Hoeveel beweeg jij?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
b0lino
Actief lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 18 apr 2006, 20:40

Bericht door b0lino »

Mmm, bewegen. Mijn ' inspannende activiteiten' bestaan op dit moment uit een maaltijd naar binnen werken, een kort bezoekje, ff op de laptop typen enz. Echt bewegen doe ik niet aangezien ik alleen maar kan liggen. Ik probeerde altijd wel zo veel mogelijk te doen. Sporten, fietsen, lopen enz. Maar dat werd langzaamaan steeds minder. Die grenzen van mij waren echt foetsie ;) (nog steeds wel trouwens) Misschien is dat een reden dat ik er nu zo belabberd bij lig, maar da's ff off topic. Fietsen heb ik al 8 maanden niet gedaan. Lopen heb ik al ruim 3 maanden niet gedaan. Die 5 tussentijdse maanden (dat ik niet kon fietsen maar nog wel kon lopen) kon ik alleen stukjes binnenshuis lopen. Voor buiten had ik me oudelullen scheurbrikkie, sorry voor de 'ouderen' onder ons ;)

Doedels

Elianne
..Dansen moet je, mijn kind..
Gebruikersavatar
Roodbaard
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mei 2006, 13:34

Bericht door Roodbaard »

Ik word steeds dikker door te weinig bewegen.
Weet iemand een oplossing? :roll:
++++
De openheid tot expirimenten is nodig, zowel politiek als bedrijfsmatig als wetenschappelijk.

Omdat expirimenten tot de grootste ondekkingen hebben geleid.
++++
Gebruikersavatar
superwoman
Actief lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 mei 2006, 16:24

Bericht door superwoman »

ik ben ook niet meer zo strak als vroeger :evil:
Gebruikersavatar
lieve017
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mei 2006, 23:08
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door lieve017 »

wat bij mij kwa beweging betreft, verplicht ik mezelf om te voet mijn dochter naar school te brengen. dat is ongeveer 10 minuten heen en terug.
dan moet ik de trap nog op om thuis te komen want ik woon in een appartement.
wat kuisen betreft, dit kan ik allemaal niet meer zelf. ik heb dan ook poetshulp omdat ik vorig jaar merkte dat ik mijn hele appartement niet zelf meer gekuist kreeg.
als mijn poetshulp er is probeer ik wel wat mee te helpen, zo blijf ik toch nog een beetje aktief.
werken kan ook niet meer, ik sta dan ook op invaliditeit ( WAO ) sinds begin dit jaar na een jaar lang al op ziekenkas te hebben gestaan.
ik sta niet op invaliditeit voor cvs want dat is eigenlijk pas in februari dit jaar door mijn huisarts vastgestelt.
ik sta door de endometriose op invaliditeit en cvs is er gewoon nog bijgekomen.
ik heb al bijna 6 jaar last van overdreven vermoeidheid, maar tot in februari wilde ze er niet de naam cvs op kleven.
dus voor mij heeft het wel heel lang geduurd eer ik hiervoor erkenning kreeg.

groetjes lieve :wink:
Gebruikersavatar
Nickje
Beginner
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:38
Locatie: Moskou

Bericht door Nickje »

Ik schommel meestal een beetje met mijn gewicht, het is inderdaad heel erg irritant als je niet lekker kan gaan sporten, er hard tegen aan kan gaan om wat kilootjes kwijt te raken. het enige advies wat ik kan geven, al is het heel cliche, is zo gezond mogelijk eten, daarmee blijf ik toch redelijk op gewicht, en wandelen bijna elke dag, al is het maar voor 10 tot 30 minuten. ik merk dat ookal is het maar een pietsje, het wel goed is om in beweging te blijven. als ik spierpijn heb helpt het zelfs vaak tegen de pijn in mijn benen om eventjes een wandelingetje te maken.
Gebruikersavatar
b0lino
Actief lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 18 apr 2006, 20:40

Bericht door b0lino »

Hmm... nu heb ik me toch wat vreemds opgemerkt. Ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan want ik ben echt stukken dunner geworden. Vraag me alsjeblieft niet hoe ik dat deed want het was een ramp!! Mijn moeder hijst me omhoog zodat ik op me benen sta en dan laat ik direct los. Zodra ik losgelaten heb zak ik meteen weer in, maar kon nog net snel mijn gewicht zien. Kom ik erachter dat ik in de afgelopen 3 weken 3 kilo ben afgevallen! En dat terwijl ik nu alleen maar lig en ook nog eens meer eet (uit verveling ;)) Ben in de afgelopen 4 maanden in totaal al 6 kilo afgevallen. En dat terwijl ik echt nauwelijks beweeg... Logica :roll: Naja zolang ik niet te licht wordt vind ik het prima ;)
..Dansen moet je, mijn kind..
Gebruikersavatar
Roodbaard
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mei 2006, 13:34

Bericht door Roodbaard »


Ja, het is echt voor mij een ramp van een probleem. Ik word sluipend zwaarder, nu al 35 kG te veel. En vroeger was ik een sportman. Maar daar ben ik (balen en shit!!) gewoon te moe en gaar voor.

De dietiste zei dat ik MEER moest eten, en dat m'n stofwisseling in de war is. :twisted:



++++
De openheid tot expirimenten is nodig, zowel politiek als bedrijfsmatig als wetenschappelijk.

Omdat expirimenten tot de grootste ondekkingen hebben geleid.
++++
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

OFF TOPIC
Hoi Roodbaard,
Raar hè, maar er zijn idd mensen die door meer brood te eten of anderszins meer en regelmatig te eten afvallen. Dat lijkt mij het prettigste trouwens. Dus succes als je het gaat uitproberen en anders ook natuurlijk.
Hartelijke groet van Henny
ON TOPIC
Gebruikersavatar
Roodbaard
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mei 2006, 13:34

Bericht door Roodbaard »

:?
Ja ze zei inderdaad meer brood. Maar afvallen, wat ik ook doe; niks helpt.
Het is volksziekte 1 blijkt, meer dan 50% heeft overgewicht.

Ik leef gezond, dat wel.

Hoe leef en eet jij?
:wink:





++++
De openheid tot expirimenten is nodig, zowel politiek als bedrijfsmatig als wetenschappelijk.

Omdat expirimenten tot de grootste ondekkingen hebben geleid.
++++
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

:oops:
Na tijden diëten ( gistvrij, suikervrij etc, niet gericht op afvallen naar op het er onder krijgen van de candida) en ijzeren discipline met berekking tot bewegen heb ik een paar maanden flink gesjoemeld.
Nu ben ik weer bezig met rustig bewegen, huishouden doen, op de fiets boodschappen doen, wandelingetjes maken, tennissen. Alleen ik wil ook graag wat kilo's kwijt.
Ik heb niet zo veel op met weinig eten, de kilo's die ik daarmee kwijt raak nemen zo graag een vriendje mee als ik de discipline niet volhoud.
Hartelijke groet van Henny
Gebruikersavatar
superwoman
Actief lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 mei 2006, 16:24

Bericht door superwoman »

de kilo's die ik daarmee kwijt raak nemen zo graag een vriendje mee als ik de discipline niet volhoud.
whaha :lol:
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Bij mij scheelt het als ik netjes ontbijt, lunch en avondeten neem. Gewoon zoveel als ik lust.
Want dan heb ik geen behoefte aan snoep en koek tussendoor.
En als je snoep en koek kan laten staan, en niet vaak frisdrank, alcohol en fastfood neemt, scheelt het een hoop (bij mij wel tenminste).
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Ik beweeg de laatste tijd weer redelijk veel (werk drie/vier middagen per week), en merk echt dat mijn lichaam er heel langzaam aan begint te wennen. Ben nog steeds erg moe als ik thuiskom en heb constant last van spierpijn, maar het herstellen gaat al sneller..
Keep on rockin'
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Misschien dom, maar ik vat em niet, dat van die kilo's en vriendjes. Mag je me uitleggen, Superwoman, want jij lachte erom en dat wil ik ook!

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

@annac
Ik denk dat Superwoman het gewoon een leuke manier van zeggen vond, hoe na een dieet de kilo's meestal dubbel zo hard terug komen. (1 teruggekomen kilo die een vriendje meeneemt is 2 teruggekomen kilo's)
Plaats reactie