Alternatieve geneeskunde

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Angeltje
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jul 2008, 10:03

Alternatieve geneeskunde

Bericht door Angeltje »

Hallo iedereen!

Ik ben hier nieuw (heb me kort voorgesteld in een andere rubriek). Ik ben een studente geneeskunde aan de KULeuven met een uitgesproken interesse in ME/CVS. Zelf ben ik geen patiente. Ik heb wel vorig jaar een redelijk zware infectie doorgemaakt met het beruchte EBV, ik veronderstel dat CVS/ME zoiets moet zijn, maar dan altijd?

Ik vroeg mij eigenlijk af of sommigen onder jullie misschien de alternatieve geneeskunde hebbben uitgeprobeerd om CVS/ME te behandelen? Ik bedoel dan acupunctuur, aromatherapie, helende massages, etc... Indien ja, wat was jullie ervaring hiermee? Hielp dit en voor hoe lang?
Alvast bedankt voor jullie tijd!

groetjes uit Leuven,
Anke
Gast

Alternatieve geneeskunde

Bericht door Gast »

Hoi Anke,

De "alternatieve" geneeskunde betekende de redding voor onze dochter; van volkomen bedlegerig en volledig invalide (als gevolg van de nijmeegse CGT toegepast in een revalidatiecentrum) is ze opgeknapt tot een ME//CVS-patient die weliswaar haar beperkingen vanwege ME/CVS heeft , maar weer kan zitten, staan, lopen,autorijden, fietsen en (beperkt) skeeleren en dansen!

Groet,
Miek
Laatst gewijzigd door Gast op 22 jul 2008, 21:40, 2 keer totaal gewijzigd.
cinders
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2006, 14:43

Alternatieve geneeskunde

Bericht door cinders »

Hey Miek,
Zou je me kunnen zeggen wat voor alternatieve therapie jouw dochter gedaan heeft? Zelf ben ik ook op zoek naar iets alternatiefs wat mij zou kunnen helpen, daar mijn toestand momenteel van kwaad naar erger gaat..
Gast

Alternatieve geneeskunde

Bericht door Gast »

Hoi cinders,

Onze dochter heeft een combinatie van een heleboel therapieen gedaan.