L-carnitine

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi lijda
dus toen je het gebruikte had je geen gevoel of het hielp
en hoe lang heb je het gebruikt
zonde zeg dat het nu in je kast staat
groetjes alie
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Hoi Alie

Dat is een goede vraag, of ik het idee had of het hielp. ??!!
Ik heb toen wat gelezen in een boek over q10 en carnetine, dat was toen ik in haarlem zat begin april. Diegene had daar een boek over, vandaar. Heeft een amerikaanse vrouw geschreven volgens mij, energie in 10 dagen.
Dat was een fase dat ik goed voor mezelf wou zorgen om weer op de been te komen, maja.
Ik slikte er ook maar 1 per dag, gezien de prijs.
Zit nu weer in een fase dat ik mijn eigen gang weer ga, schiet toch allemaal niet op.
Het enig waar ik de laatste maanden geen last meer van heb is trek in eten tussendoor. Dat is nu vrij stabiel, en kan er geen vergelijk mee maken op dit moment, gezien ik ook nog bij osteo loop.

Groetjes Lijda
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ik vraag me af of de carnitene dezelfde is als de carnitene die dr. Kurk of Vermeulen voorschrijft.
Daarnaast liggen de doseringen een stuk hoger, ik moet 6 tabletten slikken en sommigen nog veel meer. Deze tabletten worden gewoon door het ziekenfonds vergoed, althans bij de meeste ziekenfondsen.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi gabutje
hoe komen ze te weten dat je carnitine tekort heb
via het bloed of wat anders ik moet om de drie maanden terug naar de internist en daar bij moet ik altijd een week van te voren mijn bloed laten prikken. ik zal toch eens na kijken of het op carnitine geprikt word
dus jij kreeg het wel vergoed
ik weet niet waarom lijda het zelf moest betalen andere verzekering mischien
hoi lijda kreeg jij het niet terug van je verzekering
dat is vreemd
liefs alie
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Lijda heeft het gewoon in een winkel gekocht, en daar zijn geloof ik zowiezo de dosering lager dan die door de arts wordt voorgeschreven. Bij mij is er geen onderzoek naar carnitene tekort gedaan, mij is carnitene voorgeschreven omdat dit bij 2 op de 3 personen het goed aanslaat en andere medicatie die hij in gedachten had 1 op de 3, bij de personen waarbij de carnitene niet aanslaat slaat de andere medicatie vaak wel aan. Maar niet bij iedereen is er succes geboekt!

Wat ook vaak gezegd wordt is dat sommigen mensen zich niet beter of slechter voelen bij gebruik van carnitene. Maar vaak na stoppen met de carnitene vaak toch zich minder goed voelen als met carnitene gebruik. Maar dit heb ik allemaal van horen zeggen!
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

oke bedankt gabutje
ik vraag het toch maar even aan mijn arts
want ik heb toch zo gauw last met medicijnen
groetjes alie
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ik heb wel meer last van jeuk sinds ik de carnitene gebruik, maar dat is zover de enigste bijwerkingen die ik heb gekregen. Sommigen hebben last van verstoppingen of diarree, maar hiervoor krijg je dan vitamine b voorgeschreven, deze gaan de bijwerkingen dan tegen. Dan weet je dit ook alvast.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

bedankt gabutje
weet ik tenminste wat mij te wachten staat
groetjes alie
Plaats reactie