CMV

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
barbara
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2007, 20:46

CMV

Bericht door barbara »

Beste Allen,

Via het googlen van CMV, en later het medicijn Valganciclovir kwam ik op dit forum terecht. Ik denk niet helemaal terecht want jullie hebben allen een ernstige ziekte. Toch hoop ik dat iemand van jullie me wijzer kan maken. Ik heb sinds 2,5 maand actieve CMV en Pfeiffer. Over Pfeiffer zijn forums, verschijnselen, ziekteverloop etc. genoeg. Over CMV lees ik weinig. Ik heb pas in december weer een afspraak met m'n internist maar zit met zoveel vragen.

Word er moe van!!

Volgens internist ben ik zeker een jaar zoet met mijn vermoeidheidsklachten, vergrote milt, lever, koorts etc.

Het enige dat ik zo'n beetje op internet tegenkom is dat CMV alleen klachten geeft bij HIV besmette patienten en bij orgaantransplantaties. Bij mij gelukkig beiden het geval niet.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik wel klachten heb?
Volgens internist heb ik actieve CMV en een oude Pfeiffer die weer actief "meelift"met CMV.

Alvast dank voor positieve reacties en heel veel sterkte voor allen.

Groetjes,
Barbara

Hallo Barbara, Ik heb dit berichtje even verplaatst van Wie ben je naar Gezondheid en psychologie. - Moderator Marloes
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

CMV en Pfeiffer

Bericht door Shavonne »

Hoi Babara, eerst heb ik eens gezocht wat CMV is, daaronder valt dus het Herpusvirus.
Misschien zijn je klachten toch de Pfeiffer?
Maar je schreef niet wat je klachten precies zijn,
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

CMV en Pfeiffer

Bericht door Shavonne »

Oh sorry, nu snap ik het geloof ik!! Je wilt dus gewoon meer over CMV weten!! Of niet?
CMV is dus een virus van de herpesgroep, ik kan niet vinden dat Pfeiffer hier onder valt. Pfeiffer is ook Epstein-Barr virus.
Mij lijken het dus 2 verschillende virussen.
Misschien dat je klachten van CMV zo hevig zijn door, tevens het hebben van Peiffer?
Er is idd weinig over te vinden. Ik heb op het forum ook gezocht, maar kan hierover ook niets vinden.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

CMV en Pfeiffer

Bericht door Shavonne »

Tip: Vul bij google Pfeiffer en CMV in, dan vind je ook ietsje meer over CMV.
Suzanne
Actief lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 31 aug 2007, 10:33
Locatie: utrecht

CMV en Pfeiffer

Bericht door Suzanne »

wat ik weet van cmv is dat het als een broertje/zusje gezien word van het epstein barr virus
dat de internist zegt dat je ruim een jaar zoet bent met je klachten, ben ik het niet mee eens
over het algemeen moeten de ergste klachten binnen enkele maanden wel weg zijn, zoals je echt beroerd voelen, vergrote lever en milt, etc
alleen kan de nasleep gewoon langer duren, je kan best 2 jaar na de diagnose nog snel moe zijn, maar niet overklaarbaar moe, of steeds vermoeider (ondanks rust)
er moet wel wat verbetering in zitten
ik werd vorig jaar september ziek van pfeiffer, in februari ongeveer was alles wel weer redelijk okee, lever en milt normaal, wel moe, maar niet overdreven, ben rustig aan begonnen met werken en toen is het dus steeds slechter gegaan, met een heleboel andere klachten erbij
dat hoort dus niet bij pfeiffer of cmv
Plaats reactie