stukje over ME patienten en zuurstofopname

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

isabel
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 dec 2007, 17:12

stukje over ME patienten en zuurstofopname

Bericht door isabel »

http://www.pilliewillie.nl/main/artikel ... om.16.html

Ik las een aardig stukje over ME patienten en zuurstof opname.

Wat vinden jullie hiervan?

Ik herkende wel wat dingetjes eigenlijk maar je leest zoveel verschillende dingen dat je het niet meer weet op den duur...
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

stukje over ME patienten en zuurstofopname

Bericht door Brenda_L »

als je wilt weten hoe het zit met je zuurstofopname kun je een fietstest doen bij Dr. Vermeulen (http://www.cfscentrumamsterdam.nl/)!
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

stukje over ME patienten en zuurstofopname

Bericht door MacM »

Op http://www.immunesupport.com/ kun je meer vinden over Cheney, die in dit artikel ook genoemd word, en ook problemen met de zuurstofopname heeft geconstateerd.
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Google op : "cheney +oxygen" of "peroxynitreit"
Zal eerstdaags een uitgebreid art op deze site plaatsen met net het no/onoo model.
Groetjes,
Dirk

peroxynitriet : www.hetalternatief.org/Theorie%20Pall.htm
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

http://molecular.biosciences.wsu.edu/Fa ... l_main.htm = uitleg + aan te raden medicijnen/supplementen.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Over zuurstof tekorten/problemen gesproken:

Wie op deze site was ook weer door Ruud Vermeulen door gestuurd naar het ziekenhuis voor een MRI en Scan van het hart?

En is dat nog gaande of hoe is de afloop?
Jean
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 dec 2007, 21:25

Bericht door Jean »

Ja inderaad, heel aardig stukje. had trouwens nog nooit gehoord van die 3 fasen waar ze het daar over hebben.
isabel
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 dec 2007, 17:12

Bericht door isabel »

Mijn eigen huisarts wilde het wel testen voor me maar pas eind januari ofzo (ik ga op vakantie, feestdagen en was toch niet echt haast bij natuurlijk) das op zich wel fijn, ik heb zoiezo een redelijk fijne dokter, je moet hem soms beetje sturen maar hij staat open voor nieuwe dingen (denk ik heel belangrijk)
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

Kan hij dat wel testen?
isabel
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 dec 2007, 17:12

Bericht door isabel »

saturatiemeter aansluiten volgens hem, ik kan er ook eentje meekrijgen en dat ik test bv als ik ga sporten en kijk hoe mijn saturatie reageerd, dat is wat hij KAN testen, meer kan hij ook niet doen. is een begin hij zegt als het zo is dan zou hij dat moeten aangeven, zo'n ding op je vinger net zoals in het ziekenhuis.
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

Dat is anders dan wat ze in het CFS-centre doen, geloof ik. Daar wordt het getest door middel van een kapje op je mond en wat je dus in en uitademt. Het heet iets van de Vmax-test ofzo.
Daniel
Actief lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 okt 2007, 23:59

Bericht door Daniel »

Ik heb dat 3-fasen verhaaltje gelezen, klinkt allemaal niet zo logisch naar mijn mening. Ligt dit aan mij, of denken jullie er ook zo over?
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

Waar staat dat?
Daniel
Actief lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 okt 2007, 23:59

Bericht door Daniel »

zefanja
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 apr 2008, 19:06

Bericht door zefanja »

Ok vandaar dat ik dus ook benauwd werd laatste tijd, ik ben trouwens nieuw hier, ben nog niet gediagnoseerd met de ziekte ME, maar heb alle symptomen bijna en herken ook veel verhalen hier.
Laatse tijd als ik dus lichamelijke inspanning had verricht, wat dus nu eigenlijk niet meer mogelijk is, werd ik me daar toch benauwd joh, kreeg ik dat ook nog eens erbij, terwijl ik al telkens van die aanvallen kreeg als ik me ook maar weer iets lichamelijk had ingespant!
De huisarts dacht aan chronische hyperventilatie, die idioot, hij wou me gewoon zwaar onder de dope stoppen zodat ik maar niet meer bij hem aan kom kloppen.
Nou weet zelf wel, dat het geen hyperventilatie is, wat een rare mensen vaak, die huisartsen, heb er met nog zo 1 te maken gehad, belde de huisartsenpost eens op omdat ik me geen raad wist toen ik weer zo'n aanval kreeg, die nam me ook totaal niet serieus en gooide het ook maar op hyperventilatie, ging me zelfs uitlachen omdat ik zei dat ik last had ook van benauwdheid, dan moest ik maar ff met een cameraatje m'n longen na laten kijken, dwaas, eigenlijk moest ik hem aanklagen.
Echt erg, dat zulk soort mensen huisarts mogen zijn.
Maar ik weet ook dat er artsen zijn die er WEL serieus naar kijken, dus daar ga ik dan maar naar op zoek, want het heeft geen nut om je daar OOK nog eens druk om te lopen maken, je hebt alleen jezelf ermee.


Groetjes

Zefanja
Plaats reactie