Griepprik?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Vind je als ME/CVS-patiënt een griepprik aangewezen?

Ja
16
43%
Nee
21
57%
 
Totaal aantal stemmen: 37
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Hoi Nienke

Ik heb nog nooit een oproep gehad voor een griepprik.
En ben daar ook geen voorstander van.

Succes
Groetjes Lijda
Gebruikersavatar
justME
Actief lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:51

Bericht door justME »

Ik wil geen griepprik, griepprik is maar voor een x aantal soorten griepen bedoeld en er is geen garantie dat je absoluut geen griep krijgt.
Tot dusver herstel ik altijd van griep al kost het me veel meer tijd en moeite dan voorheen en zie dan ook niet in waarom ik dan dit zal gaan proberen te voorkomen terwijl dit niet gegarandeerd is.
Zolang ik herstel van griep krijgen denk ik dat het eerder beter is dat je griep dan laat komen dan dat je in alle macht gaat proberen tegen te houden.
Maar goed zo ervaar ik het persoonlijk
Gebruikersavatar
justME
Actief lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:51

Bericht door justME »

p.s wat betreft de poll;

Ik vind het te spreken over alle mensen met cvs/me niet te doen, omdat er zo veel verschillen zijn ondanks alle overeenkomsten.
Ik denk dat men vooral vanuit zichzelf moet gaan en/of advies van een deskundige die je vertrouwd.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

precies justme
ik heb zo wie so een oproep gehad toen ik 65 werd maar ook al eerder maar ik doe het niet nu hoorde ik dat de griep prik geen effect heb voor oudere maar toen ik jonger was wilde ik hem ook niet
ik was bang voor de bijwerkingen dus nu krijg ik geen griepprik als ik hem wil moet ik hem weer opnieuw aanvragen
maar sommige mensen krijgen toch griep ondanks de prik
en zijn soms behoorlijk ziek
daar zit ik niet op te wachten
alie
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ben er eigenlijk ook niet zo voor. Neem hem dus ook nooit. Maar als je het echt heel erg nodig hebt gewoon doen. Maar kun je zonder dan liever zonder.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Het is weer griepspuit tijd! Grappig om te zien dit onderwerp! Wordt al 2 jaar op geschreven!!!
Ik heb ooit een oproep gehad omdat ik een pomje voor mijn luchtwegen gebruik. Ben niet op deze oproep ingegaan, ben geen voorstander van griepspuit. Behalve bij zeer kwetsbare mensen, waarbij welke infectie dan ook, slecht zal aflopen. (bedoel dodelijk)
Alchemist
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 jul 2007, 15:06

Bericht door Alchemist »

Ik heb nooit een griepprik gehad en wil dit graag zo houden ondanks dat ik meerdere keren per jaar de griep krijg. Dit is bij mij mede omdat mijn lijf virussen niet goed onthoud, ik kan dezelfde griep (in tegenstelling tot de meeste andere mensen) meerdere keren krijgen. Ik denk dus ook niet dat de griepprik bij mij zou helpen, ik denk dat het alleen maar mijn weerstand verder zou verzwakken.
"Falling in love is not at all the most stupid thing people do - but gravitation cannot be held responsible for it" <Albert Einstein>
Gebruikersavatar
marijke
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 mei 2007, 15:37

Bericht door marijke »

Ik heb 1 keer een griepspuit gekregen en heb er een allergische reactie op gedaan . resultaat :6 veken een pijnlijke en gezwollen arm dus voor mij nooit nog een griepprik.
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Ik krijg sinds mijn 65e ieder jaar de griepprik. De 1e keer ben ik er echt een paar dagen heel naar van geweest, maar ik lag toch al op mijn bed omdat ik tot niets in staat was.
Dit jaar ga ik hem toch weer halen, want ik zit echt niet op een goede griep te wachten.
Ik heb de afgelopen 6 jaar nu al 4x een oogontsteking gehad, 4x een blaasontsteking en 3x een darminfectie.
Dat vind ik voorlopig wel genoeg, hoeft van mij echt geen griep bij.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

als jij er geen bijwerkingen van heb moet je dat echt doen
maar een paar weken geleden was er uit een onderzoek gekomen dat een griepprik niet echt helpt bij ouderen, en is ook op tv bij het nieuws geweest, en wat jij daar opnoemde daar helpt een griepprik denk ik niet echt tegen truus
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Nee dat een griepprik niet tegen allerlei ontstekingen helpt weet ik, maar ik zit niet echt op griep te wachten. Wie wel trouwens.
Ik heb dat bericht op het nieuws blijkbaar gemist. Nou ja ik haal hem toch maar.
En als ik bij de huisarts ben voor die jeuk kan ik er meteen wel naar vragen.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

oke sterkte ermee truus
Gebruikersavatar
Starry85
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2007, 11:04

Bericht door Starry85 »

Ik heb het de afgelopen twee jaar wel gehaald, twijfel of ik het dit jaar ga halen..
Nienke
Actief lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 05 feb 2007, 11:28
Locatie: Vlijmen

Bericht door Nienke »

Ik heb het vorig jaar ook gehaald, had geen oproep maar ons mam en mijn broertje wel omdat ze beide een puffer hebben. Toen mijn vader naar de huisarts ging vroeg de huisarts hoe het met mij ging, en adviseeerde daarna om mij ook een griepprik te laten halen omdat ik ook vaak griepjes en alles meepikte.
Heb hem toen voor het eerst gehaald, week later beetje verkouden/vermoeider geweest. Of het was van de griepprik weet ik niet, had ook niet echt last van de prik zelf in mn arm daarna..

Wel nog een paar keer griep gehad, maarja je weet nooit hoe het zou zijn geweest zonder die prik..
Denk wel dat ik ga halen toch dit jaar (heowel ik dr n speciale afspraak voor moet maken omdat ik op de dag van de oproep een bruiloft heb), baad het niet dan schaad het niet.

Groetjes, Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

ik wil geen griepprik omdat ik vrees dat ik er, gezien mijn meciatie allergie, doodziek van zal zijn.

ik heb ooit jaren terug eens een griepprik gehad en heb zowat de ganse winter een half en halve griep gehad, een griep die precies niet echt doorbrak.

en ik heb al jaren geen echte griep meer gehad, wel buikgriep en zo, maar meer niet. Vroeger had ik elk jaar een hele zware griep, minstens 2 weken in bed, maar nadat ik 4/5 ben beginnen werken was dit gedaan. nooit meer griep gehad.
Plaats reactie