maagzuur, maagonderzoek

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sam
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:13

maagzuur, maagonderzoek

Bericht door sam »

nou pfff ik ben vandaag naar de huisarts geweest voor controle voor mijn maag. ik heb erg veel last van maagzuur (al een tijd). nu had ik van de huisarts medicijnen gekregen hiervoor en moest ik dus terug komen.
de medicijnen hielpen goed maar zodra ik ermee stopte had ik het weer. maar nu is het zo dat ik morgen al (ja de afspraken bij mij gaan de laatste erg snel) naar het ziekenhuis moet voor een maagonderzoek. nou ik zeg eerlijk ik vind het best een beetje eng. omdat ze toch maar met zo'n buisje door je keel moeten :(
nu hoor van veel mensen joh is niks en merk je bijna niks van, en van andere mensen hoor ik juist dat het heel vies moet zijn.
jullie ervaringen hiermee?
ik moet daarvoor morgen wel erg vroeg op want ik mag alleen voor 8 uur een licht ontbijtje en verder niks.
nou ja we zien het wel weer wat het is. dan ben ik weer een ervaring rijker ;) en ik zal jullie dan wel vertelen wat mijn ervaringen waren haha.
groetjes samentha
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik weet niet wat voor maagonderzoek het is sam
met zo,n buisje in de keel is voor de slokdarm
en dan kunnen ze ook zien of je een middenrif breuk heb
want daardoor stroomt het maagzuur steeds terug
dat heet gastrocopy heb ik een paar keer gehad
het is niet leuk maar ook niet zo heel erg .als je ontspant is het zo gebeurd het is een pietsje benauwd,of anders gaan ze door je neus met een slangetje door de slokdarm naar de maag vind ik ook niet zo heel erg eng, alleen het slangetje plaatsen dat is een klein beetje gevoelig en mijn stembanden waren een beetje geiriteerd ik kon een week niet praten
sterkte meis
Gebruikersavatar
sam
Beginner
Berichten: 65