atlas correctie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
michael7
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2011, 00:14

Een verontrustende Atlas-theraphie ervaring

Bericht door michael7 »

Een verontrustende Atlas-theraphie ervaring.

Mijn verhaal begint met, dat ik goede dingen had gehoord over de Atlas theraphie. Ik heb 2 jaar getwijfeld of ik het zou doen. Oa, omdat ik een keer een vervelende ervaring heb gehad met een manueel (rug) therapheut.
Toen heb ik eens het internet gecheckt op atlas ervaringen. Ik las eigenlijk louter positieve ervaringen en kon geen negatieve vinden. Ik was om.

De reden voor mijn behandelwens was, dat ik al lang last heb van oa vage vermoeidheidsklachten, fysiek en mentaal en een gevoelige/pijnlijke nek. De laatste twee jaar ging het beter. Ik hoopte nog wat winst te halen met deze theraphie.

Drie en een halve maand geleden, heb ik vol vertrouwen mijn atlas laten rechtzetten, bij een Atlasprofilax therapheut in Nederland.
Mij was verteld, dat ik erna mogelijk reacties kon krijgen en dat die weer zouden overgaan. Direct na de behandeling voelde ik trouwens niets.

De volgende dag was het wel raak. Ik kon me nauwelijks concentreren en had moeite om een gesprek te voeren. De weken erna sliep ik een slecht en was ook vermoeider. Ik was niet verontrust. Ik dacht, dit hoort erbij.

Vier weken na de behandeling ging ik voor de controle. Ik had nog veel last van reactieklachten. Mijn behandelaar vond dit ongewoon, maar zei dat het zeker zou overgaan.
Twee weken later werden de reactieklachten inderdaad een stuk minder. Maar het is nu 3 en een halve maand na de behandeling en ik heb nog steeds behoorlijk wat klachten. Ik slaap nog steeds minder goed. En voel me energiek (fysiek en mentaal) verzwakt. Om een idee te geven, ik schat dat ik nu 10% minder energie heb, dan voor de behandeling.

Ik weet niet hoelang ik moet wachten, voordat de reacties verdwijnen. Er is nl geen tijdslimiet. Voorlopig blijf ik positief, maar denk ook soms, het blijft zo.
Inmiddels heb ik er spijt van, dit ik deze behandeling heb gedaan. Ik heb het al helemaal niet meer over mijn initiele idee, om er beter van te worden.

Ik weet ook niet precies wat ik nu zal doen. Het liefst zou ik willen dat mijn atlas weer in de oude positie wordt teruggezet. Maar dit kan niet, zegt mijn behandelaar.
Misschien ga ik eens naar een andere atlas therapheut voor een second opnion.
En misschien dat ik uiteindelijk mijn atlas opnieuw laat behandelen, als ik erg wanhopig wordt, haha.

Ik ga er nog steeds vanuit dat mijn reactieklachten overgaan. Ik putte hoop uit een
filmpje van Youtube van Dhr Vrienten (dit is overigens niet mijn behandelaar). http://www.youtube.com/watch?v=e6Ml6g0-C1Q
Hij verteld dat de gemasseerde nekspieren rond je atlas rijk zijn aan zenuwen. Misschien dat deze spieren de reden zijn voor mijn klachten, dat klinkt gerustellender dan de zenuwen in mijn ruggenmerg .
Misschien, dat over een paar maanden mijn reactieklachten verdwenen zijn en ik me kan voegen bij de rij van mensen met neutrale ervaringen.

De reden van mijn schrijven is, dat mensen die een atlas behandeling willen doen, een bewustere afweging kunnen maken.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat er veel meer mensen zijn met positieve ervaringen dan negatieve. Ik ben echter de pechvogel.

Groeten, Michael
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Wat ontzettend vervelend Michael, ga je voor verbetering, wordt je er slechter van. Dat kan nooit de bedoeling zijn en dat het nog niet over is, vind ik niet erg geruststellend. Ik zou als ik jou was eens langs een Body Stress Release-practicioner gaan. Het is nl. goed mogelijk dat het idd een kwestie van je spieren zijn die zo vast zitten dat de atlascorrectie (normaal gesproken idd prima) dit versterkt heeft. Dus dat je spieren erdoor nog vaster zijn gaan zitten. Body Stress Release (de naam doet de mogelijkheden van deze behandelingen geen recht!) kan dit verhelpen of iig veel verschil maken in verlichting.

Ik heb zelf erg goede ervaringen met Body Stress Release en mensen in mijn omgeving die ik ernaar heb verwezen ook. Het lost ME/CVS niet op, maar kan erg veel verlichting geven in (diverse) klachten.

http://www.bodystressrelease.nl/body.htm bevat duidelijke informatie over wat het is. Je kunt ook altijd bellen met een behandelaar in je buurt om te bespreken of het voor jou zinvol is om dit te proberen. Ze zitten in heel NL, vast ook 1 niet al te ver van waar je woont. Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt. Iig veel sterkte en goed dat je je verhaal hier hebt neergezet, altijd goed idd om alle soort ervaringen te weten, goede, maar ook minder goede.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Bericht door mehans »

vis schreef: Het resultaat is dat er symptomatische kwalen en ziekten kunnen ontstaan. Zoals nekpijn, stijve nek, rug pijn, lumbago, hernia, scoliosis, geblokkeerde wervelkolom zenuwen, scoliotic pelvis, pijn in het heupgewricht, kniepijn, meniscus problemen en andere ziekten van de knie, beenlengte verschil, enz.
dit lijkt te handelen over het kiss-kidd syndroom

meer info: http://www.fysiotherapieschaijk.nl/html/kisskidd.aspx
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
hayes
Actief lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jul 2010, 14:59

Bericht door hayes »

@ Michael: Fasciatherapie is ook een zeer zachte techniek om zonder veel reactie bepaalde spanningsgebieden te verlichten.

Ik denk ook dat zo'n correctie klachten kan doen uitstralen, en dit zo voor jou op het eerste zicht een verergering ipv een verbetering is. Een enkele correctie is dan imo ook niet genoeg. Al je spieren, pezen, zenuwen en wat nog allemaal zijn na zo'n lange periode in een compleet andere positie gebracht. Je hele systeem moet wennen aan dit nieuwe evenwicht, en dat gaat niet lukken door te wachten tot de reactie wegtrekt. Dit moet goed opgevolgd worden met zachtere behandelingen om de ergste reacties te kunnen opvangen. Uiteindelijk moeten aangepaste oefeningen om de spieren in de hele regio te versterken er voor zorgen de klachten niet meer terugkomen.

Nekklachten hoeven ook helemaal geen oorsprong in de nek zelf te hebben. Het kan de oorzaak zijn, maar ook een gevolg of het einde van een hele spanningsreeks.
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
Gebruikersavatar
michael7
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2011, 00:14

Bericht door michael7 »

Annemoontje en Hayes bedankt voor jullie tips. :D

Ik heb de sites van de Bodystress release en de Fasciatheraphie bekeken.
Beide spreken me aan.
Misschien hebben jullie een tip voor een goede behandelaar in het westen van het land.

Groeten, Michael
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Hoi Michael, fijn dat je iets kunt met onze tips. Wat de Body Stress Release (BSR) behandelaars betreft: ik heb ervaring met 4 personen: 2 in Haarlem, 1 in Alkmaar en toen ik nog in het oosten vh land woonde in Apeldoorn. De laatste is te ver voor jou waarschijnlijk, maar dit is de vader vd BSR in Nederland, de langstpraktiserende, erg goed en fijn. Maar de anderen zijn (op 1 nieuwe in Haarlem na) al jaren bezig, erg ervaren en prettig (die nieuwe is trouwens ook erg prettig, maar heeft minder ervaring).

Maar ik geloof dat voor alle BSR-behandelaren geldt dat ze prettig (en goed) zijn, ze kiezen dit beroep echt uit overtuiging. Dit zal voor Fasciatherapie ook gelden vermoed ik zo. En je moet om de opleiding voor behandelaar te kunnen doen zelf (langere tijd) behandeld zijn. Vooral die in Eibergen is een ongelooflijk verhaal, zij zat voor BSR (hoogstwaarschijnlijk voor rest van haar leven) in rolstoel vanwege een gebroken rug met daarbij een forse scoliose (=verkromming vd wervelkolom)en een hernia, allemaal verholpen dankzij BSR en ze functioneert weer volledig. Hoezo krachtig? Niet dat ze alles op kunnen lossen, helaas niet, maar alles dat veroorzaakt wordt door vastgezette spierspanning, wat wel veel is, is mogelijk. En de behandeling is ondanks dat heel zacht voor het lijf.

Mocht je nog iets willen weten, vraag het gerust, of stuur een pbtje. Heel veel succes in ieder geval, ik hoop echt dat je nekpijn- en verergerde klachten er flink mee af zullen nemen.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
vedewi
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:29

Bericht door vedewi »

Hai Michael,

Ik sluit me helemaal aan bij Anemoontje.
Ook ik en 5 andere uit mijn omgeving hebben heel veel baat bij Body Stress Release. En inderdaad de BSR practitioners hier in Nederland doen dit werk allen met hun hart omdat ze zelf zulke goede ervaringen hebben gehad met deze techniek.
Ikzelf ben volledig hersteld van ME/CVS en migraine.
Er is ook een hyvesite van deze therapie waar je vragen kan stellen en waar je een video vindt over 'Hoe werkt een release'. Zo kan je een beetje een indruk krijgen van deze therapie.
Hier vind je ook de adressen van alle praktijken in Nederland. Ook op de website van Body Stress Release.

Deze therapie raad ik je ook echt aan omdat als ik je verhaal zo lees er juist spierspanningen(bodystress) is opgetreden door de Atlastherapie. Dit is ook zo met Manueel therapie waar veel kracht voor nodig is omalles recht te zetten. Dat heeft bij mij heel veel klachten gegeven. Wanneer spierspanning is ontstaan kan dat ook zenuwbanen samendrukken waardoor er geen goede prikkeloverdracht meer is van de hersenen naar ledematen en organen. Dit geeft dan fysieke en zelfs mentale klachten.

Wanneer je gaat lezen over BSR klikt alles heel logisch waardoor je daardoor alleen al vertrouwen krijgt in deze techniek.

Hoop ook van harte dat je spoedig van je klachten afkomt want wanneer je ME/CVS hebt dan is het belangrijk dat je van zoveel mogelijk bodystress afkomt omdat dat juist weer extreme vermoeidheid in de hand werkt. Zie mijn ervaringsverhaal op deze hyvesite.

www.bodystressreleasebsr.hyves.nl
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@vedewi

Volledig hersteld van ME/CVS...Na hoe lang? Had je ME/CVS volgens de canadese criteria?
Life smells...
Gebruikersavatar
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:42

Bericht door memsi »

@ vedewi als me cvs zo simpel te genezen zou zijn neen daar geloof ik niet in...toch niet voor patienten die hun diagnose hebben volgens de canadese criteria. Er is een verschil tussen chronisch vermoeid en me cvs
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Inderdaad, ik vraag me ook af wat BSR bij ME kan doen op gebied van de meest typische klachten. Bij mij heeft het wat ME-klachten betreft weinig tot niets gedaan, ik voelde meer energie van binnen, maar kon er helemaal niets mee vanwege de postexertionele malaise, de spierzwakte, ernstige orthostatische intolerantie. Ook heeft het niets kunnen doen tegen de neurologische klachten en de pijn- en alle andere klachten, we kennen de waslijst wel. Ditzelfde geldt ook voor de partner met ME van een behandelaar. Ik heb er vooral veel aan gehad mbt hernia en ischias die ik had en anders enkel door operatie kon worden verholpen. En het heeft ervoor gezorgd dat ik medicatie veel beter verdraag.

Ik ben een groot voorstander van BSR omdat het je lijf op een manier in balans kan brengen waardoor zenuwstelsel en organen beter gaan functioneren, maar helaas niet het deel vh zenuwstelsel dat de grote problemen geeft of alles in het lijf dat ontregeld is bij ME dat kennelijk een andere oorzaak heeft dan spierspanning.

Chronische vermoeidheid kan het inderdaad verhelpen, maar dat is slechts een van de vele symptomen bij ME..
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
vedewi
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:29

Bericht door vedewi »

Zelf denk ik dat er ook een verschil zit tussen ME en CVS. Ik heb ook altijd gezegd dat ik CVS had, maar geen ME. Maar als je op het internet kijkt zijn hier vele meningen over en wordt alles onder de noemer ME/CVS gezet. Ik had in mijn stukje ook eigenlijk alleen CVS moeten zetten.
Maar misschien is dit meer een onderwerp voor een nieuwe topic alhoewel dit vast al wel vaker aan de orde is geweest in forums.
Ik ben in iedergeval dankbaar dat ik weer kwaliteit van leven heb juist door BSR en had het jou Anemoontje en vele andere ook heel graag gegunt dat je meer kwaliteit van leven had gekregen op het gebied van ME. Ben in iedergeval blij dat het goed heeft geholpen voor je hernia en ischias.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Ah, dan is het duidelijk, het is ook erg verwarrend, daarom zijn een aantal mensen (oa ik soms) op dit forum zo fel als het gaat om onderscheid tussen ME en CV(S). Belangrijk is dat jij je leven terug hebt, dat is natuurlijk fantastisch! En wat betreft mijn kwaliteit van leven: gelukkig ben ik zo'n mazzelpik die bij DML terechtkan en heeft dit me al belangrijke dingen opgebracht. Nog erg beperkt qua functioneren, hoewel ook wel, maar vooral op gebied van wat nare klachten die stuk minder zijn.

In ieder geval fijn dat je hebt laten weten dat BSR jou zo heeft kunnen helpen, bevestigt iig weer dat het een goede behandelmethode is op divers gebied.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Bericht door mehans »

asje schreef:@vedewi
Volledig hersteld van ME/CVS...Na hoe lang? Had je ME/CVS volgens de canadese criteria?
ik volg nu sinds een half jaar bij de fisiotherapeut een volgens mij vergelijkbaar programma met nog supplementaire behandelingen.

nadat ik mijn ervaringen van de vorige consultatie heb verteld, past deze continu zijn behandeling aan, ook andere technieken,

heel langzaam merk ik dat mijn pijnen afnemen, ik ervaar dus verbetering door enkel en alleen manuele therapie

wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat hier in een ander topic men zich afvraagt waar de verhalen zijn van de mensen die genezen zijn.

hier is nu iemand die zijn ervaringen deelt en er voor uit komt, en direct volgt hierop een tegenreactie.
zou iemand mij kunnen zeggen waarom steeds dergelijke reacties ?

voor alle duidelijkheid, vorige week heb ik hier in een ander topic bevestigd dat ik voldoe aan de canadese criteria.
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi mehans,
mehans schreef:wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat hier in een ander topic men zich afvraagt waar de verhalen zijn van de mensen die genezen zijn.

hier is nu iemand die zijn ervaringen deelt en er voor uit komt, en direct volgt hierop een tegenreactie.
zou iemand mij kunnen zeggen waarom steeds dergelijke reacties ?

voor alle duidelijkheid, vorige week heb ik hier in een ander topic bevestigd dat ik voldoe aan de canadese criteria.
Een (tegen)reactie geven is toch heel normaal, daar is een forum voor, om te discussiëren en elkaar vragen te stellen.
Annemoontje heeft belangrijke info gegeven. Ook over het verschil van ME/cvs en CV(S).
En vedewi geeft zelf aan dat het in zijn/haar geval gaat om CV(S), Chronische Vermoeidheid (CV).

En van CV kunnen mensen zeker genezen. ME/cvs is vooralsnog niet te genezen.

En nog een vraagje aan jou, als je dat goed vind? Bij jou is de diagnose ME/cvs toch gesteld in de Pellenberg? In de Pellenberg wordt niet met de Canadese Criteria gewerkt.
Heeft een andere ME/cvs-vriendelijke arts/internist de Canadese Criteria bij jou getoetst en onderzocht als "second-opinion" en bevestiging?

Zelf ben ik bij een Chiropractor, wat tijdelijk iets wat verlichting geeft van de pijn, en het losmaken van de hele rug en nek die om de 6 weken zo vast zit als een huis en nog meer pijnen veroorzaakt. :wink: Symptoombestrijding, maar niet een behandeling die de ME/cvs zal genezen.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Louisa,

Het losmaken van je nek en rug(is bijna altijd tijdelijk, komt gewoon terug na een t ijdje) is wel iets heel anders dan wat Mehans bedoelt, volgens mij, en ook dan de atlascorrectie en de Gestrettherapie die ik gevolgd heb.
Dat zijn veel verregaandere, diepergaander en blijvende correcties (moet je soms wel es laten nakijken of het nog hetzelfde is) waarbij ook de organen , spieren... zelfs lekkende darmen kunnen herstellen...
Maar ME/CVS genezen, dat beweer ik niet want dat heeft nog andere kenmerken, hoewel ik het bij sommigen niet uitsluit.

En je moet eigenlijk deze therapien echt kennen of uitgeprobeerd hebben om te weten wat het juist is.
Ik ben er in elk geval veel door verbeterd, maar idd niet door genezen.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Plaats reactie