atlas correctie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

MacM schreef:Het doet me denken aan een aandoening waar ik de naam van kwijt ben en waarbij er door een uitstulping in de cervical disc een zenuw beklemd raakt. Een subgroep vd ME/CVSers zou dit hebben.
En ik heb de naam weer gevonden: Arnold-Chiari Malformation
http://en.wikipedia.org/wiki/Arnold-Chiari_malformation
http://www.erfelijkheid.nl/zena/ArnoldChiari.php
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

MacM : dit is wel interessant.

Lijkt terug te komen op een vaak voorkomend probleem bij ME.
redelijk wat van ons klagen over een "cervicale dystonia-achtige" aandoening (=nek en schouderpijnen)

groetjes,
Dirk
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

ik hoop dat dit meest geschikte topic is om dit hier te zette:

ik kwam dit tegen en jah, vraag me af of iemand meer info heeft

http://www.kliniekvanderveen.nl/Basis.a ... mi=3&Smi=0
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
thiem
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mei 2010, 21:56

Bericht door thiem »

Ik ga deze behandeling over een week ongeveer laten doen, zijn er hier mensen met cvs die met deze behandeling baat hebben gehad, en hoe lang duurt het ongeveer voor dat je enigzins resultaat voelt?
Maartje
Donateur
Donateur
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 okt 2008, 15:55

Bericht door Maartje »

Hoi Thiem, ik heb de behandeling een tijd terug ook gedaan, maar ik geloof niet dat ik er veel mee opgeschoten ben. Het gaat inmiddels wel beter met me, maar ik denk niet dat dat met die atlascorrectie te maken heeft gehad. Hoop dat het bij jou wel werkt!
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik weet niet wat het is
maar ik wacht wel af hoe het met jou gaat daarna thiem
succes
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Vis, ik ben erg blij dat de atlascorrectie bij jou voor zoveel verschil heeft gezorgd en je je leven weer kunt opbouwen, super! Het is waar iedereen naar streeft en gaaf dat het jou zo geholpen heeft.

Ik heb ook de atlascorrectie ook laten doen, evenals (soms lange tijd) behandelingen in chiropractie (1)*, osteopathie (2)*, manuele therapie (1)*, orthomanuele geneeskunde (1)*, body stress release (BSR) (3)*, acupunctuur (4)*enz (*zie alinea hieronder nrs wat waarvoor, globaal dan want vaak op veel meer invloed dan dat)

Heeft allemaal het nodige bij mij gedaan (meestal zelfs veel!) en was zeker belangrijk en dus nuttig! Ik heb ze ook allemaal nodig gehad om de vele niveaus en verschillende soorten van disbalans (oa nav ongeluk als kind en hevige ischias) in mijn lijf aan te pakken. Zowel qua skelet (1), als extreme spierspanningen (3) oa de enorme 'klont' organen die ik bleek te hebben (2) en de blokkades in energiebanen (4) enz. enz.

Ik kan ze ook iedereen aanraden met of zonder vermoeidheid, met of zonder ME (ME/CVS), want je hebt helemaal gelijk dat dit goed is voor ieder mens!! En ook bij ME/CVS kan het zeker je lichaam een bepaalde balans geven die nodig is voor minder (heftige) klachten en vooral de vermoeidheid (niet de fysieke uitputting!) van de ME/CVS is bij mij erdoor sterk verminderd. Ook doen BSR en osteopathie veel voor het zelfherstellend vermogen, wat juist bij ziekte kan helpen in een betere werking van organen en daardoor betere opname medicijnen e.d. Maar alleen dat deel wat veroorzaakt wordt door disbalans. Het doet niets aan de gevolgen op organen vanuit een slecht functionerend zenuwstelsel of immuunafwijkingen enz. zoals bij ME/CVS en al helemaal niet aan de virussen enzo.

Elke scheefstand of disbalans (skelet, spieren, energiebanen wat dan ook) zorgt voor problemen in lijf, bovenop een al bestaande ziekte helemaal. Ondanks de winst die ik ermee behaald heb, heeft geen van bovenstaande behandelingen iets kunnen doen aan mijn leaky gut (nu erger dan ooit!), inspanningsintolerantie en post-exertionele malaise, slechte zuurstofopname, spierpijn en -zwakte, verzwakte en ernstig verkeerd functionerend immuunsysteem, neurologische klachten (oa naar gevoel hoofd, aanvallen en stuipen) enzovoorts enzovoorts, al die zaken die zo kenmerkend zijn voor ME/CVS. En ik ben dus ondanks de fantastische effecten die ik heb gehad ervan en bijbehorende (paar weken/af en toe maanden durende) oplevingen uiteindelijk toch in een rolstoel beland en steeds verder verslechterd. Omdat de echte oorzaak niet werd aangepakt die verantwoordelijk is voor al die (invaliderende en pijnlijke) klachten.. Dit geldt ook voor de diverse complementaire(alternatieve) geneeskunde die ik heb gedaan: erg goed geweest, maar geen oplossing helaas.. En heb ik DML dus echt heel hard nodig om dat allemaal de komende jaren flink te laten verbeteren, wat hopelijk gaat lukken!

Dus nogmaals: ik kan ze echt aanraden, mijn lijf is me er ERG dankbaar voor geweest en nog. Ook heeft het mogelijk de progressie vertraagd. Ook erg goed dat je dit hebt laten weten Vis, maar het is volgens mij helaas echt niet de oplossing voor ME/CVS... Of misschien voor bepaalde subgroepen, dat weet ik natuurlijk niet, ben ook geen expert!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Dit klinkt als de GESRET-methode die ik laten doen heb, en ik ben daar ook veel mee verbeterd, mijn hoofd en nek zijn los komen te zitten, het is een hele opluchting, ben er 2 maanden zo goed als genezen door geweest, maar dan weer heringevallen. alee, zeker niet zo veel als vroeger, ik ben er nog altijd zeer blij mee dat ik het gedaan heb, mijn lichaam is gewoon gecorrigeerd.
Maar bij ME/CVS zit er blijkbaar nog iets fundamentelers fout,e n daar ben ik nu mee bezig.
Maar het heeft me wel een stuk vooruit geholpen, dat wel.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik ben er wel van overtuigd dat ME/CVS een samenloop is van verschille faktoren, , en ik geloof wel dat onze wervelkolom en al wat daar aan vasthangt er 1 van is.
Gebruikersavatar
thiem
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mei 2010, 21:56

Atlas correctie

Bericht door thiem »

Hallo, Het is inmiddels al weer een maand of 8 sinds ik de correctie heb laten
doen, en het gaat goed met me, heel goed zelfs. alle symptomen van cvs
zijn verdwenen, niet meer moe, geen grieperig gevoel, word uitgerust wakker, geen spierpijn, spieren herstellen als of ik nooit ziek ben geweest.

Een week na de correctie ongeveer begon ik me anders te voelen, nog wel ziek maar anders, moeilijk uit te leggen. na 2 weken was het grieperig gevoel weg en werd ik uitgerust wakker, daarna alleen maar beter gegaan, met hulp van
een fysio een plan gemaakt om mijn conditie weer op te bouwen en leren om over me grenzen durven heen te gaan.

Ik heb in totaal 2 jaar met cvs gelopen.

Groetjes Thiem
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Atlas correctie

Bericht door tanto »

Ik ben even wat gaan googlen, maar ik kan helemaal niet vinden waar je die behandelingen kunt laten doen. Is er ergens een lijst met artsen die dit toepassen?.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
thiem
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mei 2010, 21:56

Bericht door thiem »

Hoi Tanto,

Google eens op Felix Baas.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

check! thanks

En elders in NL?
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
thiem
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mei 2010, 21:56

Bericht door thiem »

Heb wat kunnen googlen:

http://www.corpusmassage.nl/Atlas%20Correctie1.html (Amsterdam)

http://www.essentie-instituut.net/ (in Wezep bij Zwolle)

http://www.symbolic.be/?CategoryID=636&ArticleID=1712 ( deze is alleen wel in belgie)

Meer heb ik er niet kunnen vinden, hoop dat je er wat aan hebt.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Super Thiem dat je zo goed hersteld bent van je klachten!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie