atlas correctie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

vis
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2008, 09:50

atlas correctie

Bericht door vis »

Na het uitproberen van een heleboel behandelingen (waaronder veel alternatieve die soms tijdelijk, soms gedeeltelijk hielpen), heb ik afgelopen november mijn atlas laten corrigeren. De behandeling heet atlasprofilax.

Het resultaat is verbluffend. In plaats van zes uur wakker-zijn op een dag ben ik nu veertien uur lang achter elkaar wakker en vol energie. Ik hoef mijn lichaam niet meer 'mee te slepen', zoals ik dat eerst ervoer: het was een complete onderneming om bijvoorbeeld van de woonkamer naar de keuken te lopen. Nu gaat het vanzelf.

Ik probeer nog rustig aan te doen zoals mij, door degene die mijn atlas corrigeerde, aangeraden werd. Ik ben om te beginnen veel gaan bewegen (wandelen en klassiek ballet), en ik laat deze herstelperiode begeleiden met homeopathie. Daarnaast gebruik ik zeezout, zie de volgende link http://www.fonteine.com/zeemineralen.html om voldoende mineralen binnen te krijgen voor mijn herstel.

Ik had vrijwel onmiddellijk resultaat van de atlasprolifax behandeling, de volgende dag al was het duidelijk dat het veel en veel beter met me ging. De afgelopen maanden heb ik het gevoel gehad dat mijn energie zijn weg door mijn lichaam vond, ik ben af en toe een dag stevig ziek geweest met koorts, af en toe voel ik me een dag of twee moe, maar daarna voel ik mij weer prima en kan ik doorgaan met het opbouwen van mijn leven. Ik ben zesentwintig jaar lang chronisch moe geweest. Voorzichtig aan ben ik nu begonnen met dingen die ik altijd al had willen doen.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

atlas correctie

Bericht door Renka »

Vis, heel erg gefeliciteerd! Ik vind het enorm fijn voor je.

Geniet ervan en rustig aan, he!! Iets wat 26 jaar niet mogelijk was, kan niet binnen 1 jaar volledig in balans zijn met optimale conditie etc.

Laat over een poosje nog eens iets horen. Ben benieuwd!
vis
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2008, 09:50

Bericht door vis »

Hallo Karen,

dank je wel. Ik hoop dat iemand misschien nog wat heeft aan mijn verhaal.

groetjes vis
Gast

Bericht door Gast »

Hoi vis,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je herstel! Fijn dat je na zo lange tijd weer goed kunt functioneren.
Ik begrijp van je dat je anderen je herstel-verhaal niet wilt onthouden; mogelijk zijn er meerderen met deze therapie geholpen. Anderzijds heb ik er wat moeite mee. Niet dat ik niet geloof in herstel van ME/CVS. Wel weet ik dat herstel meestal een hele lange weg is.

Je geeft aan dat je hele lange tijd chronisch vermoeid bent geeweest. Maar je post dit op het ME/CVS-forum. ME-patienten zijn -helaas- niet alleen maar vermoeid; er is een heel scala van klachten, waarvan vermoeidheid slechts een onderdeel is. Ik kan uit jouw verhaal niet opmaken of jij ook ME-patient bent (geweeest). En dat vind ik jammer.

Veel patienten hoppen toch al van therapeut naar therapeut in de hoop op genezing. Ik zou dan graag meer willen weten van jouw achtergrond en behandeling. Want ik begrijp dat ook homeopathie en zeezout daar een rol in speelt, maar je vertelt niet op welke manier. De link naar het zeezout-verhaal komt mij wat commercieel over, hoewel ik -uit ervaring- besef hoe belangrijk een goede vitaminen-mineralenbalans is.

Ik heb even naar de site van atlas-correctie gegoogeld en lees daar dat ze ook wel wat terughoudend zijn in instant-succesverhalen bij langdurige klachten.
Ik bedoel dit alles zeker niet negatief, maar vind het gewoon prettig als mensen hun ziekte-geschiedenis en behandelings-ervaring wat beter onderbouwen.

Groet,
Miek
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

atlas correctie

Bericht door Marjolijn »

Vis,
Ik heb nog nooit van atlasprofilax gehoord, wat houdt dat in dan?
Ben wel benieuwd.
vis
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2008, 09:50

Bericht door vis »

Van de website gehaald (http://pagesperso-orange.fr/lessoles/at ... index.html) :

Feiten
Het feit dat bij de meeste mensen de eerste cervicaalwervel ontwricht is, en dat deze in één enkele behandeling, voorgoed op zijn juiste plaats gezet kan worden, werd ontdekt door de Zwitser R.C.Schümperli. Hij ontwikkelde een unieke methode om de atlas, op zijn juiste plaats te zetten. Foto 1) toont de ontwrichting van de atlas aan de linker kant. Hierbij is te zien hoe de schedelopening verkleind wordt. Alles wat door deze opening loopt wordt constant samengedrukt. Een ontwrichtte atlas is de hoofdoorzaak van een niet gezond lichaam en geest en verder van pijn, invaliditeit, zwakte en degeneratie, want. De atlas draagt niet alleen het hoofd. Hij heeft ook alles te maken met de lichaamshouding en het evenwicht.

Er hangt veel van de atlas af.
De constante druk op het ruggenmerg, op de hersenzenuwen en de verschillende arteriën en vaten, veroorzaken een zware fysieke en mentale verwarring, maar ook kwalen en ziekten. De atlas draagt niet alleen de schedel maar zorgt ook voor de ophanging, de balans en de controle van de ruggengraat en het skelet. In vergelijking met andere kwalen die de gezondheid aantasten, veroorzaakt een ontwrichtte atlas ernstige verstoringen, schade en veranderingen in het lichaam en de lichaamshouding.

Het resultaat is dat er symptomatische kwalen en ziekten kunnen ontstaan. Zoals nekpijn, stijve nek, rug pijn, lumbago, hernia, scoliosis, geblokkeerde wervelkolom zenuwen, scoliotic pelvis, pijn in het heupgewricht, kniepijn, meniscus problemen en andere ziekten van de knie, beenlengte verschil, enz.

Methode
R.C. Schümperli ontwikkelde een methode, die uniek is in de wereld, om de ontwrichting van de atlas in één sessie te verwijderen. Deze methode is veilig, precies, en definitief. Het is een oplossing om veel ziekten en veel andere problemen te voorkomen en het menselijk organisme de kans te geven om zichzelf te regenereren en te genezen.

De methode bestaat uit een specifieke massage van de nek en schouders waardoor de juiste voorwaarde geschapen wordt, waarin de atlas z'n juiste plaats kan gaan innemen. Het is een zachte methode.

Een aanvullende controle en enige aanvullende hulp aan het lichaam is nodig tijdens het proces van zelf-heling. In een later stadium is het wenselijk om het lichaam (zeker de nek en de rug) te helpen met regelmatige massages, eventueel met een apparaat of in een daarvoor geschikt zwembad.
De atlas moet, zoals door de natuur bedoeld is, zich op de juiste plaats bevinden. En als dat zo is, dan kunnen de hersenen, zonder gestoord te worden door een afklemming pas goed functioneren. Het lijkt alsof de hersenen dan in willen halen, wat ze daarvoor niet lukte. Er wordt dan een proces van regeneratie en zelf-heling in gang gezet en het menselijk organisme begint beter te functioneren.
Vanaf dat moment, zijn andere traditionele of alternatieve behandelingen en therapieën, efficiënter en geven een beter effect.

Voor wie ?
Het antwoord is: "voor iedereen".
Het is een basale en essentiële behandeling die van groot belang is voor ieders gezondheid.
Een atlas-correctie corrigeert het skelet en maakt zelfgenezende energie vrij, zodat vele kwalen en ziekten kunnen gaan genezen of voorkomen worden. Door de preventieve werking zullen kinderen er in hun leven groot voordeel bij hebben.

Het regenereren
De cellen en organen regenereren niet van de ene dag op de andere. Na het corrigeren van de atlas, reageert het lichaam in overeenstemming met de fysieke en psychische conditie van het individu.
Daarom wordt bij een aantal personen de gezondheid relatief snel hersteld, maar bij anderen, en zeker de personen waarbij het organisme nooit met volle capaciteit gewerkt heeft, duurt het langer en die zullen dus wat meer geduld moeten hebben.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi vis ik had er nog nooit van gehoord
maar het klinkt heel redelijk
ik ga het eens op mijn gemak bekijken want veel van die klachten komen mij bekent voor, ook ik heb daar last van van en behoorlijk veel, en dan vertel ik het tegen mijn arts ik ben dus door de scan gegaan en mri en daar kwam heel wat uit van wat jij vertelt
mijn arts die zegt niets aan te doen alleen fhisio en pijnstillers
ik ben niet zo jong meer want deze lasten heb ik al vanaf mijn 20 ongeveer ben nu bijna 68
maar bedankt voor de tip je weet maar nooit liefs alie
vis
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2008, 09:50

Bericht door vis »

Beste Alie,

graag gedaan en veel goeds toegewenst!

vis
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

Het doet me denken aan een aandoening waar ik de naam van kwijt ben en waarbij er door een uitstulping in de cervical disc een zenuw beklemd raakt. Een subgroep vd ME/CVSers zou dit hebben. Het zal wel ong. op hetzelfde neerkomen als bovenstaand verhaal, alleen bij deze aandoening wordt de uitstulping via een operatie teniet gedaan.



(Zee)zout kan helpen om het bloedvolume te vergroten en zodoende de bloeddruk te verhogen. Een lage bloeddruk is een veelvoorkomend probleem bij ME/CVSers.
En als je het gebruikt als scrub onder de douche wordt je huid babybilletjeszacht!
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Beste Vis, fijn dat dit jou geholpen heeft.
Zou je nog kunnen vertellen wat er precies bij je gedaan is? Ik lees op de site dat je een massage krijgt; is dat alles? Of komt er meer bij kijken (misschien ook nog iets 'onverklaarbaars' ofzo)?
vis
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2008, 09:50

Bericht door vis »

Hallo Jazzie,

er werd een apparaat gebruikt, dat je zou kunnen omschrijven als een grote pen met een rubberen dop erop. Deze trilde zachtjes. Hij werd eerst even op mijn schouder gezet, zodat ik kon voelen dat het niet hard gaat. Waar het hoofd eindigt en de nek begint, werd met deze 'pen' links en rechts druk gezet op mijn huid. (Is het nog te volgen?) Eerst weinig druk, later wat meer. Het was niet aangenaam, maar het deed geen pijn. Ik was met ongeveer een kwartier de behandelkamer binnen en weer buiten.
Na de behandeling was ik even duizelig.

Een week later ben ik terug geweest. Toen werd mijn hele rug licht gemasseerd, met de hand, zonder apparaat.
Dat was het.

Ik ben na het tweede bezoek uit eten geweest met mijn man en omdat ik me realiseerde dat alle ellende van 26 jaar moe-zijn voorbij was, heb ik het hele diner gehuild. De tijd erna ben ik intensief bezig geweest met het opnieuw inrichten van mijn leven.
Ik wordt zowel fysiek als mentaal begeleid in het proces door homeopaten.

Ik denk niet dat iedereen die chronisch moe is, hetzelfde probleem heeft. Daarom denk ik dat niet iedereen met dezelfde behandeling geholpen kan worden. Maar het lijkt me dat deze behandeling zeker een plaats verdient in de lijst met 'things to do', als je zoekt.

groetjes vis
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Bedankt voor je snelle en uitgebreide antwoord!
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

als ze met 2 massages mijn virussen wegkrijgen dan hebben ze de nobelprijs geneeskunde meteen!
En kan DML met pensioen;visclubje oprichten met pall en cheney

Ironie en groetjes,
Dirk
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

inderdaad erg vreemd vis
die massage krijg ik al jaren, de eerste behandeling ken ik niet, het kan goed zijn voor de bloed doorstroming en voor je spierklachten, en dan voel je je mischien eventjes beter
ik heb manuele therapie gehad en soms nog, en chiropractie en cesar therapie ,maar m,e krijg je niet weg met zulke dingen
er zitten ontstekingen in hersen en ruggenmerg .dat krijg je niet zo maar weg ,wel fijn voor jou dat het geholpen heeft .ik hoop dat het zo blijft voor je, ik heb teveel teleurstellingen meegemaakt om hier nog in te geloven
maar voor jou vind ik het fijn dat je je zo lekker voelt
groetjes alie
Gast

Bericht door Gast »

Vis,

Ik gun je je herstel heel erg, maar ik vraag me nog steeds af waarom je dit op het ME/CVS-forum post. Betekent dat dat je ook echt ME/CVS hebt/had en in welke vorm?
Het zou mensen hier - in ieder geval mij- denk ik helpen als je alles wat meer onderbouwde. Het blijft zo vaag allemaal: je schrijft dat je fysiek en mentaal verder begeleid wordt door homeopaten (hoe dan, zijn het meerdere therapeuten die elkaar aanvullen?).

Voor zover ik heb kunnen nagaan, is er maar 1 therapeut in Nederland die deze behandeling toepast en dan aleen maar incidenteel, omdat ze in Frankrijk een spiritueel centrum heeft.
Hoe gaat dat dan met nabehandeling/nazorg etc.

Mijn chiropractor heb ik naar deze behandeling gevraagd; hij had er nog nooit van gehoord, maar wilde wel eens verder zoeken. In eerste instatie leek het hem een erg vaag verhaal.
Chiropractors gaan van o.a. dezelfde principes uit; het corrigeren van de wervelkolom etc; het opheffen van blokkades om het zelfherstellend vermogen van het lichaam weer te activeren. Zij hebben hiervoor echter wel een universitaire studie achter de rug.


Groetjes,
Miek
Plaats reactie