atlas correctie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Gefeliciteerd Thiem, wat heerlijk dat je van je klachten af bent! Kun je weer leven!

Tanto, er zit er ook nog 1 in Alblasserdam, Den Hengst heet hij. Hij werkt met de methode Meyer, hieronder valt ook de atlascorrectie weet ik van mijn behandelingen bij hem en zijn collega Stephan Blaisse (kleinzoon van de ontwikkelaar vd methode Meyer). Ik vond een website en daar staan meer adressen in NL van mensen die dit toepassen http://www.manuelemethodemeyer.com/contact.php

En kan ik je, en anderen, Body Stress Release (BSR) aanraden. Dit is een hele vriendelijke maar bijzonder effectieve manier om de diepstgelegen spierspanning (wat vaak aan de basis ligt van waar de atlascorrectie voor wordt ingezet, maar BSR doet nog veel meer) aan te pakken. Ernstige vermoeidheidsklachten kunnen hierdoor ook volledig verdwijnen en diverse ander klachten. BSR herstelt het zelfherstellend vermogen van het lichaam (wat de atlascorrectie bij Thieme kennelijk ook heeft gedaan en de blokkade die ervoor zorgde dat dit niet goed meer functioneerde opgeheven wat de vermoeidheid en het grieperige gevoel in stand hield). http://www.bodystressrelease.nl/body.htm Het wordt sinds kort door 5 grote verzekeraars vergoed vanwege de aangetoonde resultaten op heel veel gebieden. Zelfs bij hernia's, whiplash en allerlei andere storingen in functioneren van het lichaam, bewegingsapparaat en anderzijds. Body Stress Release zit inmiddels door heel Nederland, er is een overzicht met praktijken op plaatsnaam op de site.

Body Stress Release is een gezondheidstechniek die het lichaam stimuleert om teveel opgebouwde en vastgezette spierspanning (body stress) los te laten. Omdat vastgezette spierspanning een beperkende werking heeft op het zenuwstelsel zal het lichaam steeds minder optimaal functioneren. De BSR practitioner gebruikt de informatie die het lichaam zelf geeft over de aanwezigheid van teveel spierspanning.
Body Stress Release heeft als doel het lichaam aan te zetten tot zelfgenezing. Het is de BSR techniek die ervoor zorgt dat dit van nature aanwezige vermogen opnieuw wordt geactiveerd. De behandeling is zeer precies, mild en uiterst effectief.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

@ Thiem, Gefeliciteerd. Wat heerlijk voor je! Dankjewel voor het delen van je ervaring en info.

@ Annemoontje, Bedankt voor de info.

Warme groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Thiem en Annemoontje, dank voor jullie info. Ik vind het erg interessant. BSR kan ik in ieder geval wel in mijn woonplaats vinden, dat scheelt weer :-)
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Da's idd altijd handig als het in je woonplaats kan he? Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Atlas correctie

Bericht door cansada »

Wat fijn voor al diegenen die door atlascorrectie van M.E./CVS zijn genezen: ik heb dan zo mijn twijfels of deze personen ook wel daadwerkelijk deze ziekte hebben gehad. Het gevaar zit ‘m natuurlijk ook in dat CVS als vuilnisbakdiagnose wordt gebruikt. Als alles is uitgesloten, dan krijgt een ieder het etiket CVS opgeplakt. Ik zou weleens willen weten hoe een retrovirus als XMRV door atlascorrectie uit het lichaam verdreven kan worden… ten minste als we ervan uit mogen gaan dat dit virus dé oorzaak is.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Atlas correctie

Bericht door verlorengezondheidman »

@Cansado,

Ter CORRECTIE; XMRV/MLV hoeft niet persé DE oorzaak te zijn voor ME, maar het kan wel (gaan) gelden als een noodzakelijke voorwaarde / ziekteverwekker om ME te ontwikkelen :wink:
Laatst gewijzigd door verlorengezondheidman op 29 jan 2011, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Atlas correctie

Bericht door cansada »

Beste VGHM: ik schreef ook 'als we er ten minste van uit mogen gaan'! Het zal per slot van rekening eerst bewezen moeten worden. :wink:
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Atlas correctie

Bericht door verlorengezondheidman »

@Cansado,

Je hebt gelijk ;-)
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Ik ben niet genezen door atlascorrectie hoor, evenmin als door BSR, verre van. Maar het heeft mijn lichaam wel de nodige ondersteuning kunnen geven (door ongeluk als kind was er nogal wat bekneld en vastgeraakt wat een extra belasting was voor mijn inmiddels zieke lichaam) en is het constante gevoel van vermoeidheid een stuk minder, minder pijn ook. En heb ik hierdoor een stuk minder bijwerkingen van mijn vaak zware medicatie van DML wat het al de moeite waard maakt (nu helaas al ruim een jaar op 1x na niet meer kunnen gaan, maar ze komen soms ook thuis als je niet de deur uit kunt). Helaas zijn de neurologische problemen erger, net als de inspanningsintolerantie, PEM en orth.intolerantie enz. door steeds verdere achteruitgang, door XMRV/MLV? Dat is het stuk dat niet te verhelpen is met welke manier dan ook (nog), hopelijk ooit wel. Maar dat neemt niet weg dat het soms wel de oplossing is (of deels) voor mensen met ernstige chronische vermoeidheid en in andere gevallen een belangrijke ondersteuning of oplossing van een klein deeltje van het probleem. Ook iemand met een andere ziekte kan een atlascorrectie nodig hebben. Dit staat dan los vd ziekte, maar kan wel symptomen verergeren omdat het een extra belasting is voor het lichaam. Dat dit sommige mensen volledig kan helpen en sommigen op een deel van een omvangrijk probleem is alleen maar fantastisch!

En ik weet van meerdere mensen die kanker en andere ziekten hebben die hiervoor regulier behandeld worden en BSR als ondersteuning gebruiken: ze hebben hierdoor minder bijwerkingen van medicatie, chemo en/of bestraling, sowieso betere gesteldheid, minder pijn. BSR geneest (absoluut en helaas) geen ziekten, maar zorgt voor een zo optimaal mogelijk functioneren van het lichaam. Ook bij ziekte is er een beter functioneren mogelijk en is ziekte op zich al een enorme stressfactor op een lichaam waarbij juist dan BSR een positieve invloed kan hebben.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

Ik ben het ook volkomen met je eens @Annemoontje, ik doelde meer op de opmerking van iem. anders, nl.:

“Ik heb in totaal 2 jaar met cvs gelopen.
Groetjes Thiem”

Hieruit concludeer ik dat @Thiem nu dus geen CVS meer heeft. Dan lijkt mij het sterk dat je zonder antiretrovirale middelen zomaar van het virus af bent, mits XMRV, de veroorzaker van M.E./CVS is.

Liefs,
Catryn
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Ik begrijp je Catryn. En had ook wel een idee dat je het over Thiem had, maar wilde toch even duidelijk zijn :) Maar wel te gek dat Thiem van zijn/haar CVS-klachten af is!! Dit is dan idd geen ME, maar Thiem is denk ik allang blij dat dat niet zo is! :D
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

Ik ben natuurlijk ook blij voor Thiem! Voor iedereen trouwens. Ik zou niets liever willen dan dat deze ziekte (overigens alle ziekten) uit de wereld wordt geholpen! Maar dat is een utopie, misschien dat het ooit een keer mogelijk is. :wink:
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik dacht vorig jaar ook dat ik genezen was door de Gesret-therapie (is ongeveer hetzelfde), ik ben echt maanden heel goed geweest, maar spijtig genoeg heringevallen.
Ik hoop voor Thiem dat ze zo blijft als ze nu is.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Iemand schreef hier op het forum dat meer wegen naar Rome leiden. Wellicht zijn er verschillende ziektebeelden die dezelfde symptomen veroorzaken. Is cvs eigenlijk in verschillende groepen op te delen en is er een groep die waarbij atlascorrectie wel helpt. Je moet er overigens wel erg voorzichtig zijn met manipulatie van ruggemerg en wervels. Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij vnl kraken, hersenbloedingen of andere ernstige zaken tot gevolg heeft gehad. Dat is het nadeel van alternatieve therapie, dat er weinig info over de negatieve kanten van een behandeling en de positieve kanten denk ik schromelijk overdreven worden.

Waarom de atlascorrectie mijn aansprak is omdat mijn bekken scheef staat door een korter been (of een langer been, net hoe je het bekijkt). Ik merk dat mijn houding daardoor ook scheef is, wat ik dan weer corrigeer. Misschien dat zo'n correctie mij wel iets op levert. Die BSR lijkt me op zich ook wel fijn. Ik sta toch vaak onder spanning door de ziekte he. Maar ook daar moet ik me nog eens goed in verdiepen. Ik zie het beide echter zeker als opties.

Ik hoop voor thiem dat de symptomen lekker wegblijven.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Dat is een hele goede reden om iets te laten doen Tanto! Ik kan me voorstellen dat je op dat gebied zeker veel baat kunt hebben erbij. En dan is BSR zeker de zachtste methode omdat er geen kraken aan te pas komt. Wat (dat zeg je denk ik terecht) zeker ook erg belastend kan zijn. Ik ben met BSR ook van een nare ischias afgekomen, waarbij de enige andere optie volgens de neuroloog nog opereren was. Wel in combinatie met orthomanuele geneeskunde (alternatieve behandelvorm maar wel door artsen) omdat niet alleen extreme spierspanning aanwezig was, maar ook mijn skelet (oa nog van dat ongeluk) ook her en der scheef stond en dit eea beïnvloedde en erger maakte. Jarenlang met stok lopen omdat ik door de steeds erger wordende ischias al snel constant door knie zakte was eindelijk voorbij!! Nooit meer gehad. Beetje jammer dat ik inmiddels al lange tijd verder nagenoeg niet meer kan lopen, maar iig niet meer van de ischias :D
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Plaats reactie