Kortsluiting in hersenen/hoofd

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Tuurlijk!
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Malu schreef;PS. Die schokken in het achterhoofd zijn trouwens ook herkenbaar voor mij, maar is dat niet gewoon een uitstraling van nekspieren ofzo? Ik heb dit vrij regelmatig en het is wel raar, maar het is één van de vele rare klachten dus schenk ik er eigenlijk niet veel aandacht aan...

Die schokken in je achterhoofd zijn de gevolgen van de toxische belasting die in zich in je hersenen heeft gemanifesteerd.........
Intracellulair, ongrijpbaar voor wat voor medicijn dan ook..........
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Tja ik weet het niet... bestaat er een medische term voor? Ontstaat door die toxische belasting bv een serotoninegebrek? Ik heb het meestal als ik sta en bv iets met mijn armen doe, nooit als ik lig en niet beweeg... Misschien is het daarom iets anders, hoewel het erg overeenkomt met de verschijnselen die andere mensen eerder hebben omschreven...
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Malu, dit fenomeen wordt regulier niet herkend of erkend dus is er ook geen medische term voor.
Een mesenchymale = bindweefsel intracellulaire toxische belasting is de omschrijving die mijn behandelaar gebruikt, en ik weet dat hij gelijk heeft maar een regulier werkend arts kent dit verschijnsel niet , simpelweg omdat ze dat niet leren in hun studie.
Als je gifstoffen opslaat in je hersencellen, het is bekend dat gifstoffen daar zich graag nestelen, dan gaat er uiteraard van alles mis in je hoofd met de daarbij behorende vaak heel bizarre verschijnselen, en tekorten, en de daaruit weer voortvloeiende problemen...........
Gebruikersavatar
gezondverstand
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 apr 2012, 08:36

Bericht door gezondverstand »

Hoi Malu.

Je vraagt: Ontstaat door die toxische belasting bv een serotoninegebrek?

Ja, dat kan.

Serotonine is een neurotransmitter.
Een neurotransmitter is een signaalstof die zenuwimpulsen overdraagt tussen zenuwcellen in het zenuwstelsel.
Als je zenuwen aangedaan zijn door opslag van toxines ( in dit geval van de Borrelia-bacterie ) kan er van alles misgaan.
Precies zoals Annahan omschrijft.

Serotonine tekort uit zich o.a. in slaapstoornissen en vermoeidheid.

Bij toxische belasting in je hoofd/hersenen/zenuwen is er echter vaak véél meer aan de hand.

Ik zal je het volgende vertellen.
Ik schreef er al eens vaker over, in een ander topic.

Afgelopen zomer ging ik met een jonge vrouw naar mijn behandelaar.
Ze is mijn aanstaande schoondochter.
Ze heeft al 13 jaar epilepsie.

Na het onderzoek bleek ze een grote toxische belasting te hebben in de volgende organen : ( het onderzoek wees dus uit dat ze al 13 jaar chronische lyme heeft)

Hypothalamus
Grote en kleine hersenen
Sympatische en para-sympatische zenuwen
Baarmoeder
Eierstokken
Slijmvlies van de baarmoeder.

Haar klachten :

Ernstige verstoring van de menstruatiecyclus : door : toxines op de hypothalamus.

Baarmoeder, eierstokken en -cystes : De hypothalamus stuurt het hele endocriene systeem aan, dus als de hypothalamus aangedaan is door toxines ontstaat er a.h.w. een kettingreactie. ( en/of in de epifyse, en/of hypofyse, en/of schildklier, en/of bijschildklieren, en/of thymus, en/of alvleesklier, en/of bijnieren, en/of geslachtsklieren...)

Vergeetachtig, verstoring korte termijn geheugen, afwezig, enz. : door : toxines op gr. en kleine hersenen

Epilepsie : door toxines in/op de symp. en para-symp. zenuwen en op de neurotransmitters.

===


Ze woont in Zuid Europa ( ze is wel een Nederlandse vrouw), maar zou hier ook beslist M.E. patiënte genoemd worden...


Groetjes G.V.
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Een andere behandelaar dan gezondverstand hierboven aangeeft schrijft in zijn artikelen;


Door ophopingen van giftige stoffen, die het zenuwstelsel beschadigen, kunnen storingen in het zenuwstelsel ontstaan en daaraan gekoppeld functiestoornissen van de spieren. De ernstigste beschadigingen aan het zenuwstelsel ontstaan door overbelasting met metalen als kwik, lood, aluminium, cadmium, titanium, palla-dium en de pesticiden als DDT, permethrin en lariam.

De atomen en moleculen van deze stoffen – die niet in het bloed zijn te vinden – nestelen zich bij voorkeur in het vettige weefsel van de zenuwen en hersencellen.
Daar veroorzaken ze geleidingsstoornissen en beschadigingen. Zo ontstaat een beeld van poly-neuropathie, een aantasting van veel zenuwen tegelijk. Verdere verschijnselen bij subklinische vergiftigingen zijn aantasting van andere vethoudende weefsels als beenmerg en hormoonvormende organen.

En dit geld dus in het bijzonder voor de borrelia bacterie die werkelijk de meest giftigste in zijn soort is.............

Het verhaal van de schoondochter van gezondverstand is hier een zeer treffend voorbeeld van
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

In een van de artikelen van die behandelaar las ik het verhaal van een echtpaar die bij hem op consult kwamen met allerlei klachten en zij werden getest via de vegatest. Hij ontdekte een fikse DDT belasting ,die ze beiden op hadden gelopen in een huurflat in Frankrijk, die bij hun komst helemaal onder wit poeder zat en dat was wis en drie geen bakmeel!
Hij waarschuwde het echtpaar met klem dat bloed laten testen op DDT geen zin had - zie boven- omdat dit nu eenmaal niet in het bloed te vinden is .

Maar ............de man van dit echtpaar bleek zelf arts te zijn , wist het natuurlijk veel beter en vond het nodig om een neuroloog te bezoeken nav zijn klachten. En er werd toch een bloedtest gedaan, deze was zoals de natuurgeneeskundige al had voorspelt; negatief op DDT.

Conclusie ; wat de behandelaar hen had verteld was dus onzin...... :roll:

Zoals ik hierboven aangaf; het wordt regulier niet herkend en erkend.........
lovessea
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 dec 2012, 17:21

kortsluiting in hersenen/hoofd

Bericht door lovessea »

Ik voelde idd ook stroom in mijn hoofd.
Op een gegeven moment voelde ik of de linkerhelft naar achterging en de rechterkant naar voren of andersom. Heel heftig was dit. Later kwam ik bij mijn therapeut en hij constateerde dat mijn hele rechterkant niet goed functioneerde. Het bleek een blokkade bij mijn hersenen. Ik geloof hersenschedelbasis blokkade. Uit eindelijk bij osteopathie een behandeling gehad en ik voelde wederom de stroom en daarna was het weer beter. Goed, later kreeg ik weer soms zo'n stroom gevoel wel minder en gelukkig nooit meer het gevoel dat de de ene helft van de andere verwijderd werd. Dit alles dus na dat gevoel geconstateerd, want eerder was ik bij hem geweest en was dit niet zo. Toch denk ik dat ons zenuwgestel aangevallen wordt door een virus of zo. Goed, wat moet je daarmee wat moet je slikken om dit tegen te gaan?
Plaats reactie