HPU

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

Ik heb zelf ook Depyrrol gebruikt, nadat ik de vragenlijst (van de hpu-site)had in gevuld leek het idd veel op HPU. Depyrrol maakte mij veel zieker, ik ben er dus mee gestopt.
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

HPU Test

Bericht door kel »

samengevoegd - mod
Beste ME-ers,

Ik heb het al in een ander topic ME & Stofwisselingsziekte aangehaald.
Ik heb vorige week een HPU 24uurs urine test laten doen.
En gister de uitslag gehad en idd een echte dik positieve uitslag!
En dat ondanks het gebruik van actief B6 welliswaar 10 mg ipv 50mg maar toch nog steeds hoge waarde...

Ik ben begonnen met het slikken van depyrrol plus... 1 per dag ipv gewone depyrrol (die is zwaarder).
Aangezien er ook zink en mangaan en actieve B6 in mijn multi zit!

Maar wat ik wil zeggen... misschien is het verstandig om je te laten testen... ze denken dat 90% van de ME-ers ook HPU heeft!
En HPU is te behandelen!!!! waardoor er misschien al 3 kwart van je klachten af valt (lees wel na een aantal maanden na gebruik depyrrol).

Maar de moeite waard om dit te doen! zou al blij zijn met de helft minder klachten! Zie de site KEAC.nl hier kun je testen bestellen en krijg je de uitslag.

Mocht ik over een aantal weken/maanden al vorderingen merken laat ik het hier weten!
1 ding is me al opgevallen en dat na ruim 1 week gebruikt.
Ik was inmiddels koolhydraat intolerant. En nu zit mijn ontlasting (vies praatje0 niet meer vol vezels!

Dus dat gaat alweer goed! dus top!! :lol:
Gebruikersavatar
danielle
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 dec 2007, 23:06

Bericht door danielle »

Interessante ervaringen.
Heb er zelf n tijdje terug over gelezen en ook de vragen ingevuld en scoorde hoog.
Heb het toen bij de karts van mijn dochter aangekaart ivm haar klachten.
De karts had nog nooit over hpu gehoord maar stond er wel voor open om er dingen over op te zoeken.
Kan zo,n test ook door de karts gedaan zorden?
Want wat ik er verder over heb gelezen is dat je zo,n test aan kan vragen bij n bepaald "bedrijf" maar dat de meeste mensen hier positief op scoren :roll:
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

wat is een karts? een kinder arts?
Geen idee ik heb er zelf gewoon een besteld rechtstreeks! je moet hem toch zelf betalen ;-)
Maar er wordt veel beweerd over HPU het is net zon ziekte als ME de een geloofd er wel in de ander niet! Maar goed ik dacht dat complex wat je ''uitplast'' komt ook bij meer stofwisselingsziekte voor en ik had gelezen dat deze stof ook gewoon in ziekenhuizen kan worden aangetoont! alleen legt het ziekenhuis de link niet met HPU en zeggen ze dat deze stof niet zorgt voor klachten!

Maar ik denk dan als je deze stof uitscheidt en gezonden mensen niet... weet je eigenlijk sowieso wel zeker dat je een stofwisselingsziekte hebt! of het dan wel of geen HPU heet ! dus dat vond ik intressant om te weten!

En er zijn genoeg mensen die het niet hebben! maar veel ME-ers hebben het wel!
Ik scoorde met de vragenlijst 13 (14 is de max! ) het is dat ik niet de punten kreeg voor zwangerschap (ben nog nooit zwanger geweest) anders zat ik op 14 punten! en scoorde ook zeer positief! ondanks de middelen die ik al nam!

Dus ik ben enorm benieuwd daarmnaar :D:D
Plaats reactie