Kortsluiting in hersenen/hoofd

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ook ik heb soms epiliptische aanvallen het is niet echt een epileptie
maar alles schud en rilt mijn tanden klapperen dan
net of ik het koud heb na afloop doet alles mij pijn en heb ik het gevoel of er stroom in mijn rug naar mijn hoofd loopt
de artsen hadden het over zenuwbeklemmingen
cinders
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2006, 14:43

Bericht door cinders »

Hallo,
Ik heb vaak ook iets dergelijks voor het in slaap vallen, of soms ook als ik pas wakker wordt. Het gebeurt bij mij vooral wanneer de vermoeidheid het grootst is.
Wat ik voel is alsof er iets ontploft in mijn hoofd, en zie dan soms ook een lichtflits. Daarmee gepaard schrikt mijn hele lichaam op, alsof er inderdaad een elektrische stroomstoot doorgaat en gaat mijn hartslag heel snel.
De huisarts kon mij hiervoor geen verklaring geven, maar na een zoektocht op het internet kwam ik terecht bij het 'exploding head syndrome'.

Zie bvb op http://en.wikipedia.org/wiki/Exploding_head_syndrome

Het is (blijkbaar) niet gevaarlijk, en komt blijkbaar voor bij mensen met grote vermoeidheid of veel stress.

Het is wel angstaanjagend he?
Gast

Bericht door Gast »

hoi hanny,

we tutoyeren elkaar allemaal, leeftijd speelt geen rol.
inderdaad, toen mijn vermoeidheid op zijn ergst was, was struikelde ik regelmatig, had het idee dat ik m.n. mijn rechetervoet niet voldoende optilde.
als het erg warm is, zoals as. woensdag zal het bijna 30gr worden, dan heb ik ook meer last. kan erg slecht tegen warmte.
ook kan ik mij herinneren dat mijn gezicht bijna een masker was, had niet de energie om bijv. te lachen,(maar ja, er viel ook niet veel te lachen) leek wel alsof ik verlamd was! :( ik had dus echt zo'n mond! gewoon eng.
voor dit alles heb ik snachts een paar keer prikkelingen door heel mijn lijf gevoeld: het begon bij mijn li.voet, omhoog naar mijn li.oor, re. oor en zo weer naar beneden.
het had toch te maken met mijn zenuwen, ben veel geopereerd aan mijn re. oor, daar voelde ik niks, linker oor kriebelde, en zo ging dat nog een paar keer door.
omdat ik ook last had van een verdoofde knie, dacht men in eerste instantie aan ms, maar neurologen hebben mij niet voldoende getest volgens mij. een mriscan is bij mij ook niet mogelijk , heb een pacemaker.
ik had toen zoveel klachten, dat ik het allemaal wel heb genoteerdt, zal nu ook wel naar huisarts gaan als het weer terugkomt., want dit vind ik toch allemaal niet normaal.
fijn dat je kunt werken hanny, helaas gaat dat bij mij niet meer.
en logisch dat je niet meteen kunt reageren, hoeft ook niet.
fijne zondag verder, groetjes marion
Meral
Actief lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 05 apr 2008, 14:20

Bericht door Meral »

ik herken het deels, ik merk dat als ik onrustig ben als ik ga slapen dat ik een soort spastische schokken krijg net voor ik in slaap val maar dat is in armen en benen die vliegen dan ineens op. In mijn hoofd eigenlijk niet maar wel als ik heel erg moe ben en het is overdag en ik moet nog door dat ik dan ineens heel afwezig ben, en duizelig, soms wordt het zelfs even zwart voor mijn ogen net of ik flauw ga vallen, maar dat gebeurt niet echt, het trekt weer weg, maar net of er dan in je hersens iets knapt. Vind het ook best eng soms. En daarna blijf ik ook afwezig, net of ik slaapwandel, mijn motoriek is dan niet alleen slecht, hij is er gewoon helemaal niet, ik doe dan de meest klunzige dingen, mijn hersens krijgen dan opdrachten maar weten de volgorde niet meer dus als ik 2 dingen denk dan doe ik 2 dingen door elkaar, wil bijv een koffiepad pakken en de oude weggooien maar dan maak ik het blik met nieuwe los en gooi de oude daarin ipv de afvalbak. Gewoon omdat mijn hersens niet op tijd reageren. Dat heeft iedereen natuurlijk wel eens maar ik merk heel bewust op dat moment dat mijn hersens er niet helemaal bij zijn en het gewoon simpelweg niet verwerkt kan worden.
Meral
Actief lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 05 apr 2008, 14:20

Bericht door Meral »

nog een aanvulling...
het is dan net of ik buiten mezelf sta, ik wéét al van te voren dat ik het fout ga doen, maar reageer te traag om het te stoppen, echt heel gek. Maar zal wel gewoon oververmoeid zijn dan op dat moment, dan leef ik op automatische piloot, en zijn mijn hersens al naar bed.
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Hoi,

Voor de vaststelling van mijn cvs had een neuroloog me de diagnose "epilepsie" gegeven. Als reaktie op zijn medicatie deed ik syncopes (=flauwvallen)!
Op aanraden van een vriend (arts) heb ik me toen laten onderzoeken bij de meest gereputeerde neurologe die Belgie toen had.
Zij zei dat ik zeker geen epilepsie had en dat ze de diagnose van haar collega betreurde. Dus stopzetten van alle medicatie.
Ze merkte op dat mijn hersens gewoon "in slaap vielen" (gelukkig maar want dat is een soort "noodrem"! Moesten ze dat niet doen dan zou je "doordraaien" uiteraard)
Ze had er geen andere verklaring voor dan "algehele uitputting"
Dit onderzoek dateert van 1995

Groetjes,
Dirk
Meral
Actief lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 05 apr 2008, 14:20

Bericht door Meral »

dat is wat ik voel dirk, dat ik slaap terwijl ik wakker ben, echt gek, maar enige oplossing is dan met een noodgang naar mijn bed
Gebruikersavatar
Shiri
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 jun 2008, 07:13

Bericht door Shiri »

Hoi,
mijn ervaring is dat magnesium nog wel eens wil helpen tegen die elektrische schokjes (zo ervaar ik ze) en ook tegen dat ineens een arm of been dat uitslaat. Dat schokjes en uitslaan van arm of been is trouwens in de loop van de tijd wel minder geworden (ik weet niet of dat een troost is - dat sommige dingen minder erg worden).

groetjes, bettine
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Het schokken of opvliegen van lichaamsdelen vlak voor je in slaap valt is trouwens iets dat bij iedereen voorkomt (ik bedoel dus ook bij 'gezonde' personen).
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
HannyBr
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2008, 12:15

Bericht door HannyBr »

Helemaal mee eens. Deze schokken heeft iedereen. Dit is echter anders. Het zit alleen in mijn hersenen en er beweegt niets.
Marloes schreef:Het schokken of opvliegen van lichaamsdelen vlak voor je in slaap valt is trouwens iets dat bij iedereen voorkomt (ik bedoel dus ook bij 'gezonde' personen).
Woonomgeving: Zuid Friesland
Gebruikersavatar
Chicky
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:46

Bericht door Chicky »

Ik heb altijd als ik ga liggen een soort spiertrekkingen/schokken in mijn spieren. Maar ik heb afentoe ook iets anders zoals wat jij zij. Dan voelt het inderdaad net ofdat er elektriche schokken door mijn hoofd gaan vanaf de bovenkant van mijn nek net onder mijn schedel door mijn hoofd.. Meestal is dit een of 2 keer en dan voel ik het niet meer.. Ik heb het ook alleen als ik in mijn bed lig voor het slapen.. Heel appart maar heb ook geen ide wat het nou zou kunnen zijn :S
Gebruikersavatar
HannyBr
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2008, 12:15

Bericht door HannyBr »

Chicky schreef:Ik heb altijd als ik ga liggen een soort spiertrekkingen/schokken in mijn spieren. Maar ik heb afentoe ook iets anders zoals wat jij zij. Dan voelt het inderdaad net ofdat er elektriche schokken door mijn hoofd gaan vanaf de bovenkant van mijn nek net onder mijn schedel door mijn hoofd.. Meestal is dit een of 2 keer en dan voel ik het niet meer.. Ik heb het ook alleen als ik in mijn bed lig voor het slapen.. Heel appart maar heb ook geen ide wat het nou zou kunnen zijn :S
Bedankt voor je reactie. Wat ik ervan begrepen heb, is het een soort ontspanning van de hersenen. Net zoals je spieren schokken. Op dit moment heb ik er al een tijdje geen last van, maar opeens komt het dan weer een paar maanden terug.
Woonomgeving: Zuid Friesland
Jo28
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2008, 15:32

Bericht door Jo28 »

Hanny,

Ik heb geen me/cvs maar heb net hetzelfde als jij beschrijft . De spieren die schokken of het wakker schrikken heb ik ook al wel eens gehad maar de "kortsluiting in de hersenen" is nog een andere sensatie..Net zoals bij jou heb ik het bijna elke keer als ik slapen ga. Soms meer dan eens. Het is 4 jaar geleden begonnen. Ik ben onderussen al bij bijna alle soorten dokters geweest om een antwoord te vinden. Het is jammer genoeg moeilijk te beschrijven en vermits ik 28 en gezond ben wordt het steeds als "stress" afgedaan(alhoewel het ernstiger aanvoelt dan gewoon stress). K heb er mij ondertussen bij neergelegd dat het zo zal blijven. Jij bent eigenlijk de eerste die net dezelfde beschrijving geeft. Als je ooit zou vinden wat het juist is of als ik kan op de één of andere manier kan helpen, mag je me zeker een seintje geven;)
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Welkom hier op het forum Jo28!
Het klinkt mij bekent, dat het op stress wordt gegooid. Dit werd mij ook jarenlang gezegd. Toch na 15 jaar ziek zijn, heb ik vorig jaar de diagnose ME/CVS gekregen.
Ik hoop voor je dat de klachten niet verergeren.
Je mag je even voorstellen bij het besloten forum, bij het topic "wie ben ik".
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Kortsluiting?

Bericht door stargazertje »

Samengevoegd. Adm.

Sinds 30 mei heb ik af en toe het gevoel alsof er even iets mis gaat in mijn hersens en ze even kortsluiting maken so to speak. Net alsof je tv of beeldscherm heel even stoort en met een klap er even uitspringt, maar dan in je hersens. Het doet geen zeer, maar het is wel afleidend en mijn geheugen holt achteruit de laatste tijd.

Is dit ME/CVS bekend? Moet ik me zorgen maken? :?
Plaats reactie