plaatsen, ziekenhuizen, waar je testen kan laten doen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Meral
Actief lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 05 apr 2008, 14:20

plaatsen, ziekenhuizen, waar je testen kan laten doen

Bericht door Meral »

Hallo,
Ik wil graag weten van de gene die testen hebben ondergaan en officeel ME hebben, dus niet alleen van de huisarts waar die testen zijn gedaan. Wordt je dan gewoon doorgestuurd naar je dichtsbijzijnde ziekenhuis of moet je er een speciale me arts voor zoeken?
groetjes esmeralda
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

plaatsen, ziekenhuizen, waar je testen kan laten doen

Bericht door Marloes »

Bij mij zijn de testen voor de diagnose door de internist gedaan (of nou ja, gecoordineerd, hij stuurt je dan weer door naar oa de neuroloog).
Ik ben daar gewoon naar doorverwezen door mijn huisarts ja.

De internist zat in een polikliniek een dorp verderop en de verschillende onderzoeken heb ik in drie ziekenhuizen in de omgeving gedaan, de internist zocht gewoon voor me uit waar ik het snelste terecht kon en daar maakten we dan een afspraak.
Keep on rockin'
Meral
Actief lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 05 apr 2008, 14:20

plaatsen, ziekenhuizen, waar je testen kan laten doen

Bericht door Meral »

bedankt marloes! inderdaad beetje zelfde stukje als mijn andere bericht, maar snap soms niet goed hoe ik mijn vragen moet formuleren, vind het zo een gezoek allemaal, de ha helpt me alleen als ik zelf kom met wat ik gedaan wil hebben
groetjes esmeralda
Gebruikersavatar
jenny
Beginner
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 apr 2008, 17:08

Bericht door jenny »

geeft ni esmeralda, je mag al eens mis zijn hoor, ben dit ook dikwijls!
in verband met je test voor ME, ik heb dit bij een neuroloog laten doen, met een spiertest aan computers.
mijn zoon (heeft ook ME), heeft dit door internist laten doen met een fietsproef, meten van longinhoud, en nog een aantal zaken, en zo is ME vastgesteld.
lieve groetjes jenny :)
een schouderklopje heeft nog nooit iemand verwond!
Meral
Actief lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 05 apr 2008, 14:20

Bericht door Meral »

dank je jenny!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

ME diagnostiseren geschiedt toch meestal op basis van uitsluiting van andere ziekten. Al of niet gericht op ME verschilt dat nog al eens per ziekenhuis.

(De Steungroep heeft daar meen ik ooit eens ziekenhuizen op bevraagd.)
Gast

Bericht door Gast »

Via dr. Tisscher (gepensioneerd reumatoloog) kun je ook allerlei bloed- en urine-onderzoeken laten doen. Hij houdt nog poli (ik dacht in Bilthoven) en heeft veel ervaring met ME/CVS-patienten.
(Als je op zijn naam googelt, vind je wel meer).

De uitslagen van zijn onderzoeken en de daarop afgestelde behandeling hebben een enorme doorbraak betekend voor de behandeling van onze dochter; van een volkomen bedlegerige ME-patiente is ze inmiddels zover dat ze weer alles kan wat een andere jongere kan, maar dan wel met voldoende rusten tussendoor; een hele dag naar school of werken zit er voorlopig nog niet in, maar het is al zoveel meer als dat we ooit hadden durven hopen!

Ze volgt een speciaal op haar afgestemd dieet + supplementen. Het duurde overigens wel enige maanden voordat we ook maar iets van vooruitgang daarop zagen, maar eenmal ingezet, ging en gaat die vooruitgang nog steeds door.

Overigens kreeg ze de officiële diagnose CVS via de kinderarts van het WKZ, door "uitsluiting" van andere ziekten.

Groet,
Miek
Meral
Actief lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 05 apr 2008, 14:20

Bericht door Meral »

dank je annac en @breda, geweldig voor je dochter zeg! geeft weer goed moed zo een verhaal!
Meral
Actief lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 05 apr 2008, 14:20

Bericht door Meral »

gistermiddag weer bij de huisarts geweest met mijn lijstje testen, hij heeft een brief naar het radboud gestuurd en daar moet ik dan dus binnenkort naar de internist op de afdeling van dr van der meer, dat is ook waar blijenberg zit maar daar hoef ik dus niet heen, als ik mijn testen gehad heb moet ik weer gewoon terug naar de huisarts en gaan we verder kijken. Ben wel postief nu, scheet 7 kleuren voor blijenberg met zn cgt
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Goed dat je doorgestuurd bent nu!
En als je bij die internist zit, moet je gewoon aandringen dat je alle onderzoeken voor de diagnose ME/CVS wilt laten doen. Niet alleen die die jij nu op papier hebt gezet. Als het goed is weet hij/zij precies wat er dan nog meer gedaan moet worden, als je geluk hebt tref je een goede internist die met je meedenkt..
Keep on rockin'
Meral
Actief lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 05 apr 2008, 14:20

Bericht door Meral »

Het is dokter van der meer uit het radboud dus die moet er wel wat van weten toch? wel een bekende naam, weet alleen niet meer hoe hij er tegenover staat, vriendelijk of is hij vriendjes met blijenberg? hoe dan ook, ik hoef die cgt niet van mijn huisarts
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

En OF hij vriendjes is met Blijenberg!

Maar bereid je goed voor en blijf rustig. Eens moeten ze toch leren dat niet alle beloofde 70 % genezen (volgens hun "statistieken")...........
Meral
Actief lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 05 apr 2008, 14:20

Bericht door Meral »

ik ben erg benieuwd hoe het gaat lopen, maar zal nog wel een paar weken duren voor ik een uitnodiging krijg
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi esmeralda ik ben hier in het ijselland ziekenhuis getest
door dr jonker een onderzoeker en internist van hem heb ik officieel
bewijs gekregen dat ik m,e cvs en fybro heb
maar ik schiet er niets mee op want ik krijg het gevoel dat nu alles op een hoop word gegooid
want na zoveel jaar zie ik geen verbetering
groetjes alie
Meral
Actief lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 05 apr 2008, 14:20

Bericht door Meral »

weet ook niet of ik er iets mee opschiet alie, maar niks doen voelt ook slecht en dan heb ik wat te zeggen tegen mensen die er stom over doen, ik weet wel dat ik dat zowiezo langs me heen moet gaan maar het is altijd oh en welke medicijnen heb je dan en wat wordt er aan gedaan en dan zeg ik: niks. En dan ben je gelijk een aansteller. Plus ik wil het gewoon op papier hebben staan, want aankomen met niks bij een uitkeringsinstantie werkt ook niet echt. Misschien met dossier ook niet, maar toch...En ik wil voor mezelf gewoon weten hoe ik eraan toe ben van binnen. Stel dat ze dan ooit een goed medicijn hebben dan heb ik mijn testen in elk geval al gehad ( jaja ijdele hoop)
Maar ooooooit zal het toch wel...
Plaats reactie