tonixx plus en Isoprinosine

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
liesjevk
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2008, 09:45
Locatie: Torhout

tonixx plus en Isoprinosine

Bericht door liesjevk »

Vorige week vrijdag is er bij mijn CVS vastgesteld.

Ik nam al Welbrutin en nu neem ik nog eens Tonixx plus en Isoprinosine.

Heeft er iemand ervaring met deze medicijnen?

Groetjes en alvast bedankt!

Lies :D
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

tonixx plus en Isoprinosine

Bericht door MacM »

Welbutrin is een anti-depressiva. Bij ME/CVS worden AD's ook wel eens voorgeschreven zonder dat er depressieve klachten zijn, omdat het op het centraal zenuwstelsel werkt en er bij veel ME/CVSers daar iets mis lijkt te zijn.

Tonixx plus wordt ook door iemand anders hier geslikt en het hoofdbestanddeel daarvan is l-carnitine, wat heel veel mensen hier slikken of iig hebben geprobeerd.

Isoprinosine is voor verbetering van het immuunsysteem. Ik zie dat er bij AIDS/HIV conflicterende studies zijn over de kracht ervan.
Hier wat meer info, maar let op: zij verkopen het ook, dus ze zullen er geen kritische info bij zetten: http://www.life-extension-drugs.com/isoprinosine.html
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

Mijn dochter gebruikt nu sinds 4 mnd isoprinosine en ze is een stuk beter geworden, ze is niet meer zo vatbaar voor allerlei bacterieen en virussen.

Haar immuumsysteem is een stuk beter en sterker geworden en haar milt is ook kleiner geworden. Ze voelt zich in ieder geval een stukje beter en heeft meer energie. Tonixx heeft ze ook gebruikt maar of dat invloed heeft gehad, weten we niet echt. :P :P :P :P
Hope
Mellow
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:17

Bericht door Mellow »

flos schreef:Mijn dochter gebruikt nu sinds 4 mnd isoprinosine en ze is een stuk beter geworden, ze is niet meer zo vatbaar voor allerlei bacterieen en virussen.

Haar immuumsysteem is een stuk beter en sterker geworden en haar milt is ook kleiner geworden. Ze voelt zich in ieder geval een stukje beter en heeft meer energie. Tonixx heeft ze ook gebruikt maar of dat invloed heeft gehad, weten we niet echt. :P :P :P :P
En dit is gewoon via de huisarts gedaan?
Ik word ook gek van steeds verkoudheidjes en andere gein.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Isoprinosine, is dat niet Ampligen, dat dure spul gemaakt uit aardappel meel? Of haal ik e.e.a. door elkaar?

En wie schrijf dat voor?
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

Hoi mellow en Annac,
Isiorinosine is een anti-viraal middel, en het wordt uitgeschreven door Prof. Lambrecht uit Gent. Maar in Nederland kennen ze het ook maar dan gaat het onder een andere naam. Welke naam dat is, weet ik niet. Er staat op het doosje: Elke tablet bevat INOSINE Pranobex 500 mg. Dit weten ze dan ook in Nederland. :P :P :P
Hope
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

annac schreef:Isoprinosine, is dat niet Ampligen, dat dure spul gemaakt uit aardappel meel? Of haal ik e.e.a. door elkaar?

En wie schrijf dat voor?
Isoprinosine is in principe tegen herpesvirussen maar heeft eigenschap NK cellen omhoog te halen
Ampligen is immunomodulator (ook antiviraal dacht ik)
Isoprinosine 40 pillen heb je voor 18.33€ op voorschrift
Ampligen zit in laatste fase om al dan niet goedgekeurd te worden, is nu dus stinkend duur, en nog niet op de markt en is ook IV
Acclydine is uit aardappelen gemaakt, nog wat anders.
zie daarvoor infobrochure CVS-online
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
anaska
Actief lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 apr 2010, 21:49

Bericht door anaska »

Ik zie dat dit een oud topic is, maar ik wil toch graag deze tip geven: via goldpharma.nl is isoprinosine voor € 9,99 per 30 tabletten te koop, zonder voorschrift. Het kost wel wat verzendkosten, en een 'recept' voor € 6,00, maar als je het per 3 maanden besteld, is het toch wat goedkoper.
Deze ziekte kost ons al genoeg.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Zijn er op dit moment personen die isoprinosine gebruiken?
Gebruikersavatar
joni
Actief lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 sep 2009, 20:21

Bericht door joni »

Ik heb het 3 maanden gebruikt, toen de Nexavir niet leverbaar was (voorschrift DML). Ik heb niet het idee dat ik wat aan die Isoprinosine heb gehad. Nexavir helpt mij beter (oook al is het maar iets).
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

ik gebruik momenteel (al een hele tijd isoprinosine) voor heel hardnekkige herpes...
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Hoe bedoel je herpes?

Ik heb het idee dat ik er wel meer misselijk en brak door wordt.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

nijntje schreef:ik gebruik momenteel (al een hele tijd isoprinosine) voor heel hardnekkige herpes...
Nijntje, hoe bedoel je herpes? Bijv Pfeiffer?

Ik ben goed ziek geweest van de iso.
Ben nu 2,5weken verder (1e week dosis, 2e week andere dosis, en 3e week niets, en dan herhalen denk ik)... en de 1e week was ik echt heel erg ziek, 2e week paar procentjes beter en nu in de 3e week voel ik mij weer wat fitter worden zoals voor de 1e week.. dus zoals normaal.
Wel prik ik nu een paar keer om de dag 10 mg b12 ipv om de 2 dagen.. dus het is wel twijfelachtig wat er aan de hand is.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hoi,

Mijn dochter heeft de isoprinosine ook voorgeschreven gekregen door DML, voor haar herpes.
Maar ik las dat het ook het immuunsysteem aansterkt.
Maar ze had er heel erge buikpijn van en is er dan mee gestopt.
Nu, na weer een aantal herpes-aanvallen, wil ze na deze antibiotica-kuur voor herpes er wel nog eens mee starten.

spijtig dat ik lees dat alle reacties op dit produkt anders zijn, van fel verbeterd naar misselijk, brak...
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Maar als het goed is wordt je eerst ziek van isoprinosine, dat is ook zo met nexavir toch?

Vervelend die buikpijn!
Plaats reactie