al eens van journeytherapie gehoord????

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Hennie:-({|=
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Nou Arjen ik vond dat wel een erg pittige reactie naar Hennie toe.
Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Ik weet genoeg van het alternatieve wereldje om hier wantrouwend tegenover te staan.
Ik kan mij voorstellen dat je op een gegeven moment zo wanhopig bent dat je wel van alles wilt doen om beter in je vel te komen zitten.
Maar ik ben bang dat het weer een enorme geldklopperij is en dat de enige die er beter van wordt de "therapeut" is.
Ik zou deze therapie dus nooit gaan volgen.
Gast

Bericht door Gast »

Ik begrijp dat velen wantrouwend staan naar de "alternatieven", en lang niet altijd onterecht. Ik vraag me alleen af of de regulieren zoveel beter zijn w.b. behandeling van ME/CVS. Ook daar gaan enorme bedragen om (als je alleen al kijkt naar de klinische CGT-behandelingen die vaak weinig/geen, dan wel negatief resultaat opleveren, maar wel tienduizenden euro's kosten). Het verschil is dan wel dat dat door de verzekering vergoed wordt, dus dan merk je dat minder in je eigen portemonnee.

En net zoals je daarmee niet alle reguliere behandelingen over één kam kunt scheren, kun je dat ook niet bij alternatieve.

Onze dochter heeft haar grote vooruitgang w.b. ME/CVS wel te danken aan de "alternatieven", daar waar de reguliere geneeskunde haar fysiek en psychisch een enorm trauma opgeleverd hebben.

Wat de Journey betreft; ik heb van zeer nabij meegemaakt dat mensen met ME/CVS daar niet mee genezen zijn, maar uiteindelijk wel (een stuk) beter konder functioneren. En het alleen al daarom meer dan de moeite waard vonden!


Miek
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Hallo Truus: soms is er geen andere weg om door te dringen tot de kern in afval: die aan mij pérsoonlijk of mijn bloedverwanten komt.
Arjen!

Yomanda' s zij zijn er al meer dan genoeg: juist zij hebben echt hulp nodig.
Het verschil tussen waan en realiteit!
Groet je,
Arjen xxx
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

wij hebben al te veel meegemaakt om in deze onzin te geloven ik heb inderdaad ook een soort van een jomanda meegemaakt
en de alternatieve kant heb ik echt zoveel gedaan het lijkt in het begin te helpen maar na een tiidje val je weer terug
op elke forum waar ik zit zit wel zo.n gezondheids goeroe
die het op mensen die wanhopig zijn zitten te loeren
en als je er in gelooft ben je de klos .en ik vind het ook niet aardig zulke verkapte opmerkingen te maken zeg wat je bedoelt dat lijk mij eerlijker
arjen reageerd alleen boos als hij het echt zat is
maar wij begrijpen het wel hoor arjen
groetjes alie
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Arjen schreef:Hoi shavonne: ik haak letterlijk in op je zin, ieder zijn eigen mening: de mijne. :evil:
Een nieuwe naam en reis naar ver verleden en dan maar hopen dat de opvang okee is als je gaat flippen van gekte, doet mij denken aan reïncarnatie therapie, die anno 2000 een zusje heeft gekregen: Journey, ik dacht dat het een leuke opleiding Journalistiek was:daar reis je in het heden. 'Dat noem je hedendaags de Tour Yourney':) :D
Arjen
Het vetgedrukte gedeelte in Arjens bericht had ik verkeerd gelezen en daar kwam mijn vraag vandaan.
Volgens mij had dit met een simpele pb opgelost kunnen worden.
( Ik las dat Arjens zus een regressietherapie had gedaan en daarbij was geflipt. En ik dacht aan hallucinatie/psychose of wat dan ook. Vandaar mijn welgemeende goedbedoelde vraag.)

Hartelijke groet van Henny

Verder vraag ik me af waarom er niet volgens de forumpolicy is gehandeld
.2] Leden beledigen, uitschelden en/of persoonlijk aanvallen is verboden. Heb je moeite met iemand stuur diegene dan op een volwassen manier een mailtje of PM (private message)maar doe het absoluut niet op het forum.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Hennie stop de onwetende te spelen. Mijn bericht is onmogelijk te lezen zoals jij mij persoonlijk weergeeft als beledigt: hoezo forum policy? Biedt het alternatief je geen handvatten.
Je biedt mij via de PB verkapt excuus aan en dan dit...

Hoi shavonne: ik haak letterlijk in op je zin, ieder zijn eigen mening: de mijne.
Een nieuwe naam en reis naar ver verleden en dan maar hopen dat de opvang okee is als je gaat flippen van gekte, doet mij denken aan reïncarnatie therapie, die anno 2000 een zusje heeft gekregen: Journey, ik dacht dat het een leuke opleiding Journalistiek was:daar reis je in het heden. 'Dat noem je hedendaags de Tour Yourney'
Arjen



Mijn tekst even helder: net als het bericht, dat je simpelweg niet meer op mijn berichten in gaat, doe ik exact hetzelfde met jou. Zijn wij allebei verlost van de tergende vijand, want een pb blijkt bij jou niet zo te werken!
Einde discussie
!
Arjen


Om verdere uitspattingen te vermijden, heb ik een slotje op dit onderwerp gezet. Probeer deze discussie via pb op te lossen.
Zuiderzon
Gesloten