Ozontherapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Valerie007
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:40

Ozontherapie

Bericht door Valerie007 »

Hoi allemaal,

Ik ben een vrouw van 24 jaar en sinds 2000 is CVS vastgesteld bij mij (na klierkoorts). Ik ben in behandeling geweest bij Dr. Lambrecht in Gent. Een hele tijd heeft het goed gegaan, maar het laatste half jaar ben ik terug heel moe.

CVS is nooit in een heel erge vorm aanwezig geweest bij mij: ik heb nooit echt pijn gehad, ik ben altijd kunnen blijven sporten (ik sport bijna elke dag). Ik heb gewoon heeeel veel slaap nodig: na 20u is er niets meer met mij aan te vangen... Op stap gaan of een feestje is er voor mij ook bijna nooit bij (ofwel moet ik er een maand van recoveren).

Vorig jaar ben ik beginnen te werken na mijn studie: fulltime, maar na een paar maanden zat ik er volledig door: ik kon gewoon 's morgens niet meer opstaan en heb toen een week aan een stuk geslapen. Vanaf toen ben ik 24u parttime gaan werken.

Het laatste half jaar gaat het dus ook niet meer goed: vandaar dat ik contact heb opgenomen met een dokter die zich ook bezig houdt met homeopathie en wat verstand heeft van CVS. Hij raadde mij aan om aan ozontherapie te gaan doen. De eerste 10 weken elke week, vanaf dan om de twee weken.

Bij ozontherapie wordt eerst een deel bloed afgenomen, er wordt ozon bijgedaan en daarna wordt het bloed teruggegeven. Tussen het mengen van de ozon met mijn bloed krijg ik ook nog een infuus met Magnesium en B2.

Dit doe ik ondertussen al vanaf begin juli (dus een half jaar), maar het heeft nog geen resultaat: het wordt precies slechter zelfs. De dokter had gezegd dat ik resultaat zou hebben vanaf 3 maanden tot 3 jaar.

Zijn er nog anderen die ervaring hebben met deze ozontherapie?

Grtz,
Valerie
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Ozontherapie

Bericht door Shavonne »

Wat is dit voor een arts???? Ozon is toch best gevaarlijk???
Hoeveel kost datg wel niet??
Begrijp me niet verkeerd, ik maak ook gebruik van alternatieve geneeskunde, maar ozon??
Ik weet wel dat ze er zwembadwater mee zuiveren en tegenwoordig ook drinkwater, maar in je lichaam???????
Ik hoop wel dat je er baadt van zult hebben.
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

@Valerie :
Heb het zien werken bij mensen met vermoeidheidsverschijnselen na een trauma (ongeval)

Redenering doorgetrokken en op zoek gegaan maar om 1 of andere reden lijkt het bij ME niet aan te slaan.
Is net zo'n raadsel als zuurstoftherapie (zie Cheney et al)

Aangezien ze toch bloed afnemen misschien interessant om te vragen of ze je bloedvolume na kunnen zien? (tracer bij de ozon en 't is gepiept)

Groetjes,
Dirk
Valerie007
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:40

Bericht door Valerie007 »

@Shavonne: Het is gewoon mijn huisarts. Wanneer ozon vermengd wordt met het bloed vooraleer het wordt teruggegeven is het niet gevaarlijk. Het kost (samen met doktersbezoek) 30 € per keer, wat je bijna volledig terugkrijgt van de ziekenkas.

@orchidee: wat heeft bloedvolume ermee te maken?
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

@valerie : Veel ME blijken last te hebben van een "laag bloedvolume" wat dus een deel zou verklaren oa duizelen; neiging tot flauwvallen....
zie info deze site +
www.hetalternatief.org/Lezing%20Natelson%20Edegem.htm


Groetjes,
Dirk
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

jammer dat het zo,n groot stuk is ik heb het wel uitgeprint
want er staan heel veel dingen in wat ik ook heb
maar dat heb ik al zwart op wit nu moet ik erachter zien te komen wat er tegen te doen
maar ik vind het knap van jou hoor dirk
dat je dit allemaal opzoekt
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@Valerie007: Is dit heel toevallig een h.a in Maastricht????
Er zou n.l. een h.a. in Maastricht zitten die meer weet/kan bij ME.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Ik heb me eens verder verdiept in ozon. Best interessant, indien het juist wordt toegepast.
Ik was een tijd gelden aan het denken om via TFM te gaan bewegen en afslanken. Daar mijn gewicht echt hopeloos is.
TFM maakt gebruik van ozon, uitwendig en dit zou ook baad hebben bij vermoeidheid en reumatische pijn. Ik ga morgen bellen voor een afspraak en ben benieuwd wat dit gaat kosten.
Maar ik moet kilo's kwijt.........ik was er 22 kwijt en ben in twee jaar tijd weer zo'n 15 bij. Ik baal hier ontzettend van.
Ik hoop dat dit echt op de vermoeidheid en pijn werkt. Dat is nog belangrijker! Daar ga ik natuurlijk ook voor.
Misschien drie vliegen in één klap?
annemoon
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 feb 2008, 14:18

Bericht door annemoon »

Hallo,
ik ben via kleine ozon en eigenbloedtherapie van mijn 15jaar durende keel en koortsopstoten (die om de 6weken kwamen)geraakt. Op 12weken was ik koorts en keelpijnvrij...dit nu al 6jaar aan een stuk!
Ik ga nu nog om de 6weken op onderhoudsbehandeling. Het geeft me ook iets meer energie. Momenteel spuit hij er, naast de homeopatische middelen voor mijn keel en imuunsysteem ook traumeel voor de pijn bij (heb ook zware fibro). Ik ben er zeer tevreden over maar het heeft me jammer genoeg niet van de pijn en vermoeidheid verlost....maar wel van het 'ziek' zijn.
Zeker aan te raden voor cvs'sers die veel ziek zijn!!
annemoon

ps: momenteel gebruik ik ook druppels cellfood. Is ook een soort zuurstoftherapie en daardoor voel ik elke dag een energieboost door mijn lijf gaan! Echt ook een aanrader voor meer energie te krijgen
annemoon
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 feb 2008, 14:18

Bericht door annemoon »

@shavonne: van die cellfood heb je ook een oreparaat genaamd switch dit zet vet om in energie...mss is dat iets voor jou? :wink:
Daar heb ik geen ervaring mee want ik zit weer in ondergewicht :oops:
Raar hé dat je vaak deze uitersten ziet bij cvs patiënten?!
Gebruik jij antidepressiva? want deze zorgen ook vaak voor gewichtstoename hé?
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@Annemoon: Waar krijg ik dat cellfood en waar vind ik info hierover?
Waar ga je voor de ozontherapie?
Traumeel......waar ken ik dat ook al weer van?? Volgens mij gebruikt mijn natuurarts dit ook.
annemoon
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 feb 2008, 14:18

Bericht door annemoon »

hé shavonne,

Ik volg eigenbloed en ozon bij mijn natuurarts in Aalst (oost vlaanderen) dus dat is niet haalbaar voor jou hé!
Traumeel is idd een homeopatisch middel tegen pijn. Ik krijg het nu geinjecteerd maar je hebt het ook in zalf, pilletjes,...

Ik vermoed dat jij uit nederland komt? Daar wordt cellfood uitgebracht door sensipharm.

In die switch zit 55%cellfood, citrine K 25% en L-carnitine 20%
Ik ben heel goed met het eerste, het 2e zou zorgen voor een afremming van de vetopslag, en het 3e zou dus het vet omzetten in energie. Naar L-carnitine worden nu veel studies gedaan ivm cvs en fibro omdat ze dus merken dat deze stof idd een heel goed effect heeft op fysisch als psychisch vlak.

Informeer je er es over. Ik vind het proberen van cellfood zeker de moeite waard anders zou ik het echt niet aanraden hoor :wink:
groetjes
annemoon
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Dank je annemoon voor je tip, ik ga zeer zekers verder kijken en eventueel met mijn natuurarts overleggen.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Trouwens een interessant spulletje dat cellfood! Grappig dat ze ook dieren geneesmiddelen hebben!
Ik snap alleen even niet wat je met die switch bedoeld, is dat een comb. van die drie middelen? En zitten die in één produkt, of moet je dat zelf combineren? Op de site moet je onder de klachten zoeken, zal maar eens kijken of ik vind wat je bedoeld. Maar die cellfood lijkt me wel erg gunstig voor ons.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Ok, ik vat hem, cellfood is de merknaam van de verschillende produkten, switch is daar één produkt van dat die drie middeltjes bevat.
En gebruik jij nu switch of alleen de cellfood(zuurstof)?
Plaats reactie