnische oplossingen....

Want ik vind het te zot dat, omdat ME niet op het lijstje staat van bestaande/erkende ziekten, er geen regeling voor is. In Nijmegen doen ze dat toch op grote schaal? Waarom dan weer het eigen initiatief van de tafel geveegd? Omdat er domweg niet het stempeltje "Nijmegen" op staat. Wachttijden, daar klagen ze over maar eigen initiatief de gelegenheid geven?

Bah, ik maak me weer kwaad. Niet goed, maar wel terecht. Dat onverdraagzame gedoe moet gewoon eens ophouden. Wel een hoop geld uitgeven aan onzinnige inburgeringswetten, hulp aan importbruiden, ontspoorde/criminele/door harde muziek doof geworden/aan Korsakov lijdende jongeren, enzo en de andere zieke bevolking op een houtje laten bijten. Te hopen is dat op een keer boontje om zijn loontje komt.

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Dit vraagt toch op grote schaal om burgerlijke ongehoorzaamheid? Alleen jammer dan ME-patienten daar te moe voor zijn.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Doordat ik me helemaal weg liet lijden door mijn woede, Anika, vergat ik helemaal te vragen wat zo ongeveer je programma is. Misschien handig ter aanvulling van het evt op te starten programma van mijn zoon, straks. En hoelang moet je er mee doorgaan?

Hij heeft het een 3 jaar eerder al eens zelf, ook op eigen kosten grotendeels, geprobeerd, maar toen hadden de dames maar bitter weinig idee over ME. We zijn dus puur dubbel waakzaam en dragen liever geen water naar de zee....

Wat een vertrouwen hebben we er toch in, niet? Maar dit posttraumatisch stress syndroom, veroorzaakt door de regering, komt meestal nog bij de ziekte ME bovenop. Waarvoor maar weer bedankt, regering, ik ga bijna op mijn knieen voor jullie....

Ik sudder nog wel ff door in mijn kwaadheid. Ga die straks wel tot iets nuttigers omzetten, hoor! (Kan ik wel, maar jullie zieken helaas nauwelijks...
alsof jullie om die ziekte gevraagd hebben!) Goh, en wat zal me dat verrijken, zeg!!!!!!!!!!! Bullshit)

Sterkte allemaal. Dit hoorde gedeeltelijk natuurlijk onder het kopje :je hart luchten, waarvoor sorry, Marjolijn en Marloes.
Gebruikersavatar
anika
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 14 okt 2005, 21:15

Bericht door anika »

Ik heb het gehele programma een hartslag meter om. Het apparaat past zich dus aan aan jouw hartslag.
Op ieder apparaat wordt een bepaalde hartslag ingevoerd, dus als je daarboven komt gaat ie langzamer/lichter.
Je moet eerst een test doen, daar uit kunnen ze allerlei gegevens halen.

Mijn beginprogramma
10 min loopband
15 min fiets
10 min loopband (zwaarder)
10 min uitfietsen
Valt in het begin zwaar, later merk je verbetering.
Daarnaast doe ik min. 1x in de week Kinesis (fysiotherapie) en elke week een meting van je ademhaling (is vaak verkeerd bij CVS'ers)

Sindskort ga ik op een apparaat voor de bil en heupspieren (heupspieren zijn bij mij niet goed) Later ga ik door met andere krachttraining.
En sinds gisteren heb ik nog een zwaar apparaat. Rotex noemen ze die. Met je handen en armen bewegen.
*~.my life - look at my life - what will I become.~*

Imagine 24/7 pain.. You can?t .. So don?t say you know what I?m going through
Gebruikersavatar
Jacqueline
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 04 jul 2006, 17:31

Bericht door Jacqueline »

Dat ligt eraan. Soms voel ik me een paar maanden vrij goed, soms kan ik een paar maanden niks anders doen dan slapen. In de betere periodes kan ik aardig wat doen op een dag, een uur wandelen lukt dan wel. Daarna natuurlijk weer moe, maar dat moet ik proberen te accepteren! Een dagje strand ofzo gaat dan ook prima, maar de dagen daarna erge spierpijn/ krampen/ vermoeidheid. In slechte periodes kan ik eigenlijk vrijwel niks doen, ik slaap dan ongeveer 18 uur per dag en lees wat simpele tijdschriften. Al probeer ik dan meestal wel nog 5 tot 10 minuutjes per dag even naar buiten te gaan.
Plaats reactie