Voedselvergiftiging maakt jaren later ziek

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Voedselvergiftiging maakt jaren later ziek

Bericht door MacM »

Voedselvergiftiging maakt jaren later ziek
Uitgegeven: 22 januari 2008 14:35


Een voedselvergiftiging kan jaren later leiden tot ernstige gezondheidsproblemen. Vooral een besmetting met de e.coli-bacterie kan gevaarlijk zijn.

Amerikaanse wetenschappers ontdekten dat wie ooit een zware voedselvergiftiging heeft gehad, tien tot twintig jaar later vaak bepaalde kwalen krijgt. Zo lopen mensen die een e.coli-bacterie hebben gehad later regelmatig nierproblemen op, die soms zeer ernstig zijn.

Salmonella geeft een verhoogde kans op artritis, een ontsteking aan de gewrichten. Wie besmet is geweest met campylobacter kan op den duur onverklaarbare verlammingsverschijnselen krijgen, melden de onderzoekers.

Een voedselvergiftiging door e.coli, salmonella en campylobacter kan optreden als vlees niet goed gaar is. Jaarlijks belanden honderdduizenden Nederlanders in het ziekenhuis met een voedselvergiftiging.


http://www.nu.nl/news/1402197/151/Voeds ... _ziek.html
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Voedselvergiftiging maakt jaren later ziek

Bericht door Shavonne »

@Macm: ik vind het raar dat ik de links van jouw nooit krijg geopend. Ik zal het weer gewoon proberen.

Het ligt geloof aan de site van nu, want ik kan alleen via google erop komen.

Zouden die bacteriën dan ook invloed hebben gehad in het krijgen van ME?
Ik vroeg me dat zelf ook al eens af, daar mijn klachten w.s. ook zijn begonnen na een voedselvergiftiging, w.s. listeria bacterie.
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Voedselvergiftiging maakt jaren later ziek

Bericht door truus73 »

Shavonne, vreemd dat jij niet via de link er op kan komen. Ik nl wel.
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Voedselvergiftiging maakt jaren later ziek

Bericht door MacM »

Shavonne, ik denk dat het aan de instellingen in je pc ligt.
Heb je Nu.nl soms achter een net-nanny zitten ofzoiets, of pop up pagina's geblokkeerd?
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Voedselvergiftiging maakt jaren later ziek

Bericht door Shavonne »

Eh...wat is een net-nanny??? Soms een blokkade voor je kinderen? Dat heb ik in ieder geval niet.
Maar van die pop ups dat kan wel kloppen, maar dan geeft die dat normaal aan. Zal eens op onderzoek uit gaan.
Plaats reactie