Inspanningstest

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

dat herken ik nienke
als ik wat doet ruik ik een amonia geur en dat heeft ook iets met de bio chemie te maken
en dat kan door de medicijnen komen
de fiets proef ging bij mij goed wel die amonia geur en ook verzuring
maar die verzuring daar zijn ze nog niet achter
ik moet volgende week bloedprikken
en een weekje erna naar de internist daar loop ik eens in de drie maanden bij voor controle
ik ben benieuwd wat er verder bij jou aangedaan word en waar het vandaan komt liefs alie xxx
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ik weet niet meer of het hier of ergens anders was, maar als mijn zoon terug komt van Curacao(ja, hij is net vandaag vertrokken!!) overweeg ik toch ook met hem naar Vermeulen te gaan. Altans contact met hem op te nemen i.v.m. die bevindingen die het hart aan gaan.

Mijn zoon's halfzus is nl op 26 jarige leeftijd in haar slaap overleden tijdens een flinke griep. Bij obductie bleek ze een heel klein gaatje te hebben in het hart wat dus de oorzaak bleek te zijn... Meer familie van mijn ex hebben dit soort problemen, blijkt. Een ECG, wat hij wel heeft gehad, zegt dus NIETS.

Fijn, toch, die verfijnde onderzoeksmethoden, die hier in Nederland te duur worden bevonden....
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

lieve annac je kunt ook een echo aanvragen en doppler onderzoek daar zien zij veel aan bij mijn nichtje zagen ze het ook ,en de mri mischien
er schijnen veel mensen daar last van te hebben normaal kan het geen kwaad
het ligt er aan waar het precies zit
kijk maar op de google daar staat er veel van op
sterkte ermee
liefs alie xxx
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Rond St. Niklaas moet ik voor mezelf weer naar de huisarts en zal ik mijn verzoekjes voor verschillende aanvullende onderzoeken evt klaar hebben!
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ja doen hoor annac alles opschrijven
je heb er gewoon recht op
succes er mee xxxalie
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Shavonne schreef:Wat ik wel niet begrijp met zo'n test is, dat als je een goeie dag hebt zullen de uitslagen toch anders zijn dan op een slechte dag?? Tenminste al ik een goeie dag heb ga ik op de fiets naar het dorp, op een slechte dag kan ik amper lopen laat staan fietsen.
het gaat vooral om het verschil tussen dag 1 en dag 2, is er een trainingseffect (bij me-patienten niet!)
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

ok, dan beschouw ik de test die ik bij de cardioloog heb gehad, niet geschikt als me onderzoek. De uitslag goede conditie en geen hartfalen, koppel ik dan niet aan me. Was ook geen me onderzoek.
Maar wie van jullie vindt, ondanks de kwalen en moeheid, dat hij toch een redelijk conditie heeft?
Ik bedoel, wie kan toch behoorlijk iets op goeie dagen, zoals fietsen, wandelen, traplopen zonder problemen etc. ?
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

annac schreef:Rond St. Niklaas moet ik voor mezelf weer naar de huisarts en zal ik mijn verzoekjes voor verschillende aanvullende onderzoeken evt klaar hebben!
Mooi gezegd Annac :wink:

Welkom in het echte leven zoals artsen: Ons dit melden :arrow:

Arjen
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

@ Annac : heeft je zoon bij zijn arts niet op de fiets gezeten? Dacht dat dat standaardtest was daar?

@Shavonne : zelfs op een "topdag" zou je als ME niet het inspanningsnivo halen van een gezonde mens. Samen met de zuurstofopname; verzuring;hartslag,recuperatie...geeft zo'n proef toch een goed idee.
Blijkt dat vele ME een nivo halen van een gemiddeld hartpatient (qua zuurstofopname) dus reden genoeg om de mutualiteiten aan te spreken maar dat werd geweigerd wegens...CVS geen "ziekte"

@ Alie : mag ik vragen, heeft jou nichtje een MRI ondergaan voor cvs? zoja, was er iets te zien?

Groetjes,
Dirk
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

nee dirk het gaat hier om een gaatje in het hart
mijn nichtje is een mongooltje een schat van een meid
maar die hebben meestal hartproblemen
en daar hebben ze het gezien met een echo
en ze zeiden dat het geen kwaad kon
groetjes alie xxx
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Alie,
Ze heeft dus een PFO; dat komt voor.
Heb als opvoeder gewerkt met mongooltjes (1 jaar ongeveer) in een dagtehuis. Ber er weggegaan omdat het loon te slecht was maar de "return" van die kinderen is wel ongelooflijk.
Groetjes,
Dirk
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi dirk
ik wist niet dat het zo slecht betaald word
ik ga wel eens naar mijn nichtje in naaldwijck
als je ziet wat ze daar allemaal doen, en ik vind die kinderen soms best bijdehand en rake opmerkingen maken
nou kinderen het zijn volwassen mensen, maar in mijn ogen kinderen
zo aanhankelijk en lief ,maar als opvoedkundige heb je hier een dankbare maar wel een hele zware taak mijn nichtje is nu 30 maar kan wel eigenwijs zijn
liefs alie xxx
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Nou, ik verdiende als nachtverpleger 2 keer zoveel ,dat geeft een idee.
Het personeel komt dan ook uit begoede kringen of bestaat uit idealisten. Bovendien was er zoveel personeenlstekort dat als ik mijn overuren opnam een collega er weer bij moest maken. Straatje zonder einde dus.

Maar deze mensen zijn een blok aan het been (economisch niet rendabel en dus werkt men steeds met onderbezetting; vandaar de "witte woede"= acties van verplegings en opvoedingspersoneel in belgie)

Maar, werkte met "meervoudig mentaal gehandicapten" dus fysiek en mentaal gehandicapten en er waren ook mongooltjes. Het is inderdaad een job die enorm veel voldoening geeft. maar een mens moet ook eten en bovendien wou ik steeds de nachtshift draaien vandaar overstap naar psychiatrie wat ook een geweldige job was.
Groetjes,
Dirk
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

mooi hoor dirk
ik heb enorme bewondering voor deze mensen
ook die met demente bejaarden omgaan
ik zou het niet kunnen
want dat is soms heel zielig
ja in nachtdiensten verdien je inderdaad meer
jammer he dat je het nu niet meer kunt
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Hallo Dirk even of topic maar collega B verpleegkundige?
Ben nieuwsgierig vandaar.
Arjen
Plaats reactie