Homeopathie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Ze is dus blijkbaar niet in AMsterdam, sorry!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

bedoelde je de homeo? of degene waar aan je het ging vragen?
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

eezdva,
Allebei.
Ik woon in de kop van Noord-Holland en daar ga ik ook naar de homeopaath.
Hij zit hier maar één dag in de week, wat hij de andere dagen doet heb ik hem niet gevraagd :) .
Ik kan je dus niet verder helpen, het spijt me voor je.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

ok dank je...ja ik kan gewoon naar iemand gaan ma ga natuurlijk het liefst naar iemand goed
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Ik moet woensdag weer naar hem toe en wil wel eens vragen of hij iemand in Amsterdam weet die goed bekend is met ME.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

ok echt gaaf dank je
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

eezda,

Ik heb gisteren advies gevraagd aan de homeopaath. Hij woont in de buurt van Amsterdam.
Zou je in staat zijn naar hem toe te gaan?
Laat het mij even weten, dan neem ik via een persoonlijk bericht kontakt met je op.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

In de buurt van Amsterdam :? Ik zou zeker met hem willen praten ookal was het om te weten of hij zelf nog iemand kent in Amsterdam toch?
Echt super aardig dank je
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Hallo eezdva,

Nog even over de homeopaath.
Ik heb hem gevraagd of hij iemand in Amsterdam wist.
En het antwoord was: nee.
Jammer dus.
Maar hij woont in de buurt van Haarlem. Mocht je toch nog interesse hebben laat het me dan even weten.

Maar heb ik het goed begrepen dat je nu naar het CVS-centrum in Amsterdam gaat? Of was dat iemand anders.
Want tegelijkertijd naar twee verschillende behandelaars heeft volgens mij geen zin.

Groetjes
Truus
Gebruikersavatar
hayes
Actief lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jul 2010, 14:59

Bericht door hayes »

Even dit topic up-en! :) Zijn hier nog mensen die ervaring hbb met homeopatische behandelingen ?

Mijn ervaringen tot nu toe zijn zeer positief. Ik was in het begin zéér sceptisch, ik had een beeld van wat kruidige zalfjes en theetjes, maar was op een punt gekomen dat ik iets anders moest proberen omdat ik niet meer inzag wat de klassieke geneeskunde mij nog zou knn brengen.

Ik heb het mij niet beklaagd ! Bij een zeer aimabele, rustige man terecht gekomen. Hij neemt altijd zeer rustig zijn tijd, veroordeeld niets van wat je zegt, stelt veel vragen. Ik vond het zeer belangrijk bij een homeopatische arts te gaan (die dus ook een diploma geneeskunde heeft behaald), en geen 'gewone' homeopaat. Van dit laatste hoor ik verhalen van pendelen, handlezen en dergelijk, niet echt het soort waar ik naar zocht !

Ik ben nu een kleine 3 maand in behandeling bij hem en heb nu 4 kuren achter de rug. Dit zijn enkele klachten die sindsdien zijn verbetert:

- Ik had veel last van spijsverteringsproblemen, met name vaak enorme constipatie zodra ik iets fout at. Sinds de eerste kuur is er geen dag meer geweest dat ik niet naar het toilet kon gaan.

- Hartproblemen: last van een constante hoge hartslag (100+), te lage bloeddruk (bloeddrukval bij beweging) en hartritmestoornissen. Het POTS-syndroom zeg maar. De tweede kuur heeft dit zo goed als geschrapt. Lage bloeddruk weg, hartritmestoornissen weg. Alleen op slechte dagen gaat de polsslag nog wel de hoogte in, maar niet meer zo uitgesproken als voordien.

- Slaapproblemen : problemen met inslapen, te veel slaap nodig. Sinds de 3e en 4e kuur (die vielen samen) kan ik meerdere keren in slaap vallen zonder slaappil en heb dan nog minder slaap nodig ook ! Dit is nog maar een week en is zeker nog niet perfect.

- Misselijkheid : vaak enorme last van misselijkheid, dit is sinds de laatste kuur minstens gehalveerd.

- Spierpijnen : De laatste 2 kuren draaiden om het feit dat ik al geruime tijd last heb van geblokkeerde wervels en spierkrampen. Hier viel vooral enorm op dat de linkerkant van mijn rug veel dikker was als de rechterkant. Die linkerkant stond constant gespannen. Wat ook enorm vreemd was dat als ik, om mijn rug wat te ontspannen, hier een warmtekussen op legde, dan de rechterkant van mijn rug rood werd door de warmte, maar de linkerkant helemaal wit bleef. Geen doorbloeding. De homeopaat geeft hier als verklaring voor problemen met de pancreas. De laatste 2 kuren hebben die linkerkant doen lossen + weer doorbloeding ! Even bij vermelden dat ik dit al minstens 2 jaar had vóór de echte cvs-klachten de kop op staken. 2 kuren van een maand die spieren kunnen doen lossen die al minstens 4 jaar vast zaten is voor mij een half mirakel.

Dit heeft wel bepaalde gevolgen gehad. Sinds die spier is beginnen te lossen, heb ik last van duizeligheid en veel meer last van nekklachten (wat niet goed zit in de rug wordt in de nekstreek gecompenseerd). Hier voor dienen de 2 nieuwe kuren die ik sinds woensdag neem. Hopelijk weer met hetzelfde resultaat !

Algemeen heb ik het gevoel dat de klachten minder chronisch beginnen te worden. Vroeger was het van 's morgens vroeg tot 's avonds laat constant klachten. Nu kan ik op sommige dagen fris opstaan, maar een paar uur later wel weer mijn klopje krijgen. Dat de meeste klachten nu dus veel acuter zijn geworden is zeker nog niet goed, maar de veranderingen die gebeuren vind ik wel opmerkelijk.

Hopelijk haken niet te veel mensen af dit bericht te lezen, gezien de enorme lengte er van :oops:
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

He Hayes,

Wat voor een kuur heb je precies gehad. Ik kamp ook met hele lage bloeddruk klachten en POTS, echt heel erg naar en vervelend. Niemand heeft een oplossing, behalve de standaard adviezen van meer dinken/vocht, meer zout. Dit doet echter helemaal niets.....

Dank !
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ik neem Hypotonol van Unda voor lage bloeddruk en voor de spieren Traumeel maar vooral van dat laatste merk ik (nog) niks.
Ik ben ook heel benieuwd wat je neemt om beter te slapen.

Fijn dat je op de goede weg bent !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
hayes
Actief lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jul 2010, 14:59

Bericht door hayes »

@ poppetje
http://www.e-gezondheid.be/vingerhoedsk ... -11285.htm
http://www.homeoint.org/books/boericmm/d/dig.htm

@ senna: Ik heb niets specifiek genomen voor de slaap. Ik weet niet of er uberhaupt wel een homeopatisch middel bestaat dat je zo knock out slaat zoals klassieke slaapmiddelen. Ik denk dat ik beter slaap omdat ik gwn algemeen wat beter ben. Slapeloosheid is een gevolg van andere klachten, geen echte oorzaak op zich. Het is dan ook helemaal nog niet elke nacht dat ik zonder kan. Vorige nacht was het toch weer kwart voor 1 dat ik maar mijn pil heb genomen. De nacht daar voor geen probleem gehad en vrijwel meteen in slaap. Nog even afwachten hoe het verder evolueert dus, maar dat er verandering is op relatief korte termijn vind ik al heel wat :)
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
Gebruikersavatar
hayes
Actief lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jul 2010, 14:59

Bericht door hayes »

Even een kleine update ! Meer als een maand later zijn er heel wat zaken verandert.

Wat het meeste opvalt is dat ik almaar sterker begint te reageren op de medicatie, wat een positief teken is. Ik krijg geen volledige kuren meer, een paar pilletjes over een dag of 2 of zelfs 1 pilletje doen vaak al genoeg.

Mijn slaap gaat verder vooruit, ik neem nog maar 1/4e van de dosis van mijn slaappil. De osteopaat was ook tevreden de laatste keer. Minder geblokkeerde wervels + de wervels die vast zaten waren makkelijker te deblokkeren + er zat meer tijd tussen de vorige consultatie. De enorme duizeligheid die ik in de zomer enkele weken heb gehad is ook weer weg.

Het enorm slapte gevoel is ook beter. Waar ik vroeger momenten had dat ik amper een arm kon bewegen, een soort tintelend slapte gevoel, voel ik dat ik nu meer kracht heb. Maar dit is zeker nog niet wat het moet zijn.

Sinds het laatste middel dat ik heb genomen heb ik nu ook enorme honger. Zeer vreemd gevoel, ik had al meer als een jaar geen echte honger meer gehad. Het vreemde is nu wel dat alles wat ik eet weer enorm op mijn maag ligt, dit is een klacht van meer dan een jaar geleden. Het lijkt alsof de hele boel een versnelling hoger probeert te schakelen, maar hier veel last mee heeft. Sinds lang eindelijk ook terug wat aangekomen.

Algemeen voel ik me frisser, niet meer zo'n compleet-van-de-wereld-gevoel. Het betert dus wel, maar het loopt met horten en stoten. Het blijft balanceren op een slappe koord. Maar zo lang er veel verandering in zit ben ik tevreden, wilt zgg dat de boel toch niet meer compleet plat ligt :).
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

ik heb in het verleden goede ervaringen gehad met homeopathie en daarom heb ik ook geprobeerd
om daar een therapie te vinden voor mijn cvs probleem .

Ik heb totaal niets gevonden dat mij een toegevoegde waarde gaf.
Plaats reactie